• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Jenny28

Hej allihopa. Guuuud vad det är varmt, hade nog 30 grader i sovrummet inatt. Suck..
    Idag ska vi hämta Sebastian i Torp, Uddevalla där han kommer från sina fastrar och farmor i oslo. Ska bli skönt att se han igen. Fast sen är han bara hemma 5 dagar sen så åker han till sin pappa i 3 veckor...*snyft* kommer sakna han. men samtidigt kan man ju slappna av på semestern på ett helt annat sätt.
    Våra semesterplaner blev ändrade så nu åker vi till Danmark istället för Tyskland.
    Men det passar oss bra för vi behöver inte lägga ut så mycket pengar då.

Nä, nu får jag försöka plugga vidare. Ska hem till syrran i eftermiddag så gubben får hjälpa till att måla hennes hus lite.
    Kramis

• Kyssen

Å vad jag längtar hem och ut nu!! Sitter på jobbet och bara längtar hem, inget finns det å göra heller.. lugnt som i en filbunke =).

Har varit i Hestra i helgen och spelat golf. Det var nog den finaste banan jag spelat på, hela omgivningen där nere var så otroligt idyllisk, små sjöar, fina skogsdungar med andra ord jättefin natur, åsså fint väder såklart. Då är det gott o leva!!

Tottelina: Hoppas dopet gick bra!!

Ska ringa MVC i morgon eftersom de har haft stängt en vecka, ska bli spännande =). Längtar lite tills man får komma på första besöket. Känns nästan fortfarande lite overkligt !!

• MiaB72

Tjenis!

Är helt dööööd, har målat hus idag! Är ju inte van vid kroppsarbete *s*
    Som tur är så är min man en riktig Iron Man, han vägrar ge upp trots att han är helt slut, Jennys sambo kom och hjälpte till på em så då fick han nya krafter igen!

Ebbabebbasmamma: Jag förstår din tanke med dagmamma, min mamma var dagmamma i 15 år och alla barn hade det skitbra där, det var bra för oss också för mamma var ju alltid hemma! Men jag har alltid varit rädd att tänk om man får nån som man inte gillar. På dagis finns ju alltid fler fröknar Emil går ju på ett litet dagis nu, i Hålanda var det ännu mindre. Men han älskar sitt dagis!! Så det är planerat att få till en knodd till så där på bröllopsnatten kanske

Tottelina: Gick dopet bra?

Kyssen: Åhhh ringa mvc, kommer ihåg när jag gjorde det första gången, ringde typ direkt och då tyckte jag att det var sååå lång väntan innan första besöket!
    Vi har Föreningssparbanken och världens bästa bankman!!

Peggy O: Vi vill också till High Chaparall för Emil älskar cowboys och pistoler, hästar och allt sånt! Skulle tro att det är rena paradiset för honom också! Vad fick ni ge för två nätter där?

Ha det göttt!!

• Kyssen

God morgon på er!

Ringde MVC i Älvängen förut, de har telefontid mellan 13-14 *typiskt*. Satt o funderade på om ni har några erfarenheter därifrån. Är dom bra? Vem är bäst =).. Får man välja barnmorska eller hur funkar det? Är det hon som man träffar varje gång.. Är ju lite novis på det här =).

Ha en bra dag!

• Jenny28

hej hej..jag hade Kristina Törnkvist där..Hon är kanon!!! har även hört att Juanita den andra där också är jättebra...
    Jag bytte aldrig till Nödinge för jag var så nöjd med Älvängen.
    Inget illamående??
    jag har spelat en runda till nu. Fick 36 poäng! gööörnöjd.

ha det så bra...

• Curlingmorsan

Jag hade oxå Kristina... Men nästa gång ska jag nog försöka få Juanita. Kristina är lite "hård" eller hur jag nu ska säga... Jag som är lite mesig av mig vill nog ha nån som är mer "omhändertagande" tror jag. Men visst hon var helt oki!

• Jenny28

jaså, tyckte du hon var hård..*L* vad olika man kan uppfatta en människa..Tyckte hon var jättesnäll...men men, alla är ju olika..=)

• Peggy O

Kyssen: Juanita är bäst i världen. Bättre barnmorska kan du inte få, jag lovar!!!!
    (känner dock inte Kristina alls)

MiaB72: Vi unnade oss en stuga med toalett, dusch och kokmöjligheter. Det kostade 800kr/dygn. Finns även små campingstugor, vanliga campingplatser, och hotell.
    Inträdet kostar normalt 150kr/dag 250kr/2dagar för alla över 1meter. Men ICA brukar har rabatter. Med ICA- kort betalade vi 220kr för 2dagar. Båda barnen gick in gratis trots att William är strax över metern. (ingen mäter)
    Det lilla som kostar när man väl är inne är småpengar. 35kr (70kr utan rabatt) för åkpass på tivolit. 20 kr om man vill åka tåget tex. Men det mesta ingår i inträdet.
    För oss som lever med en mini Lucky Luke så är det värt varenda öre!!!!!!!

• Kyssen

Å tack!! Jag har oxå hört att Juanita ska vara superbra!! Kan man be att få henne tror ni?? Jag är inte en sådan typ som vill ha någon bossig barnmorska, utan en sån där snäll söt och rar, så som de var på ungdomsmottagningen när man var yngre =)

Jenny28: Jäklar vad grym du är!! Jag som var nöjd med mina 30p i helgen =). Får försöka ta igen det och spela ännu bättre nästa gång. Ska ju spela tävling på torsdag, ska bli gööör skoj!

• Curlingmorsan

Kyssen du kan ju lämna meddelande på deras telefonsvarare och be att juanita ska ringa upp. Så har jag tänkt att göra nästa gång. :) Men Kristina är ju absolut ingen häxa! Hon är oxå jättesnäll men kemin stämde inte riktigt mellan oss.

Svar på tråden Ale tråden