• cid

Västervik X

Snart är gamla tråden på utgång igen. Så här kommer en ny.
    Är världssämst på att skriva i tråden, så det är ju tur att ni andra är duktiga! Däremot är jag fltig på att läsa, så jag finns här i alla fall

Välkomna in alla gamla, nya och alla nyfikna!

• Svar på tråden Västervik X
  • Jullan84

Trivs också kanon här!
    Flyttade hit 2003.

Tror det är julmarknad just nu faktiskt. På Gränsö.

• lufsan78

Jag flyttade faktiskt ifår Västervik för 10 år sedan. men är där jätte ofta för minfamilj bor fortfarande kvar där. Är det nån här som är född 78

• Odine

Vi flyttade ifrån västervik när jag var 2 år, men sen flyttade jag tillbaka år 2000 och nu den 3:e nov har jag bott här i 8 år och trivs kanon.

Så gick man in i v 38 idag då, 3-5 veckor kvar tills man är 5 i familjen, börjar kännas pirrigt, har nog inte fattat allvaret änu haha, men förhoppningsvis så kommer man att fatta.

Ni som har 3 barn, hur var första tiden hemma??

Nope ut i det fina vädret igen och njuta

• väduren82

Halloj! är också född här och alltid bott här i mina 26 år ;) Trivs kanon här, vill aldrig flytta härifrån...har allt vad man kan önska sig, en familj och hus och massa vänner!

• Linakinn

Är det nån i tråden som är infödd Västervikare, eller måste man (vi) komma utifrån för att se stadens skönhet?=/\=
    [/citat]

Är också infödd Västervikare, har dock bott i Uppsala i ca 10 år, men är nu tillbaka sedan drygt ett år med man och barn! En härlig stad för barn, men man får vara beredd på att alla känner alla, mer eller mindre! Bara fördelar tycker jag...

• nelie

jodå, jag är en "inföding". var dock iväg en sväng på 3 år, bodde då i norrköping. åh, vad jag saknade västerviksluften :O) nu är jag tillbaka och västervik är ju ett självklart val nu när jag har barn.

• Löken

Ingen större aktivitet här....krattar alla löv? För det e det jag har gjort!

• väduren82

*haha* ska vi göra imorgon på städdagen :)
    nån som är timvikarie i äldreomsorgen? får ni hoppa in mycket och jobba?
    Trevlig helg!

• Odine

Kratta löv gjorde jag lite igår, men det slutade bara med en massa smärta men ingen bebis *suck*

2-4 veckor kvar nu och vänta, kan den inte komma snart?? Ungarna måste juh tycka att jag är väldens tråkigaste mamma just nu *mutter*

• Zazzo

Angående om man trivs i Västervik... Jag är uppvuxen här men har bott på andra orter under 15 år. Sedan ett år är jag nu tillbaka med sambo och barn och yttligare liten påväg. Under mina år på andra orter har jag alltid längtat efter närheten till havet. I övrigt tycker jag att det är svårt att komma in i det sociala här. Det finns en viss småstadmentalitet här som jag har lite svårt för och det är att många orkar lägga så myckt energi på vad andra gör.
    Under sommaren har jag inget att klaga på i den här staden och jag tror att det är många med mig som tycker likadant. Men när vintern kommer undrar jag vart alla tar vägen. Att turisterna försvinner det kan jag förstå men måste hela Västervik gå i ide.
    Om ett år ska jag och min familj "utvärdera" vår tid i Västervik och se om vi vill bo kvar.

Svar på tråden Västervik X