• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • MiaB72

Hej tjejer!

Sitter på jobbet och väntar på att tiden ska gå så man kan åka hem
    Har ont i huvudet! Har haft det så gott som varje dag nu den senaste veckan, bm tror att det beror på att mitt blodtryck har sjönkt lite. Hade 100/60 i onsdags, innan hade jag 120/60. Igår försvann huvudvärken helt plötsligt så det är göööörakonstigt!

Var och inhandlade doppresent till Ida igår (Jennys bebbe) kan ju inte säga idag vad det är men på måndag kan ju Jenny själv berätta. Iaf sååååå jättefin present, blev lite dyrt, men det kan det vara värt!

Hoppas ni får en härlig helg alla!!!
    Kram

• MiaB72

Tjenis!

Här var det inte mycket aktivitet! Det är ju helg och ni har väl fullt upp! Jag har varit på dop idag! Jennys Ida döptes, har lagt in en bild på henne i galleriet! Så söt, sov fram tills prästen hällde vatten på henne, det gillade hon inte

• Curlingmorsan

Åhh va söt hon va! :)

Idag har jag varit hos grannen på Lingon&Blåbär party. Inte riktigt min typ av kläder men det blev i alla fall ett par strumpbyxor till Ebba. Sen bar det av till Hisingen för babysim. Men Ebbis var nog inte riktigt på humör för det var inte lika mycket plask som det brukar va.

• Peggy O

Åhh jag älskar Lingon&blåbärs barnkläder.
    Mjuka, sköna och fina. Och de håller till både två och tre barn.
    Dessutom gillar mina barn kläderna också, trots att det inte är spindelmannen på

• Peggy O

Mia: Vad var det för doppresent.
    Du kan berätta nu och jag är så nyfiken av mig.
    Ska titta in och kika på bilden nu.
    Har ju faktiskt träffat Ida och vet att hon är jättesöt!

• Jenny28

Det här fick Ida.

ett guldhalsband med hjärta och diamantsten i...från Mia
    ett guldhalsband med hjärta som det stod Ida på.
    ett guldhalsband med en ängel med Idas månadssten
    ett silverarmband med berlock
    ett smyckeskrin
    en väggklocka
    en sparbössa
    ett fotoalbum
    kläder
    pengar

Allt gick jättebra. har lagt in nya bilder i mitt galleri om nån vill titta...
    Kram på er....

• MiaB72

Hello!

Ja, Jenny har ju redan avslöjat det
    Ett guldhjärta med en sten i, jag fick ett likadant när jag döptes och jag hade det på mig när jag gifte mig! Så sånt är ju användbart!
    Hon fick ju ett guldhärta till, men sånt kan man ju inte få för mycket av!

Äntligen fått tid för ul! Den 31/10 på Mölndals sjukhus. Ska bli spännande! Är ju v. 19 då så man får ju verkligen hoppas på att allt är bra!

Kram på er!!

• Kyssen

Hej på er!

Äntligen hemma igen efter två låååånga dagar på Sahlgrenska..
    Som ni vet så fick jag ju Cytotec för två veckor sedan för att få ut resterna av den ofostriga graviditet jag hade. Det blödde konstant i nästan två veckor, och i mitten på förra veckan så började jag oxå bli trött o hängig, dock utan feber. Ringde därför till gynakuten, men de sa att så länge jag inte hade jätteont eller fick feber så var det nog ingen fara. Lät det därför vara och försökte hoppas på att det skulle bli bättre. I söndags em så orkade jag inte längre, ringde igen till Gynakuten och sa att jag fortfarande inte var bättre, och att jag var väldigt trött och öm i hela kroppen. Fick då rådet att åka in till dem.

Så, sagt och gjort, vid 16 tiden var vi där och satte oss att vänta, efter några timmars väntan fick vi träffa en läkare som konstaterade att jag fortfarande hade rester kvar i livmodern, och att jag dessutom fått en infektion. De ville skriva in mig över natten med dropp i armen (antibiotika mot infl) och dagen efter skulle jag få göra en skrapning.

