Hej på er!
Äntligen hemma igen efter två låååånga dagar på Sahlgrenska..
Som ni vet så fick jag ju Cytotec för två veckor sedan för att få ut resterna av den ofostriga graviditet jag hade. Det blödde konstant i nästan två veckor, och i mitten på förra veckan så började jag oxå bli trött o hängig, dock utan feber. Ringde därför till gynakuten, men de sa att så länge jag inte hade jätteont eller fick feber så var det nog ingen fara. Lät det därför vara och försökte hoppas på att det skulle bli bättre. I söndags em så orkade jag inte längre, ringde igen till Gynakuten och sa att jag fortfarande inte var bättre, och att jag var väldigt trött och öm i hela kroppen. Fick då rådet att åka in till dem.
Så, sagt och gjort, vid 16 tiden var vi där och satte oss att vänta, efter några timmars väntan fick vi träffa en läkare som konstaterade att jag fortfarande hade rester kvar i livmodern, och att jag dessutom fått en infektion. De ville skriva in mig över natten med dropp i armen (antibiotika mot infl) och dagen efter skulle jag få göra en skrapning.
Det var bara att knalla upp till nästa våning och invänta nästa dag. Fick ringa jobbet (igen..) och meddela att jag återigen var sjukskriven, tredje gången på en månad nu. I går så fick jag ligga utan mat o vatten hela dagen fram till klockan 15 då det blev tid för min skrapning. Allt gick bra, och jag vaknade upp ca en timme senare utan några större smärtor. Claes kom på besök och vi tog en promenad, då blev jag helt snurrig och illamående, väl tillbaka på rummet kräktes jag. Fick stanna en natt till då de ville ha koll på min infektion och jag fick ännu mer antibiotika.
Idag så hade jag då hoppats på att få komma hem, men när läkaren gick ronden så ville han behålla mig en dag till. Jag frågade om det verkligen var nödvändigt, och då sa han att det kanske det inte var och att om jag verkligen verkligen ville åka hem så skulle jag få det, dock med sjukskrivning resten av veckan. Så, äntligen sitter jag här hemma igen. Måste säga att hur bra personal det än är på sjukhus så är det fruktansvärt långtråkigt...
Är fortfarande väldigt trött och ska strax bänka mig på soffan, men jag mår efter omständigheterna rätt bra och har fått antibiotika i tablettform att ta i 10 dagar nu. Hoppas nu äntligen att det här ska vara över så att vi kan börja om på ny kula.
Ha en bra kväll på er, vi hörs snart!
Kram!!