• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • MiaB72

God morgon!

Smyger in så här på morgonkvisten även om jag ser att Kyssen och syrran varit uppe ännu tidigare!!! Man ska sova på morgonen

Vi ska vara hemma hela semestern, kanske med några kortare tripper till kusten, Liseberg och annat. Har ju svärföräldrarna på besök de första två veckorna på semesterna och Christians syrra och hennes familj en av de två veckorna så det är fullt hus! Men vi får ju hjälp med att bygga garage och måla hus så då är det ju helt ok!!

Imorgon ska jag ju också precis som Jenny28 åka till Strömstad och fira av ytterligare en syrra och hennes pojk som blir 5.

Ha en bra dag!!!

• Jenny28

ja du syrran...Ida vaknade vid 5 och skulle ha mat...sen pumpa...sen kunde man ju inte somna om..Det är ju så ljust ute....
    Kommer ner till ditt jobb om en timma..seees

• Kyssen

Nu får ni titta på tiden flickor.. Jag skrev mitt inlägg igår kväll =), har sovit tills nu!! Så kan man göra när man inte har barn som vaknar och vill äta *ler*

Semester med svärföräldrarna är inte fel =) var på skidsemester med mina svärisar och gammel svärisarna (mormor och morfar) i vintras. En hel vecka i Trysil, men å andra sidan så gillar jag mina svärföräldrar och sambons mormor och morfar väldigt mycket! De är hur goa som helst. Trots det kan man ibland känna att det hade varit skönt med en kväll för sig själva när man är borta så där en hel vecka eller mer.

Ha en bra dag flickor, solen skiner och vi väntar på att budgivningen ska dra igång =)

• Peggy O

Tja, vi gillade huset. Det var i vår prisklass (=ganska mycket att göra, men inget akut). På plussidan hamnade också närheten till dagis (typ 100m) och att barnen lätt kan gå hem till sina kompisar. Dessutom är ju Alvhem ett av sveriges pluttigaste samhällen, så vi bor ju inte i stan precis :) Och så har vi en hörntomt så vi inte blir inklämda!
    Huset hade dessutom de tre viktigaste sakerna: stort kök, stor altan, stor öppen spis.

Så, semestern är fullbokad. Vi skall byta panel, måla och förhoppningsvis renovera badrummet (någon som känner en billig rörmokare?)
    Men vi börjar semestern med en tripp till High Chaparall (för tredje året i rad) Barnens absoluta paradis på jorden!!!!!!!!

• Kyssen

Låter som en svettig semester Peggy, å någon semester kan man ju knappt tala om när man ska jobba på huset.. =) Men, den smällen tar jag gärna om jag bara får ett hus, tänk att kunna gå ut på morgonen och hämta tidningen (i en BREVLÅDA) för att sedan sätta sig på altanen och dricka morgonkaffe ute i solen.. *ahh drömmer mig bort*. Utanför husknuten betar några kor i godan ro och lite senare på fm klämtar kyrk-klockorna.. Ni fattar att jag är såld på Starrkärr nu va =) *ler*

• Peggy O

Kikade på huset på Hemnet. Blev så nyfiken ju!!!
    Åhhhh vilket härligt hus. Så ljust och fint. Och vilken utsikt!!!!!!!!!!!
    Håller alla tummar jag har att det blir ert, snart!!

• Kyssen

Vi är fortfarande med.. 3 par (inkl oss) som är med och budar.. Mäklaren hoppades att han skulle kunna få klart det i morgon för sen ska han på semester =), inte oss emot!!

• Jenny28

Kyssen:
    Hur mycket är budet uppe i?
    Hur stort är huset..kan man kolla det nånstans?
    är nyfiken=)
    Måste ju kolla in det så vi kan diskutera det på golfrundan på onsdag..*L*

• Kyssen

Huset finns på hemnet, heter Petters Hage. Det är 107 kvm om jag inte minns fel.
    Budet är lite hemligt än så länge =), kommer att berätta senare vad det blev =)..

Ska ringa och boka tid i morgon, skriver ett medd i din gb om vilken tid det blir!

Svar på tråden Ale tråden