• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Curlingmorsan

Tjoho ÄNTLIGEN har vi fått bort byggnadsställningen som vi haft i våran trädgård sen i våras! :) Nu är det bara smågrejer kvar sen så är utsidan klar. Åhh va skönt! Det tog ganska mycket längre tid än vad jag hade trott (vi började förra sommaren). Men nu äntligen!
    Så nu är det dax att börja inne... ;)

• MiaB72

God morgon/förmiddag!!

Sista semesterveckan!! Fördelen med att börja jobba är ju att tiden går lite fortare så man kommer lite längre i graviditeten

Ebbabebbasmamma: Va skönt att ni börjar bli klara - det är ju så tråkigt när det drar ut på tiden! Vårt målande har ju stått stilla nu också när det varit sånt skitväder! Får väl se idag om det kan vara uppehåll!

• Jenny28

Hej hej..är inte alla tillbaks från sem. snart..=)
    Idag ska jag o syrran förhoppningsvis åka och hälsa på våran farmor. Hon börjar bli väldigt dålig nu så man vill ju hälsa på när man kan.
    Ska även handla present till vår pappa som har fyllt 50 och ska ha kalas på lördag. Nu börjar man längta ordentligt efter Sebastian som varit hos sin pappa 2,5 veckor nu. han komme rhem på måndag. Ska bli skönt att ha han hemma igen.
    Nu tycker jag tråden ska vakna till liv lite igen...=) Om inte annat kan ju nsyrran svara..*L
    *

• MiaB72

God morgon!!

Får väl göra som syrran säger svara alltså!
    Kyssen e väl bortrest och kommer hem i slutet på denna veckan har jag för mig så då kommer hon väl tillbaka till oss.

Jag tänkte att vi kanske skulle träffas och fika eller nåt nån dag nu när semesterna är över. Vad säger ni om det?

Ska med Jenny till Babyhörnan idag, va lessen jag är över det kan man ju kolla in vagnar!!!! Det är ju sååååå kul!!!

• Curlingmorsan

idag åker jag iväg på semester :) Ska först en sväng till Stockholm för att hälsa på släkten och sen ska vi vara på landet några dagar.

Nu har jag bokat en 2 tim uteritt på Östad ridcenter. Det blir den 13 augusti kl 11. Tjejen där tyckte att vi inte behövde en kombitur utan att vi skulle klara av en uteritt direkt. Dom har alltid en genomgång i padocken innan sa hon. Så jag har bokat en 2 tim ritt som kostar 350kr. Vilka vill följa med??? Ni kan väl maila mig om ni vill följa med... lindha_h@hotmail.com Har lättare att läsa mailen på semestern än att logga in här.

Ha det gott allihopa!

• Peggy O

Vad är det för ett sommarväder vi har???
    Hinner ju inte ens klippa gräset mellan regnskurarna.
    Blir så himla trött och hängig när det är så här. Orkar ingenting.
    Min kropp och själ behöver massor av sol och värme för att överleva den låååånga möööörka kaaaalla vintern.
    Längtar efter lite energi nu!!

• Kyssen

Hello Girls, I'm back =).

Var egentligen hemma redan i onsdags kväll, men datorn har ju varit på lagning. Nätverkskortet pajade när det åskade. Nu trodde vi ju att allt skulle vara frid o fröjd när det var fixat, men tydligen så har även "ADSL-modemet" pajat oxå, så det är fortfarande modem här.. grrr

Annars har jag haft en sköön semester (har dock 1 vecka kvar) Vi har vandrat i fjällen, varit i Åre och varit uppe på Åre skutan. Varit i Östersund på Storsjöyran, och sen några dagar i Bollnäs hos sambons mormor & morfar. Där var vi ute i skogarna och plockade massor med blåbär och hjortron, så nu ska här syltas och saftas =), första gången jag ger mig på det så det ska bli kul!! Då kan ni ju få hemkokt sylt o pannkakor när jag bjuder hem er på fika i höst haha!!

I övrigt mår jag prima, knappt att jag känner mig gravid ens.. Är det bra eller dåligt?? Jag är iaf rätt rund över magen om kvällarna, så jag hoppas att det inte bara är allt fika och god mat jag knött i mig som ligger där och luras =). Är i vecka 10 nu, så snart snart borde man väl kunna se lite mer på magen hoppas jag.

Ebbabebba: Kanon med ridningen, jag ska kolla om det är ngn mer kompis som vill hänga på, sen så mejlar jag dig!!

Kram på er alla, hoppas att ni har det bra where ever you are!!

• Kyssen

Hej igen.. ingen som skriver så jag skriver ett nytt inlägg =). Måste ju bli lite mera liv här snart, semester tiderna är väl snart över..

Jag har funderat lite på det här med VUL, gör man det som standard i Älvängen vid första besöket eller hur funkar det? På vissa ställen verkar det vara så, medans på andra ställen gör man det inte? Hade ju varit superkul att få se eller höra (vilket det nu är så tidigt) det som är där inne =)

Natti natti!!

//Kyssen

• MiaB72

Hallå brudar!

Ingen reaktion om mitt förslag på fika ...... förutom Kyssens invitation till pannkakor med sylt *mumsigt*

Kyssen: Jag tror inte det görs någon vul nånstans häromkring om det inte är så att man haft många missfall tidigare eller om det uppstår nån komplikation som blödning etc men då gör de det på Östra. Vi får nog hålla oss till tåls tills ul och det känns ju som en evighet dit! Är i v. 7 nu! Min mage pöser också på kvällen. Var hos pappa igår och hans sambo sa att det börjar ju synas ...hmmm redan
    Det är ju iof mitt andra barn, man kan ju bli lite större då.

PeggyO: Jag håller med dig om vädret!! Vad är detta???? Jag är också i stort behov av soooooolll, jag kommer aldrig klara vintern på detta. Har försökt bearbeta gubben på en solsemester men det verkar vara kört, får fortsätta på morsan

• Jenny28

Tjenis. Nu kommer snart syrran på middag. Gubben lagar paj. Jo nu får tråden sätta fart tycker jag...*L*
    Vädret är ju kasst så alla borde ju sitta vid datorn halva dagen...=)

Syrran: Jo det är synd att inte jag är miljonär då kunde vi ju stuckit ihop. Sebban är ju borta hos sin pappa snart så...men men...Nästa år kanske..Suger ju lite här med..

Får la duka nu så man hjälper till med nåt..hehe

Svar på tråden Ale tråden