• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • MiaB72

Tjenis alla!

Ont i kroppen.....målat och målat och målat.... men det blir fint
    Jag fick gosat med Ida i en halvtimma eller nåt iaf!! Hon somnade så gott på mina tuttar

PeggyO: emetofobi?? Vet inte vad det är men det låter som det jag har *asgarv* jag har fobi mot magsjuka, blir hypernervös varje gång jag hör ordet och tror att vi ska få det varje gång!! Inte kul! Hoppas de bättrar på sig nu då och att ni andra klarar er!

Nu ska jag gå och sova så jag får ny energi till målarpenseln imorgon!!!

• Peggy O

MiaB72: Emetofobi är rädsla för att kräkas eller uppleva att andra gör det.
    Det handlar INTE om att man tycker det äckligt eller så. Utan att man får panikkänslor. Precis som vid vilken fobi som helst. Fobier handlar ju om irrationella rädslor. Det är tex inte särskilt logiskt egentligen att bli rädd för en pytteliten spindel. Lika lite som det är logiskt att springa och gömma sig när ens barn kräks.
    Själv har jag lidit av detta hela mitt liv. INTE ROLIGT. även om jag vet att det finns männiksor som är mycket "värre" än jag. Har tex hört om folk som inte vågar flyga av den anledningen att OM någon kräks på planet så kan de inte gå av!!
    Detta är tydligen en av de vanligaste fobierna i USA, så det är nog ganska vanligt här också. Däremot är det ganska svårt för övriga att förstå vad man menar.

Usch ja. Alla har vi våra hjärnspöken....eller???

Lukas är i alla fall hemma igen och verkar *peppar peppar* vara på bättringsvägen.
    Tjatade om pannkaka så fort han vaknade i morse :))))
    Alla vi andra är friska än så länge.
    Tack för tummarna, släpp dom inte än!!!

• MiaB72

Hello alla!

PeggyO: Jag får verkligen panik av magsjuka och spyor och allt som har med det att göra! Om Emil vaknar på natten och spyr så springer jag bara runt och vet inte vad jag ska göra. Värsta mardrömmen är ju att nån spyr på en....HUUUIIIII, jag har verkligen fobi för detta!
    Låter ju bra att de verkar vara på bättringsvägen!

Dags att gå ner till grillen!!!

• Kyssen

Hej och godkväll alla!

Har spelat golf idag (igen) tävling den här gången. Vi spelade i lag och min medspelare var inte riktigt i form.. haha, jag skyller på honom att vi inte gjorde toppresultat! I morgon blir det en runda till, får passa på nu sista hösten innan bebben =).

Hittade en kompis här på FL igår, visste inte att hon huserade här utan råkade bara se hennes namn i en annan tråd. Hon visste inget om vår graviditet så jag smög in i hennes krypin och överraskade henne lite. Snacka om att hon blev chockad =). Hur kul som helst är det iaf för de ska ha i december och vi i mars så vi kommer att vara mammalediga samtidigt!!!

Hoppas att alla mår bättre idag och att inga fler sjuknar in i feber och magsjuka som ni verkar ha drabbats av. Smittar av mig lite av mina "frisk-baciller"

//Kram

• Curlingmorsan

Tur att inte jag lider av emetofobi, spydde konstant dom första månaderna när jag var gravid. Jahan är rätt känslig men han fick allt ta hand om både mig och köksgolv ibland. :)

• Letizia

Hallå tjejer!

Ytterligare en Ale-bo här, vi bor tillfälligt i Bohus men har sökt lägenhet i Alafors.
    Jag är den chockade kompisen som Kyssen pratat om, vi går waaay back i tiden.

Vi ska som sagt ha bebis nr 2 i December (tror det blir en liten tjej denna gången), har världens underbaraste son Liam på 14 månader. Det är lika kul denna gången, det trodde jag faktiskt inte...

Nu ska jag kika vidare och se om jah hittar något spännande...=0)

Kram på er!!!!

• MiaB72

Hellå där!

Regn idag, så det blir inget målandes idag!

Dahlia: Välkommen till vårt Ale-gäng, var inne och kollade på dina bilder. Tycker jag känner igen er!! Var ni i Skepplanda och tittade på lägenhet i våras??? Vi bodde där när vi byggde vårt hus och det var ett par där och tittade och det är väldigt likt er

Ebbabebbasmamma: Jadu, spyor under graviditeten vill man ju helst slippa Låter inte kul alls!

Ha en bra dag!!
    Kramizar

• Kyssen

Hmm nu har jag enligt den Kinesiska beräknings grunkan här på FL fått fram att vi ska ha en liten pojk =). Undrar just hur tillförlitligt det är =). Hur har det stämt på er? Lite kul är det ju iaf med skrock.

finns det några andra tecken som man säger tyder på det ena eller det andra??

• Kyssen

Idag är det Fallens Dagar i Trollhättan =), någon mer som ska dit? Då jag är gammal Trollhättebo är det ju givet med ett besök där varje sommar under fallens.

Ikväll ska vi även berätta för min pappa, tror att vi berättar för mamma oxå om vi hinner med ett besök till henne. (De är skilda sen 1.5 år sen). Det kommer att bli så kul att se deras miner =). Igår berättade vi för svärisarna, de tog det med ro, sa grattis och vad kul, men inga översvallande känsloutbrott.. Kanske fattade inte riktigt vad vi sa haha..

Ha en trevlig helg!

Svar på tråden Ale tråden