• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Kyssen

Skriver första inlägget i vår nya tråd =). Hoppas att ni alla hittat hit och ursäkta om jag missat att meddela någon. Försökte gå igenom den förra tråden för att se vilka som varit med, och skrev sedan ett inlägg i era Gb:er så att ni hittar hit!

Nå, forstättningen på vår "radhus-rysare" tog slut i dag. Vi kände oss kaxiga och var med rätt så länge i budgivningen, men när vi hade lagt vårt sista bud kände vi att mycket högre än så här vill vi inte gå. Då höjde det andra paret med 20.000:- och då la vi ner. Slutbudet hamnade på 1.600.000:- !! Rysligt mycket i min värld, och vi är såklart lite purkna över att vi inte vann budgivningen. Det enda som tröstar mig är att de fick betala ett högt pris för att klå oss.. vi gav iaf inte bort det!

Nu tar vi nya tag, och i morgon är det ju visning på Petters Hage!! Kanske ska jag omvärdera och inse att Starrkärr är en riktig pärla!! Sambon är redan såld på det så kanske kan han övertala mig att det inte alls är farligt att bo på landet utan gångavstånd till allt!

Ha en trevlig kväll alla!!

• Curlingmorsan

Vi firade midsommar på Prästalund i Starrkärr. Både sambon och jag drömde oss bort när vi tittade bort mot Petters hage.... åhh vad vi hade velat bo där!!! Vi kanske kan byta hus Kyssen?! ;) hi hi! Tråkigt att ni inte vann budgivningen i Nol!

• Tottelina

Hej hej, vi firade också midsommar i Prästalund. Hehe kanske man såg dig i vimlet, Ebbabebbasmamma. Det var ju en hel del med vagnar där =0).

Här hemma ser det jätterörigt ut, kartonger i hela vardagsrummet. Vi har rensat ut lite i klädkammaren inför visningen på lägenheten, så det inte ska se så trångt ut, utan jääääätterymligt.. Men jag längtar tills vi flyttar, så vi får mycket större.

Nu ska jag natta Alexander, han är så orolig, tror han är övertrött.

Kram.

• Kyssen

Åå prata mer gott om Starrkärr så att jag går dit med mina positivitetsögon i morgon!! Tycker ju att huset är jättefint men är orolig för att jag ska sakna närheten till .. ja det är just det.. till vad?? Är ju själv uppväxt på landet och gillar ju det så varför känner man en sån oro nu..

Ebbabebba: Hoppas du inte misstyckte att jag skapade denna tråd, letade faktiskt efter en uppföljare men hittade inte den du startat!!

• Jenny28

Kyssen: Det jag kan säga om Starrkärr är att det är otroligt fint där uppe. När jag var yngre red jag en del där och naturen är otroligt fint. Kyrkan är jättefin, mi syster gifte ju sig där. Fast jag tycker nog att den är så speciell eftersom jag växt upp med att ha alla skolavslutningar där. Har inte varit i Starrkärr på så länge, vet inte var petters hage ligger. Men jag antar att priserna är liiite lägre där än i Nol..
    Om man säger så här. det är ju inte långt från Starrkärr till civilisationen..*L*
    Bara några km...
    Fast ingen golfbana i närheten..hahaha

• Peggy O

Tycker också att det är jättevackert i starrkärr. Även Kilanda och Ryd med omnejd. Vi skulle ha köpt hus på landet egentligen, men hamnade "mitt" i Alvhem. Trivs bra ändå, som tur är!!
    Hälsningar Peggy

• MiaB72

Hallå alla!

Kyssen: Bra initiativ! Vi får ju inte tappa bort varandra nu! Synd att det inte blev Södergården, men det är ju bra att ni inte "gav" bort det Ska bli spännande att höra vad du tyckte om Petters Hage sen då! Det är ju som sagt inte så jättelångt till "civilisationen" men det blir ju alltid att åka bil så det krävs ju två bilar i familjen. Men det är ju underbart på landet, ingen tvekan om saken!

Vill inte jobba mer...!!!! Vill ha SEMESTER!! Jobbar även nästa veckan *suck* och jag ska på utbildning de sista två dagarna, hur kul e det då??? Inte kul alls!!! Men, men, det är bara att stå ut och sen njuta!! Eller ja, måla huset men förhoppningsvis är det ju fint väder så man kan blir lite brunbränd!

Ha det gött!!!

• Kyssen

Hej på er!

Nu har vi varit på visningen och om Södergården var en 8:a på en skala från 1-10 så var nog detta en 9:a!! Så himla charmigt och fint!! Känns inte alls jobbigt längre med avståndet när man varit där och känt på atmosfären, kossorna i hagen utanför, fågelkvitter i träden och en stooor altan med kvälls-sol!

Vi la ett bud direkt så att vi är med från början =). 10 par var på visningen så nu får vi se hur detta går. Det var relativt snabb inflyttning, redan den 1:e september! Det är bara positivt för vår del då vi har en hyresrätt idag som vi kan säga upp i morgon om vi vill. Kanske oxå bra med tanke på andra som har hus el bostadsrätter att sälja och kanske inte kan komma ifrån så fort?!?

Peggy: Vad gjorde att ni fastnade för ett ställe som ni inte först tänkt er? Vi är ju i lite samma läge, vi hade ju tänkt oss "mer civilicerat" men nu verkar det bli landet =). (Om vi har ngn chans i budgivningen förståss).

Semester ja.. *suck* har 4 veckor kvar, sen är det bilsemester till Härjedalen som gäller. Vi ska vandra lite, åka runt och var sånna där herderliga svensson turister! Jag älskar den övre delen av sverige, så himla fint! Vad ska ni andra göra på semestern?

//Kyssen

• Jenny28

hej hej..
    Kyssen: Va kul att ni fastnade för starrkärr. Då kanske du blir Ale bo snart då. Och tänka sig att när du flyttar hit har du redan en stor bekantskapskrets..*L*
    Semester....Jo jag och sambon och lilla Ida ska till Tyskland och spela golf med hans föräldrar. Det gjorde vi förra sommaren med och då sa jag aldrig mer semester med svärföräldrarna ..haha se hur länge det höll. Jaja jag känner de lite bättre nu.

Imorgon ska vi till våran lillasyster i Strömstad som fyller 25 år....Sedan ska vi lämna stora pojken hos hand släkt i Oslo, så man är "barnledig" en vecka

Ha en fin dag alla....

Svar på tråden Ale tråden