• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Peggy O

MiaB72 : GRATTIS GRATTIS till pyret i magen!!!!!

Längtar så efter min bebis nu. Bara 8 veckor kvar.
    Var hos Juanita i måndags. Järnvärdet hade flugit upp till 134!?! Måste vara alla jordgubbar :) Däremot var blodtrycket jättelågt, vilket förklarar varför jag mått så dåligt de två senaste veckorna. Hade dessutom bara gått upp 1kg på 7 veckor = inte bra!
    Har haft ett bebishuvud upptryckt i magsäcken, och därför fått magkatarr, inte varit hungrig och haft jättesvårt att äta. Som tur är verkar det som om bebisen lyssnade och flyttade på sig lite, för de senaste dagarna har jag kunnat äta som vanligt och givetvis blivit piggare av det :)

Vi har varit på torpet några dagar tillsammans med en kompis och hennes dotter. Jättemysigt, förutom att kompisen blev sjuk. Barnen har haft jättekul och vi har inte gjort så mycket alls. *skönt*

Nu väntar panelbyte på huset....

• Peggy O

Tänkte bara lägga mig i riddiskussionen lite, även om jag inte skall följa med.
    (Blir ruskigt sugen men är lite för tjock om magen nu)
    Jag har ridit Islandshäst i Alingsås, Östad en gång.
    Kan varmt rekommendera både Islandshästar och Östads säteri.
    Hästarna är lättridna. Jag kan egentligen inte rida (tyvärr) men tycker det är jättehärligt med Islänningarna!!! (har faktiskt ridit Islandshäst på Island en gång!!!)
    Otroligt vacker natur att rida i. Och två timmar känns inte alls långt, även om man är ovan.
    Det finns även två ställen med Islandhästar utanför Kungälv. Ett i Romelanda och ett på vägen ut förbi golfbanan. Kommer dock inte ihåg vad det heter.

• Kyssen

Å vad bra Peggy, nu blir det ju lättare att välja!! Då ändrar jag mig nog och lägger min röst på Alingsås iaf =).. velig jag, nejdå inte farligt!!

Komer att åka på semester nu i morgon och kommer troligtvis inte åt någon dator förrän i mitten/slutet på vecka 31. så, om ni måste boka en dag eller tid gör det utan min närvaro så hänkar jag på bara!!

Ha det gott alla och hoppas att du mår lite bättre framöver nu då Peggy, själv har jag precis börjat få illamående attacker *ler*

• Curlingmorsan

Oki då bokar jag på Östad ridcenter i Alingsås lör 13 eller sön 14? Hur många? Kyssen+kompis, Mia och Jenny???

• Jenny28

Jag kan nog inte hänga med den 13-14..men jag kan hänga på nästa gång lite senare i höst...

• Pepa

Hallå Alebor!
    Undrar om det är någon av er här som är bosatt i Nol eller Nödinge? Känner inte speciellt många här i kommunen. Vore kul att träffas...Fika eller promenad odyl..

• MiaB72

Hallå alla!!

Latar mig idag, borde gå ut och måla men hittar inte lusten, kanske efter att jag har skrivit lite här
    Emil är och leker med en kompis så det är sååå lugnt och skönt här hemma!

Ebbabebbasmamma: Jag misstänker om Jenny inte kan den helgen så är det nog risk för att det är dop och då kan inte jag heller tänkt inte på mig i första hand, är ju den som aldrig har ridit och det viktigaste är att ni ridfantaster får rida först

Pepa: Jag bor i Nol och syrran (Jenny28) bor i Nödinge. Jag väntar också barn, fast inte förrän 31 mars så det är ganska nytt ännu

PeggyO: Tackar!! Va skönt att bebben flyttade på sig så du fick ätit, låter precis som syrran hade det, hon åt inte under några veckor och över en natt flyttade Ida på sig och då åt hon vill jag lova

• Jenny28

Tjena....
    Syrran: nej det är inte den helgen vi ska ha dop, men jag tror david skulle göra nåt den helgen...=)
    Nu ska jag ha en mysig hemmakväll med Ida då David är hos sina föräldrar över natten....Skönt...*L*

• MiaB72

Hallå tjejer!!

Här var det inte mycket aktivitet - märks att det är semestertider!
    Det e ju så tråkigt väder!! Jag vill ha 25 gr och sooool!!

Ska på födelsedagsfest hos Jenny28 idag, hennes sambo fyller 30!!

Svar på tråden Ale tråden