• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • MiaB72

God morgon!!!

Kyssen: Jadu, här händer det grejer!! Jo, man kan ju få positivt utslag tidigt om man har hög halt av HCG, jag hade tidigt äl och de säger ju att man i så fall är gravid 14 dagar efter och det var jag!! Men nu går man ju och oroar sig hela tiden, har ff lite bruna flytningar och lite blödning men det ska inte vara nån fara säger bm, har förresten också bokat tid med Juanita
    När var det du hade bf?

Ebbabebbasmamma: Jag vet inte om jag kan hänga på, beror lite på hur vi har det med husbygge, barnvakt åt Emil etc. Men om ni bestämmer ett datum så kan jag ju se om jag kan hänka på. Helg i så fall, har redan börjat jobba då!

• Curlingmorsan

Oki då kör vi på lör sön 13-14 eller lör sön 20-21 då :) Mig spelar det ingen större roll, Johan är hemma tom 4 september. Så jag har ju "barnvakt". :) hi hi!

• Jenny28

jag hänger gärna på då...måste dock få godkännande av gubben för om inte Ida tar flaskan så måste ju han förlja med och vara redo...*L*
    Som vi gjorde på semestern nu. han stod snällt och väntade vid nionde hålet så jag kunde amma sen åkta han hem igen...*S*

• Kyssen

Hej på er, för mig vore det toppen om vi kunde köra på lör-sönd 13-14 för helgen efter fyller gubben 30 år och då ska vi fira =). Vilken tid på dagen spelar inte så stor roll egentligen, å islandshästar låter superkul!!
    Har inte ridit på något/några år så det blir nog väldigt ringrostigt =), får se om jag hittar ridhjälmen någonstans i gömmorna oxå..

• Curlingmorsan

Har bestämt med grannarna att vi ska åka tåget mellan Anten-Gräfsnän nån gång i sommar. Och självklart så kan vi bara få ihop det den 13 eller 14 aug. Men det får bli tåg ena dan och ridning andra dan. :) Ska jag kolla med dom andra tjejerna eller ska vi åka själva?

• Curlingmorsan

Sitter och kollar lite olika ställen. Dom flesta kräver ridvana, har alla ridit innan? Priserna verkar ligga på 400kr för 2 timmar.

• Kyssen

Jag har ridit i massor av år =). Jag kan ju även senare än den 13-14 så känn ingen press på att det måste bli just då! Det är ju roilgare ju fler vi är. För min del så funkar det iaf.

Är det ställen här i närheten eller vad finns det?? Är det med guide å så så att man inte rider vilse =)

• Curlingmorsan

Östad ridcenter i Alingsås tar 350kr för en två timmars tur. Sen har dom en tur som dom kallar kombitur, då rider man först en lektion på 45min och sen rider man ut 1 tim och 15min. Extra lämplig för ovana ryttare står det. :)

Sen finns det ju stallet där jag ridit två gånger nu, Stall Stockedalen (www.stockedalen.se). Där finns två snälla lugna fjordingar, den ena lite piggare. Och så finns Pia, hon ska oxå vara lugn och snäll. Där kostar det 95kr/tim. 1-timmes turen är till största delen på en grusväg där man kan trava och galopera lite och så en ca 15min lång skrittstig i skogen. Men vi kan ju ta det lugnt och bara skritta och trava. Det är en ganska lång uppförsbacke på vägen hem där dom brukar galoppera. Men varken Dora eller Lillan orkade hela backen. :)

• Kyssen

Hej, för min del så funkar båda ställena. kanske kan det vara bra med Stockedalen ändå, då är det bara en timme, man har ju inte så bra flås längre =). En fjording blir kanon för mig, har bra minnen av dem sen förr haha!!

Blir det Alingsås så funkar det oxå, kombituren lät ju intressant då man inte är så van vid islänningar och hur man rider dem.

Vilka blir vi? Jag har ev en kompis som vill hänga på, inget är klart ännu dock. Måste man boka långt i förväg?

• Curlingmorsan

På Stockendalen finns inte så många hästar för ovana ryttare. Det är dom 2 fjordingarna och så Pia. Men om vi rider islandshäst så finns det ju många.

Svar på tråden Ale tråden