• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • MiaB72

Tjenis alla!

Hemma igen efter en helg i Strömstad! Måste ju uppdatera mig här innan jag börjar jobba

Hästtjej....nej, har alltid velat vara det men har varit för feg har hängt på syrran ibland och så länge hästen går lugnt och fint så går det bra!!

När jag gick imorse låg mina darlingar och sov så gott! Hur kul e det att gå till jobbet då? Hoppas veckan går fort så jag också får semester!

• Tottelina

Tyvärr är jag inte nån hästtjej, däremot katt-tjej ;).

Jag längtar verkligen tills vi ska flytta in nu! Imorron är det visning på min lägenhet, hoppas det är nån som nappar =0). Den ligger på nätet nu och imorron kommer den med i bostadsbilagen i GP. Hihi, känns lite speciellt att det ska komma massa folk hit o kritisera o greja, vet man ju hur det är, det har man ju gjort själv på alla husvisningar på sistone. Jaja, vi får se hur det går.

Ha det gott alla.

• Kyssen

Så är man då husägare =), har varit och skrivit på kontraktet idag och även träffat de förra ägarna. De verkar jättetrevliga (vad det nu har för betydelse =). Verkar som att infl datum är lite flexibelt, så någon gång i början på september beroende på när det passar för oss alla. Lääängtar!!

Tottelina: När flyttar ni? Har du lust att tala om vad lägenheten ligger så man kan gå in och kika på nätet? Hoppas att det går bra, men det gör det aldeles säkert med tanke på det tryck det är efter bostäder idag!

• Curlingmorsan

Åhh va skönt det var att komma hemmifrån en stund i fm och bara ägna sig åt sig själv! :) Stallet var litet och mysigt och dom som hade det var jättetrevliga. Jag red Dora, den TJOCKA lugna fjordingen. Jättesnäll, men lite väl seg. :) Kommer helt klart åka dit fler gånger! Men då hoppas jag på att russet Fanny har kommit hem från sommarbetet. Hade varit kul om ni ville följa med Kyssen och Jenny28! :)

Tottelina kanonbra att du gillar katter! Då kanske du vill va kattvakt åt våran Prosit nån gång?! ;)

Grattis till husköpet förresten Kyssen! Får man fråga vad ni fick ge? Utgångspriset va 1450000:- va?

• Kyssen

Självklart får du fråga det! Vi gav 1.650.000:- så det gick upp en del.. återstår att se om det var ett överpris eller inte, men hur som helst är vi supernöjda!

Låter kanon med stallet, hänger gärna på ngn dag. En lugn och tjock fjording låter super för mig, eller möjlgtvis russet, är ju inte så stor så det borde väl gå =). Hur länge red du? såg att man kunde välja hur länge och om man ville ha medryttare eller ej..

• Jenny28

Ebba: Låter mysigt med en ritt..Måste få Ida att ta flaska bara så man kan göra massa roliga saker...grrr.....

• Curlingmorsan

Nej Kyssen russet är mitt! ;) Jag red 1½tim med guide, kostade 180kr. Kände inte att jag ville rida själv första gången, tänk om jag hade ridit vilse på en galen häst. ;) Hi hi!

• MiaB72

Hallå!!

Hmmm...ni kanske kan ta en tur på islandshästar eller nåt nån gång, då kanske jag kan hänga på eller vad är lättast att börja med?? Skulle ju gärna lära mig att rida!!
    Fast jag kanske inte kan ändå - kanske har hunnit få en bebis i magen *hoppas*

Jag kan ju annars följa med som barnvakt för Ida!!!

• Kyssen

Nu är jag nog trög här Ebbabebba, men är det du som äger Fanny altså =).. Visste inte att du hade häst! Hur som helst så låter det kul!

Ikväll har jag och Jenny28 varit ute och spelat golf! Måste berömma dig Jenny, du var ju skit-bra med tanke på att du inte hållt i en klubba än i år!! Tror att du kommer att vinna KM lätt =).

Nä, nu är det dags att kolla lite TV, ha en god kväll alla!!

• Curlingmorsan

Nej Kyssen russet är inte mitt. :) Men jag vill gärna rida henne nästa gång! ;) Hon var på sommarbete nu när jag var där, men skulle komma hem i nästa vecka.

MiaB72 islandshästar låter himla kul, lite dyrare bara. Vi får väl se till att komma iväg nu snart då så du inte hinner bli gravid! ;) Men håller självklart tummarna för att du snart blir det!

Svar på tråden Ale tråden