• cid

Västervik X

Snart är gamla tråden på utgång igen. Så här kommer en ny.
    Är världssämst på att skriva i tråden, så det är ju tur att ni andra är duktiga! Däremot är jag fltig på att läsa, så jag finns här i alla fall

Välkomna in alla gamla, nya och alla nyfikna!

• Svar på tråden Västervik X
  • Ankan217

nelie och ekarny: Det är nog olika hur man känner det på de diverse områdena. Finns nog inget "slum" längre som det kanske har funnits. Man kan nog trivas på de flesta ställena.

nelie: Hur blir det på måndag?

• ekarny

Klart kan man ha otur som vi hade innan vi flyttade till huset. Jag blev lite rädd när man läste i tidningen att två 13 åringar anhållna för vapen innehav varav den ena kille bodde på samma gård som vi... Där var någon tonåring som skjutit en annan men han överlevde men ändå. Det är så man får kalla kårar. Helt plötsligt så har de man sett på amerikanska program kommit till lilla sverige. Jag har inget emot människor med annan etnisk bakrud. Det är bara det att jag vill aldrig känna mig så otrygg i mitt eget hem någonsin igen.
    Västervik verkar betydligt lugnare överlag och en stad man gärna bor i med familj.
    Ringde igår till Malin på inflyttningsservice, hon sa det fanns en lgh ledig nu och frågade när vi ville flytta. Då kände jag pirr i magen. Hade det inte varit för att vi behöver jobb först så hade jag inte tvekat. Sålt huset som det står (renoverar just nu) och bara kört på. Haha helt galet men sån är jag

¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • Jullan84

Ekarny
    Jag bor på långreveet och trivs jättebra!

• Willes Mamma 08

ekarny skrev 2008-09-22 21:16:47 följande:

Hur är det i Västervik med invandrare? Finns det bostads områden där många bor?Vi har nämligen flera bostads områden i stan vi bor som har många invandrare och det är så mkt bråk och tom barn som hotat varann med vapen. Jätte obehagligt. 
    Varför skulle invandrare "bråka" mer än svenskar? Finns väl precis lika mycket svenskar som ställer till problem på de olika bostadsområdena. Finns invandrare vart du än kommer o bosätta dig i sverige!
  • Fie1973

Åh ... VÄSTERVIK *LOVE* ... Mina morföräldrar bodde där och jag fullkomligt älskar den stan. Tyvärr så är båda döda nu så det var några år sen jag var där ...

• ekarny

Det är en känslig fråga jag ställde och hoppas ingen ska missförstå mig men det är lätt hänt. Jag har som sagt inget emot personer med annan etnisk bakrud och vill åter påpeka det.
    Andledningen jag frågar är inte för att jag tror "svenskar" bråkar mindre utan för mina erfarenheter där vi bodde tidigare. En ambulans kan inte åka dit nu utan polis eskort för att folk som bor där kastar stenar och hotar vårdarna. De är ju där för att hjälpa?! Det handlar mkt om kulturkrockar och olika värderingar om livet som missförstås.
    Detta problem finns kanske mer i större städer än mindre vad vet jag.

Jag ber om ursäkt om jag upprört någon med min fråga.

¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • Ankan217

ekarny: Du kan vara lugn för att sådant inte händer någonstans här. På det sättet är det lugnt.

Bråkas det här så är det med varandra oftast. Oavsett bakgrund får jag väl tillägga.

De största problem som är i de större områdena här är väl de som dricker eller tar droger, har jag upplevt det som. Vet inte hur ni andra ser på det. Men även där är det oftast inte några större problem. De ger sig inte på vem som helst utan mest "sig själva". Droger finns det ju överallt i hela sverige ju så Västervik är inget undantag.

• Lena1976

Hej Lina

Jisses sikken cool kille....så sööött !!

Svar på tråden Västervik X