• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • k girl

Frukost: En liten tallrik yoghurt med solrosfrön, ett kokt ägg
    Mellanmål: Ett par skedar philadelphiaost, kaffe
    Lunch: En kotlett med gorgonzolasås och smörstekta haricot verts
    Middag: Två hemmagjorda bacon- och chiliburgare med ost, sallad, tomat och coleslaw

• MrsFreckles

Frukost: 3 babybel (ar ingen storatare da...)
    Lunch - laxsas med zucchinipasta
    Middag - 3 quornkorvar, blomkalsmos med cheddarost
    Mellis - 1 ruta mork (85%) choklad, 6 paranotter

Kanske blir lite hallon och mascarpone senare till Desperate Housewives

• Kenzie

Haha men varför kolla alla på DH idag??? Det var ju igår

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Sqti

kenzie: tänkte också det... ikväll är det Grays.

• Sqti

frukost: äggröra med rökt kalkon
    lunch: lite stekt torskliknande fisk men cf
    middag: lite rökt kalkon och ost
    mellis: äpple och kaffe UTAN socker från och med nu.

Lunchen idag var en plåga. Jag var inte alls sugen på fisken så jag petade i den bara i stort sett. Nästan så jag mådde illa vid tanken på att äta den. Desto hungrigare är jag nu . Men jag orkar inte äta nu heller för jag är så trött. Måste ta igen detta imorgon har jag bestämt. Alldeles för lite mat idag känner jag.

• MrsFreckles
    Kenzie skrev 2008-11-26 21:06:10 följande:
    I England ar det ikvall!
  • Smurfan 81
    Kenzie skrev 2008-11-26 21:06:10 följande:
    Näää, det går när jag känner för det på min Apple TV! Orkar INTE titta på reklam!
  • miss alm

Jag tycker också att detta är den bästa dieten som finns och allt sånt, men det är verkligen ingen billig mat i längden! Känns lite i plånboken när man är student och resten av vännerna klarar sig på havregrynsgröt de sista dagarna innan CSN kommer...

• Kenzie
    miss alm skrev 2008-11 08:19:14 följande:
    Jag tycker också att detta är den bästa dieten som finns och allt sånt, men det är verkligen ingen billig mat i längden! Känns lite i plånboken när man är student och resten av vännerna klarar sig på havregrynsgröt de sista dagarna innan CSN kommer...
    Fast man äter iof inget skräp som kostar massor. Vi spontanhandlar aldrig längre och bara där sparar vi rätt mycket pengar. För oss har den här kosten inte blivit särskilt mycket dyrare och då äter vi ändå mycket ekologiskt.

Sen är det ju faktiskt värt att lägga pengar på bra mat.
  • k girl

Fast bröd är egentligen jäkligt dyrt. Visst, det går inte riktigt att äta sig mätt på pasta med den här dieten, men å andra sidan kräver det lite mer planering tycker jag.

Eftersom jag jobbar kväll listar jag mina måltider redan nu:

Frukost: Fil med lite vispad grädde, ett par matskedar müsli på rostade kokosflingor och solrosfrön, några skivor kallrökt lax
    Lunch: Chili- och baconburgare med coleslaw (rester från igår)
    Middag: Kycklingwok (rester från i förrgår)
    Kvällsmål: En bit ostkaka med vispad grädde, kaffe

• miss alm

Håller absolut med om att det är värt det att lägga pengar på bra mat, men det är inte speciellt billigt...

• Tuttan af Goding

Idag har jag ätit jättelite men är ändå mätt. Proppmätt!

Kaffe med smör och grädde till frukost.
    5 ostskivor till f.m fika
    omelett på 3 ägg, ost, grädde och smör till lunch.

Jag är inte alls hungrig nu och funderar på att dricka ett glas med varm mjölk, grädde, smör och choklad.

• Smurfan 81

Blev en konstig matdag idag...
    Sonen var hemma från dagis och ville ha lunch 10.30, då åt jag frukost, Falukorv och äggröra. Mellis nr1 blev vid  1-tiden, en lussebulle. Har man stått och bakat hela förmiddagen måste man ju smaka så att det blev bra! Mellis nr2 vid 3-tiden, 2 oststavar och 3 sötmandlar. Sen kom jag på att det kommer bli väldigt sen middag, så jag slängde ihop en ostkaka med grädde och sylt gjord på tinade, mosade hallon. Det blev mellis nr3 nu 16.30. Jag tycker faktiskt med var riktigt god! Väldigt lik riktig ostkaka i smaken. Lite vattnig så jag ska pressa ur keson nästa gång. Nu är maken på möte och kommer hem lagom så att jag hinner iväg på en massage klockan 7, därav den sena middagen! Så vid 8 ikväll kommer vi köra på hämtpizza. Jag tänker ta en calzone och äta så lite botten som möjligt, sen har jag bea-sås hemma som jag tänkte ha till för att fetta upp det lite extra! Eftersom det blir sen middag tvivlar jag på att vi kommer äta något kvällssnacks, men skulle jag bli sugen kommer jag ta en mandarin.

Ingen normal dag nånstans!

• thelifesaviour

Frukost:
    1 ägg, philadelfiaost, skinka och kaffe

Lunch:
    Kyckling, stekt i smör
    Ädelost strödd över kycklingen
    Fetaoströra (fetaost, turkisk yoghurt, vitlök)
    Vatten

Middag:
    Bacon- och broccoli"gratäng"
    Fetaoströra som blev över från lunchen
    Vatten

• smeo
    Kenzie skrev 2008-11-27 08:46:30 följande:
    Fast man äter iof inget skräp som kostar massor. Vi spontanhandlar aldrig längre och bara där sparar vi rätt mycket pengar. För oss har den här kosten inte blivit särskilt mycket dyrare och då äter vi ändå mycket ekologiskt.Sen är det ju faktiskt värt att lägga pengar på bra mat.
    Undrar bara vad som e ekologiskt
    Jag köper ekologiskt så mycket det går till familjen(även kaffe)men det e ju kolhydrater som potatis,morot,havregryn o frukt
    ja menar ekologiskt kött ,ost o smör e ju inte så lätt att få tag på
  • Kenzie
    smeo skrev 2008-11-29 09:05:10 följande:
    Undrar bara vad som e ekologisktJag köper ekologiskt så mycket det går till familjen(även kaffe)men det e ju kolhydrater som potatis,morot,havregryn o fruktja menar ekologiskt kött ,ost o smör e ju inte så lätt att få tag på
    Här går det jättebra att få tag i ekologisk mat. På vår lilla affär finns det mängder
    av ekologiskt kött, grädde, ost och grönsaker. Nästan alla grönsaker som finns erbjuds även som ekologiskt alternativ. Det finns ju rätt mycket grönsaker utöver rotfrukter
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)