• cid

Västervik X

Snart är gamla tråden på utgång igen. Så här kommer en ny.
    Är världssämst på att skriva i tråden, så det är ju tur att ni andra är duktiga! Däremot är jag fltig på att läsa, så jag finns här i alla fall

Välkomna in alla gamla, nya och alla nyfikna!

• Svar på tråden Västervik X
  • sunzhine

Ja nog är det riktigt höstruskigt ute! har just lämnat på dagis o ska nu plugga lite innan det är dags att åka o jobba. Har fyndat höstskor till barnen idag, 99 kr istället för 250, synd o klaga då

Nä böckerna skriker på mig nu, time to go!

• Linakinn

Ja, höstrusk var ordet! Var i stadsparken på förmiddagen, höll på att frysa ihjäl! Det får bli simhallen i eftermiddag, där har man ju i alla fall rätt kläder på sig för att bli blöt!! Synd att simhallen har börjat med så konstiga öppetider, jag hade tänkt att åka på förmiddgen, men då var det ju stängt!!

• Jullan84

sunzhine
    Vad fyndar man så billiga skor?

Oscar skulle också behöva.

• sunzhine

Vi var inne på din sko o de reade ut en hel del höst och vinterkängir, det mesta är nog förra årets modeller men funkar bra ändå!

Hoppas på bättre väder nu!

• Jullan84

Sunzhine
    Okey, tack! Måste jag kolla på.
    Spelar ingen roll om det är årets nyaste, bara det är varmt o skönt!

• väduren82

Godmorgon alla ;) I dag är det ju vinter ute :( och själv är jag sjuk, att man alltid ska bli smittad av sin dotter men i dag mår hon så bra att hon kan gå till dagis i allafall ;)
    Trevlig helg!

• Endag

Gomorron,
    Här har vi strålande fint väder med sol *glad*
    Men det är iofs kallt. Hoppas på lite värme nu i helgen.
    Börjar oxå bli sjuk. Men man får hoppas det inte bryter ut helt.

Läste nyss det här i VT www.vt.se/nyheter/artikel.aspx
    Jag VILL HA ETT IKEA här oxå!!!!!

• ekarny

Hej på er Västerviksbor!
    Hittade en aktiv tråd efter mkt sökande
    Jag och min sambo går i funderingar på att ev flytta till Västervik. Min sambo är väldigt förtjust i staden. Tänkte höra lite med er om ni ville berätta om staden? Jag vill gärna veta lite om omsorgs jobb. Vad finns det i stan för arbetsplatser el i omnejd. jobbar nu som boendeass. Förskolor, finns det privata också? Är det någon förskola som har inriktning på något? Affärer, är det typ bara matbutiker el finns affärscentrum? Hur är staden på årets månader? Festivaler el liknande? Ja allt möjligt. Inboxa mig gärna om ni tycker inläggen blir för långa
    Hoppas det är ok att jag tränger mig på.

¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • Malle85
    ekarny skrev 2008-09-19 10:03:27 följande:
    Hej på er Västerviksbor!Hittade en aktiv tråd efter mkt sökande Jag och min sambo går i funderingar på att ev flytta till Västervik. Min sambo är väldigt förtjust i staden. Tänkte höra lite med er om ni ville berätta om staden? Jag vill gärna veta lite om omsorgs jobb. Vad finns det i stan för arbetsplatser el i omnejd. jobbar nu som boendeass. Förskolor, finns det privata också? Är det någon förskola som har inriktning på något? Affärer, är det typ bara matbutiker el finns affärscentrum? Hur är staden på årets månader? Festivaler el liknande? Ja allt möjligt. Inboxa mig gärna om ni tycker inläggen blir för långa Hoppas det är ok att jag tränger mig på.
    Vad kul att ni funderar på att flytta hit!!

Kolla in denna sida, då får du svar på de flesta av dina frågor:
    www.vastervik.se/
  • väduren82

Ekarny:
    Vad roligt att ni funderar på att flytta hit...
    Västervik är en underbar stad tycker jag i allafall, visst många ungdomar flyttar härifrån men det är en bra stad för barn att växa upp i, finns mycket bra förskolor och skolor!
    Det finns nog jobb i omsorgen, bra med utbildning då ju!
    Ha det bra!
    Lycka till!

Svar på tråden Västervik X