• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Pepa

Jag har Juanita, hon e toppen....

• Kyssen

Har ringt och bokat tid nu, frågade lite försynt om man fick önska sig en speciell barnmorska och det fick man, så jag sa att då vill jag ha dig!! (Pratade med Juanita nämligen.)
    Fick inskrivningstid den 16/8, lite sent pga semestrar å sådant, så det känns som en evighet dit!!!

Inget illamående här inte, mår som en prinsessa!! Lite trött bara, och lite ont i tuttarna, men jag är lite besviken på att dom aldrig växer *ler* Hade förväntat mig värsta hyllan nu ju haha!!

• MiaB72

Hallå där alla!

Håller på att rinna bort i vämen!! Har målat huset (vita delen) en andra gång idag. Nu har Emils famor och farfar äntligen kommit som han har väntat!

Jag har också träffat Kristina, tycker också hon är bra det är väl du och jag syrran som tar henne *asgarv* har aldrig träffat Juanita så jag har inget att jämföra med!

• Tottelina

Kyssen och MiaB72, jodå, dopet gick rätt bra! Men självklart skrek Alexander när prästen öste kallt vatten på huvudet! Jag hade i och för sig tyckt att det skulle vara jätteskönt o få en skvätt kallt vatten på huvudet i denna värmen ;). Efteråt var det kaffe i Prästgården intill. Mycket flugor var det i värmen!!!! Fick gå loss med flugsmällaren så det stod härliga till. Kollade in Petters hage också, verkligen jättejättefint område!!!
    Ang MVC i Ä-n så känner jag inte dom, men en kompis till mig hade en som hette Juanita, har jag för mig hon hette, hon var bra sa hon.

Ha det så bra alla!

• Kyssen

Ebbabebba: Hade varit kul, men jag får nog hoppa den här gången. Har fullt upp på jobbet samt väldigt dåligt cashflow =). Gärna nästa gång dock!

Jenny28: Har varit uppe på Ale och gått en runda idag, fick 38p så nu har jag sänkt mig till 34 *jippi* Spelade drömgolf =). Ska upp en runda på fredag förmiddag om du vill hänga på, vid 08:30 tänkte vi gå ut?

Annars händer inte mycket här, flyter bort i värmen, jobbar som en gnu och försöker hinna spela lite golf och umgås med sambon där emellan =).. Lääängtar till semester!!

• Peggy O

Har kommit hem och stoppat stora pojken i säng, efter att ha kört man och lilla pojken till akuten. Han har haft magsjuka i 4 dygn, får inte ens behålla vatten och äntligen fick vi komma in med honom. Han skall få dropp inatt. Hoppas han blir bättre sedan.
    Sitter nu här mitt i natten. dödstrött men kan inte sova. Är helt livrädd att William ska bli dålig inatt när vi är ensamma hemma. Jag lider av emetofobi (helknäppt, jag vet) och vet inte vad jag skulle ta mig till om han kräks. Skakar i hela kroppen, trots att ingen av oss visat tecken på att bli sjuka än så länge.
    Håll tummarna för oss!!!!

• Jenny28

Hej allihopa.
    Vaknade idag med feber och ont i halsen. lagom kul!
    Kyssen: Jaså, du är ju rena Sörenstam! Grattis..KUl... Jag kan inte hänga med på fredag, ska lämna pojken på flygplatsen, ska flyga till sin pappa. Sedan åker vi till Danmark på gofsemester....ska bli skönt..Hoppas man nu inte är sjuk...

• Kyssen

Good morning girls!

Hoppas att allt har gått bra Peggy O, håller tummarna!!
    Å Jenny, se nu till att friskna till så att du inte är sjuk på semestern!! Min sambo brukar ha en tendens att bli sjuk precis när han är ledig.. så kryp nu ner i sängen och ta hand om dig =).

Själv vaknade jag tidigt idag, typsikt när man har sovmorgon. Det värker och drar i magen.. hoppas på att det är ett gott tecken =). I helgen ska vi berätta för våra föräldrar, det ska bli så kul att se deras miner!!

Ha en bra dag vänner!!

• Jenny28

Kyssen: ligamneten som känns när livmodern växer.. spännande va!
    Ska gå o sova en stund nu, gubben och sebban åkte till syrran för att måla så nu är det lugnt hemma....

Svar på tråden Ale tråden