Det var bara att knalla upp till nästa våning och invänta nästa dag. Fick ringa jobbet (igen..) och meddela att jag återigen var sjukskriven, tredje gången på en månad nu. I går så fick jag ligga utan mat o vatten hela dagen fram till klockan 15 då det blev tid för min skrapning. Allt gick bra, och jag vaknade upp ca en timme senare utan några större smärtor. Claes kom på besök och vi tog en promenad, då blev jag helt snurrig och illamående, väl tillbaka på rummet kräktes jag. Fick stanna en natt till då de ville ha koll på min infektion och jag fick ännu mer antibiotika.

Idag så hade jag då hoppats på att få komma hem, men när läkaren gick ronden så ville han behålla mig en dag till. Jag frågade om det verkligen var nödvändigt, och då sa han att det kanske det inte var och att om jag verkligen verkligen ville åka hem så skulle jag få det, dock med sjukskrivning resten av veckan. Så, äntligen sitter jag här hemma igen. Måste säga att hur bra personal det än är på sjukhus så är det fruktansvärt långtråkigt...

Är fortfarande väldigt trött och ska strax bänka mig på soffan, men jag mår efter omständigheterna rätt bra och har fått antibiotika i tablettform att ta i 10 dagar nu. Hoppas nu äntligen att det här ska vara över så att vi kan börja om på ny kula.

Ha en bra kväll på er, vi hörs snart!
    Kram!!

• Peggy O

Usch vad jobbigt.
    Skickar stora kramar till dig.
    Hoppas du mår bättre imorgon.

• MiaB72

Kyssen: Usch då, låter inte kul alls! Men nu ska det väl vara det sista förhoppningsvis så din kropp kan återhämta sig!

Jag har varit inne på tradera idag och lagt en massa bud, blir ju helt köpgalen när man är där

• Kyssen

Tack för er omtanke, och ja nu måste det väl ändå vara slut på det här så att vi kan få börja om på noll igen =)..

MiaB72: Oj vad jag känner igen mig.. la bud på grejer ja med och fick hem ett par ursöta trosor/kalsonger med bamse på och en tillhörande tröja. Köpte även tyg som var jättefint till en billig peng. Det jag tycker är skumt är bara hur man betalar frakten?? Kan man kolla innan på något sätt hur mycket frakt de ska ha? I mitt fall blev frakten dyrare för det lätta paketet (bamse grejorna) än för tyget som vägde betydligt mer?

Ingen som vill köpa en cykel föressten? Har en jättefin moutinbike som jag ska göra mig av med, nästan som ny faktiskt men har aldrig gillat den eftersom jag får ont i ryggen =). Har istället köpt en riktig tant-cykel, ni vet en sån med cykelkorg o hela kittet =).

• Naja

Hej på er (igen).
    Jag hittade till denna tråden idag.

Jag vill informera de som är intresserade av INNEBANDY, att jag och min syster har startat upp spel på söndagar kl 20.00 - 21.00 i Älvängenskolans Idrottshall.
    Det är tänkt som avkoppling för mammor som vill röra på sig och ha roligt i ett gott gäng.
    Man behöver inte ha någon kunskap, utan bara man tycker att det är kul att spela, räcker.

Du behöver en klubba, så fixar vi resten.
    Låter det kul. Kom och prova några gånger så får du se om du trivs
    Hör gärna av dig för anmälan till mig innan
    Angela 0303-74 94 97

• Curlingmorsan

Kul att vi blir fler! :)

Tyvärr är innebandy inget för mig. Jag har absolut INGEN bollkänsla. :) Men kul initiativ Naja!

• Kyssen

Smart drag där Ebbabebba, satt just o funderade på detsamma!!

Vill oxå hälsa Naja välkommen, låter ju som ett jättebra iniativ det där med Innebandy! Får se om jag tar mig i kragen o lånar gubbens klubba och kommer ner en dag. Denna vecka får jag nog hoppa då jag är upptagen med annat, men sen är det inte omöjligt!

Svar på tråden Ale tråden