• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Linda1976
    Dante skrev 2008-09-11 14:07:45 följande:
    Igår åt jag omelett till middag, orkade inte med hela så jag sparade lite mindre än halva till frukosten idag:4 ägg1dl Milda matgrädde1dl parmesanost1pkt bacon knaperstektPersiljaSvartpeppar1 tomatBlanda allt och häll i varm stekpanna med mycket smör i. Lägg på skivade tomater. Sänk genast värmen till medel och lägg på locketLåt stå tills ägget stannat. Tadaaa!IDAG:Frukost: Omelett från igårKaffe med mjölkLunch:Grekisk sallad: tomat, gurka, svarta oliver, 1pkt FetaostMellis: Smoothie på jordgubbar och turkisk yoghurt (fick hälla i lite mjölk för den var så tjock att det inte gick att mixa annars)Middag: Kåldolmar
    Inte ska du använda Milda matgrädde!!! Riktig grädde ska det va!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Dame72
    Kenzie skrev 2008-09-12 07:16:48 följande:
    Bökhlunders har flera olika korvar utan särskilt mycket tillsatser och med 1 g kolhydrat/100 g.
    Inget märke jag sett i mina affärer tyvärr. Jag har kollat varenda korvpaket
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Dante

Jam jag vet, men jag gjorde en Pasta Carbonara till sambon samtidigt och tänkte mig inte riktigt för när jag skvätte runt med grädden!
    Nästa gång blir det "på riktigt"

Och det blev inga kåldolmar igår, räkor med ägg och majonnäs + hallon och vispgrädde till dessert.

Linda1976 skrev 2008-09-12 07:36:20 följande:
    Inte ska du använda Milda matgrädde!!! Riktig grädde ska det va!
  • Dante

Och ikväll ska jag hitta på något kul med kycklingfärsen jag fick fgrån Buzzador igår...kanske mozzarellabiffar...

• Tristanya

det där ni använder till pannkakor, fiber nånting.. är det ungefär som mjöl? tänkte om man kunde göra något annat på det också.. typ pizzadeg! är såå sugen på pizza med massa gott på!

ska handla senare idag, så ska kolla efter lite andra ingredienser då!

• Marlene B

Dagens middag:

Barilla vit spaghetti
    Heinz ketschup
    en rostad franska med smör
    Kycklingpastasås
    Gurka och tomat

OBS: Testa inte detta själv hemma OBS

*raderar även denna tråd*

• Lotta71
    Dame72 skrev 2008-09-11 14:31:56 följande:
    Det var ju riktigt bra korv. Har hittat som med minst 5 g/100g. Så det kan jag äta nån gång då och då som "snabbmat"
    Lidl har riktigt bara korvar
    Högt köttinnehåll, få tillsatser o bara lite kolisar. I grillkorven är det 1 kolhydrat, o den är jättegod.
    Scan har falukorv med 4 kolisar.
  • Tingen

Idag har maten fungerat bra!

Frukost:
    Fetaost
    Pastrami
    2 stekta ägg

Lunch:
    Isbergssallad
    Tomat
    Oliver
    Brieost
    Lufttorkad skinka
    Olivolja till

Middag
    Kassler smörstekt med lite champinjoner och ädelost samt grädde.
    Hällde detta över blomkål som gratinerats med ost

Blev totalt:
    3% kolhydrater
    18% protein
    80% fett

«·´¨*·.¸¸.* 我爱你爱人 *.¸¸.·*¨`·»
  • fatsoo

Frukost 2 ägg med majonäs
    Lunch wallenbergare med smält ost på
    middag fisk med champinjonkräm och färska stekta champinjoner och grädde över (recepten från smörstekt)
    Kaffe med grädde. kanske för mycket gräddepå en dag?

• Tristanya

Frukost: Lite filmjölk med några jordgubbar i, te med grädde

Lunch: rester från igår; köttfärssås med lite turkist yoghurt och riven ost på. tog även lite ost på sidan om.

middag: grytbitar (av gris) med lite paprika, zuchini, lök, o sen grädde och lite CF i..men blev lite för rinnig så mottar gärna tips på att få till en sås mindre rinnig!

Kväll: varm choklad (tog kakao kanske inte världens bästa,men efetrsom 70% choklad är ok så måste ju detta också va det, dock lite socker i, men mest för att jag var rädd att kakaon skulle bli för "torr" utan sockret), o sen en rejäl klick grädde på, lite froozen cheesecake ca 1/16 av en sockerkaksform.

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)