• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Dame72
    Marlene B skrev 2008-09-10 10:36:11 följande:
    Igår blev det4 stekta ägg1 kycklingfilé med 2 dl grädde, 150 g brieost och kryddor, romansallad1 burk keso En smält ostbit med aromatMycket kaffe med gräddeKommentarer? För mycket fett va?Det var första dagen och jag har inte tittat efter några recept
    Min tanke är att det kan inte bli för mkt fett, så länge du håller dig till minimalt med kolhydrater och befinner dig i ketos.
  • Marlene B
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:41:10 följande:
    Här kan du räkna ut www.minmat.net/
    Tack jag har redan räknat ut intaget och kolhydraterna landade på 3% men jag ville bara ha någon kommentar från någon mer rutinerad som hållit på längre än en dag.
  • Bobbenn
    Dame72 skrev 2008-09-10 10:44:01 följande:
    Ser rött när du skriver sådär: Inte ett dugg nyttiga. Inbilla dig inte ens det Det blev ett snedsteg, acceptera och gör det bättre idag! Kämpa på!
    för guds skull jag tror inte do är nyttiga men jag kunde ju valt ballerina Flört
    hinner knappt äta med min griniga dotter och då äter jag för lite och bli sååå hungrig på kvällen när hon somnat
    Var och en blir salig på sin tro
  • Marlene B

Marlene B skrev 2008-09-10 10:45:32 följande:

Tack jag har redan räknat ut intaget och kolhydraterna landade på 3% men jag ville bara ha någon kommentar från någon mer rutinerad som hållit på längre än en dag.
    [/citat]

_gärna ha_ menade jag...(har en förmåga att låta sur ibland trots att jag inte är det)

Dame72 skrev 2008-09-10 10:44:32 följande:
    [citat]
    Min tanke är att det kan inte bli för mkt fett, så länge du håller dig till minimalt med kolhydrater och befinner dig i ketos.
    Okej, tack
  • Linda1976
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:46:32 följande:
    för guds skull jag tror inte do är nyttiga men jag kunde ju valt ballerina hinner knappt äta med min griniga dotter och då äter jag för lite och bli sååå hungrig på kvällen när hon somnat
    Brago är lika illa som Ballerina - det är same shit, different name.... Hiva hellre i dig lite jordnötter eller kokosflingor.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:30:53 följande:
    igårFrukost: kaffe med röd mjölkLunch: äggröra på 4 små ägg och 50 g ostMellis: mackrill i tomatsås 75 g några nötter Middag: nötfärs med grädde och creme fraiche, broccoliLite lite jag vet. Blev superhungrig på kvällen och åt några kex :S BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Brago bokstavskex. Iaf liite "nyttigare"
    http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=86f76ddc-cb6d-42f6-acc2-75cb11f984ce&GroupId=0535c4df-5859-4d4e-89ba-15ed8005ba1a&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1

När du nu ammar så verkar det som du verkligen behöver äta mer. Du kan äta LCHF men behöver nog grunda dagen med ordentlig frukost.
  • Bobbenn
    Linda1976 skrev 2008-09-10 10:58:44 följande:
    Brago är lika illa som Ballerina - det är same shit, different name.... Hiva hellre i dig lite jordnötter eller kokosflingor.
    Det är inte sött. Det är problemet :/
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 11:12:03 följande:
    Det är inte sött. Det är problemet :/
    Du behöver äta mer under dagen, ja det vet du ju själv. Annars slutar det i katastrof. Koka  4 ägg på morgonen. Hinner du inget annat kan du ju alltid ät två ägg på stående fot. Köp hem räksallad och ha till eller nåt. Finns en del snabbmat trots allt. Eller när du ändå lagar middag. Försök ha en portion över till nästa dag.
  • Bobbenn
    Dame72 skrev 2008-09-10 11:11:31 följande:
    kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspxär du nu ammar så verkar det som du verkligen behöver äta mer. Du kan äta LCHF men behöver nog grunda dagen med ordentlig frukost.
     Tack!
    Dame72 skrev 2008-09-10 11:13:46 följande:
    Du behöver äta mer under dagen, ja det vet du ju själv. Annars slutar det i katastrof. Koka  4 ägg på morgonen. Hinner du inget annat kan du ju alltid ät två ägg på stående fot. Köp hem räksallad och ha till eller nåt. Finns en del snabbmat trots allt. Eller när du ändå lagar middag. Försök ha en portion över till nästa dag.
    Jag ska skärpa mig. Ska börja förbereda för nästa dag när dottern somnat.
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 11:15:45 följande:
    Jag ska skärpa mig. Ska börja förbereda för nästa dag när dottern somnat.
    Smart
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)