• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Tristanya
    Tingen skrev 2008-09-11 13:57:17 följande:
    Lite större prinskorvar
    tänk på att korv inte är det bästa o äta.. är ju en hel dle tillsatser i det! o kolla även kolhydraterinnehållet, hur mycket det innehåller!
    men jag åt korv men kollade lite på innehållet, o kolisarna var helt ok, så jag åt det endå!
  • Tingen

Per 100Gram    Energi kcal:268,00 Energi kJ:1123,00 Proteiner:10,00 Fiber:0,00 Kolhydrater:3,80 Vatten:60,00 Alkohol:0,00 

«·´¨*·.¸¸.* 我爱你爱人 *.¸¸.·*¨`·»
  • Tingen

Ja, men jag är inte "fanatisk"  försöker ta bort de stora kolhydratgrupperna så som, ris, pasta, potatis, socker, bröd sådant som man kan "se" med blotta ögat om ni förstår vad jag menar

• Tingen
    Så när jag ahr räknat in kvällsmaten så kommer dagen se ut så här i intag.

• Dante

Igår åt jag omelett till middag, orkade inte med hela så jag sparade lite mindre än halva till frukosten idag:

4 ägg
    1dl Milda matgrädde
    1dl parmesanost
    1pkt bacon knaperstekt
    Persilja
    Svartpeppar
    1 tomat

Blanda allt och häll i varm stekpanna med mycket smör i. Lägg på skivade tomater. Sänk genast värmen till medel och lägg på locket
    Låt stå tills ägget stannat. Tadaaa!

IDAG:

Frukost:
    Omelett från igår
    Kaffe med mjölk

Lunch:
    Grekisk sallad: tomat, gurka, svarta oliver, 1pkt Fetaost

Mellis: Smoothie på jordgubbar och turkisk yoghurt (fick hälla i lite mjölk för den var så tjock att det inte gick att mixa annars)

Middag: Kåldolmar

• Tristanya
    Tingen skrev 2008-09-11 14:05:53 följande:
    Ja, men jag är inte "fanatisk"  försöker ta bort de stora kolhydratgrupperna så som, ris, pasta, potatis, socker, bröd sådant som man kan "se" med blotta ögat om ni förstår vad jag menar
    så kör jag också.. därför jag åt korv! men du verkar ju ligga superbra till juu! jag kommer typ bara ner till 10% kolisar/dag..
    nu har jag iof inte räknat på två dagar.. kanske får göra det ikväll då kanske!
  • Tingen
    Tristanya skrev 2008-09-11 14:10:26 följande:
    så kör jag också.. därför jag åt korv! men du verkar ju ligga superbra till juu! jag kommer typ bara ner till 10% kolisar/dag.. nu har jag iof inte räknat på två dagar.. kanske får göra det ikväll då kanske!
    Tack... ja jag försöker, men visst händer det att det slinker ner onyttigheter vissa dagar.
    Men jag märker ju att jag mår bra av kosten så jag försöker
  • Dame72
    Tingen skrev 2008-09-11 14:04:07 följande:
    Per 100Gram    Energi kcal:268,00 Energi kJ:1123,00 Proteiner:10,00 Fiber:0,00 Kolhydrater: 3,80 Vatten:60,00 Alkohol:0,00 
    Det var ju riktigt bra korv. Har hittat som med minst 5 g/100g. Så det kan jag äta nån gång då och då som "snabbmat"
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Tristanya

te med en skvätt grädde på tidig morgon
    fil med hallon till frukost och te med grädde
    lite ost
    kyckling med sås (grädde, smör, soya och lite mjöl, soyan o mjölet var inte bra,men kändes som att det behövdes nått i såsen)
    Kötttfärssås till middag med riven ost på (köttfärs, grädde, lite paprika, lite zchuzzini, lite passerade tomater)
    te med grädde nu!

räknade lite hastigt på det jag ätit, runt 7% kolisar,.. svårt o komma ner mer tycker jag! men får försöka kämpa på!

• Kenzie
    Dame72 skrev 2008-09-11 14:31:56 följande:
    Det var ju riktigt bra korv. Har hittat som med minst 5 g/100g. Så det kan jag äta nån gång då och då som "snabbmat"
    Bökhlunders har flera olika korvar utan särskilt mycket tillsatser och med 1 g kolhydrat/100 g.
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)