• cid

Västervik X

Snart är gamla tråden på utgång igen. Så här kommer en ny.
    Är världssämst på att skriva i tråden, så det är ju tur att ni andra är duktiga! Däremot är jag fltig på att läsa, så jag finns här i alla fall

Välkomna in alla gamla, nya och alla nyfikna!

• Svar på tråden Västervik X
  • Löken

Väduren: Jag har den underbara äran att jobba i helgen, så för att inte karln ska slita ut sig så fick vi börja nu i veckan.
    Inte kul alls!!! varken att jobba eller kratta =)

• cid

Vi har köpt hus! Därav den låga aktiviteten här. Eller nej, det stämmer ju inte. Den var ju låg innan också.
    I alla fall, ett jättefint hus i reginelund har blivit vårt. Vi flyttar senast den 31 januari. Känns som en evighet tills dess. För första gången i hela mitt liv längtar jag inte efter julen, konstig känsla.
    Huset har 5 rok, öppen spis och en jättefin kakelugn. Längtar SÅ tills vi flyttar!
    Annars är allt toppen här med oss, så till skillnad från er andra längtar jag tills jag får börja kratta löv!

• Odine

Cid: Grattis till hus köpet och välkommen i träsket med allt pyssel haha

Om du längtar otroligt mycket efter att kratta så har jag en framsida och en baksida som behöver krattas haha Grannarna tittar så dant när jag pustar och stonkar så jag låter bli det nu, sambon får sköta det trots hans ihärdiga kommentarer om att det kanske sätter igång då :-P

• sunzhine

Här ska det krattas löv för fullt imorgon då vi har städdag på gården, hoppas på lite bättre väder o många som hjälper till så det går fort! Har äntligen kommit igång med o renovera lite hemma igen, så skönt o få lite ordning igen. Nu är det bara stora planer för övervåningen, många tankar o idéer så vi får se var det slutar. Så underbart o äga sitt eget o kunna göra som man själv vill!

• Marie med två barn

Jag har krattat löv och klippt hallonbuskar på morgonen idag. Min man är i vår affär just nu. Jag och barnen ska dit om en timme med lite mat. I eftermiddag ska jag tvätta.

Imorgon ska jag göra julköttbullarna på förmiddan och frysa in dem.(ja! Jag vet att det är 1½ månad kvar.)

På eftermiddan ska  vi på farsdagsmiddag hos svärföräldrarna innan barnen ska på simskola.

*Carpe Diem*
  • Ankan217

Odine: Han vill bara att det ska sätta igång så han får vara hemma och vara pappaledig. Ta det lugnt du, så han kan jobba!!

• Ankan217

Grattis Cid till huset!
    Här borde vi väl också fixa i trädgården, får se om ork och väder tillåter det i morgon.

• Odine
    Ankan217 skrev 2008-11-08 14:17:32 följande:
    Odine: Han vill bara att det ska sätta igång så han får vara hemma och vara pappaledig. Ta det lugnt du, så han kan jobba!!
    Haha precis, har inte gjort så mycket annat än att slöa i soffan idag, men tänkt dock stapla lite ved senare så vi får se
  • Majalaja
    Marie med två barn skrev 2008-11-08 10:58:08 följande:
    Jag har krattat löv och klippt hallonbuskar på morgonen idag. Min man är i vår affär just nu. Jag och barnen ska dit om en timme med lite mat. I eftermiddag ska jag tvätta.Imorgon ska jag göra julköttbullarna på förmiddan och frysa in dem.(ja! Jag vet att det är 1½ månad kvar.) På eftermiddan ska  vi på farsdagsmiddag hos svärföräldrarna innan barnen ska på simskola.
    Oj, det var till att vara tidig! Själv brukar jag hetsa fram allt juligt några dagar före julafton. Har ambitionen att vara tidigare i år, men med tanke på det tempo  mitt liv har hållit de senaste månaderna så ska man inte hoppas för mycket. Tycker bara jag jobbar och sover...ska man göra någon nytta hemma får det ske nattetid och då är jag helt slutkört när jag kommer till jobbet. Tänk om man kunde börja jobba kring lunch typ...men ändå gå hem vid tre-fyra. Det hade varit underbart!!
    Jag bloggar på majalaja.wordpress.com
  • Löken

Idag har jag bakat lussebullar!! Så tidig har jag väl aldrig varit!!

Svar på tråden Västervik X