• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Linda1976
    Bobbenn skrev 2008-09-10 11:12:03 följande:
    Det är inte sött. Det är problemet :/
    Stek lite jordnötter i smör och canderel. Ok att det är sötningsmedel, men det är inte socker iaf!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Tristanya
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:46:32 följande:
    för guds skull jag tror inte do är nyttiga men jag kunde ju valt ballerina hinner knappt äta med min griniga dotter och då äter jag för lite och bli sååå hungrig på kvällen när hon somnat
    men blir du hungrig och sugen på sött så får du öka fett och proteinintaget.. mitt sötsug är HELT borta, o det bara efter nån dag efter att jag började äta mer LCHF!
    äter fortfarande inte helt strikt, utan ligger på runt 10% kolhydrater/dag.. men sötsuget är borta!
    hur gammal är dottern?
  • Bobbenn
    Tristanya skrev 2008-09-10 13:07:11 följande:
    men blir du hungrig och sugen på sött så får du öka fett och proteinintaget.. mitt sötsug är HELT borta, o det bara efter nån dag efter att jag började äta mer LCHF! äter fortfarande inte helt strikt, utan ligger på runt 10% kolhydrater/dag.. men sötsuget är borta!hur gammal är dottern?
    Dottern är 5½ månad. Född i mars

Jag ligger på ca 1500 KCAL och 2-3% kollisar, fett 71 ca och protein resten per dag så det borde ju va bra? men borde kanske ta 1 mål till eftersom jag ammar. hmm
    Var och en blir salig på sin tro
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 14:11:25 följande:
    Dottern är 5½ månad. Född i marsJag ligger på ca 1500 KCAL och 2-3% kollisar, fett 71 ca och protein resten per dag så det borde ju va bra? men borde kanske ta 1 mål till eftersom jag ammar. hmm
    Absolut!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Tristanya
    Bobbenn skrev 2008-09-10 14:11:25 följande:
    Dottern är 5½ månad. Född i marsJag ligger på ca 1500 KCAL och 2-3% kollisar, fett 71 ca och protein resten per dag så det borde ju va bra? men borde kanske ta 1 mål till eftersom jag ammar. hmm
    ok, men då äter du ju jättebra!
    men kanske att du kan äta ett extra mål, eller en frukt eller så (vet att man inte ska äta det men eftersom du ammar).. svårt det där!
  • Dante

Vilken jäkla karaktär man har

Sen lunch på jobbet innebar oplanerat vilket resulterade i:

Grilled Chicken Gourmet
    Minimorötter
    Kaffe Cool

30% Kolhydrater, 48% Protein, 25% Fett

Så kasst. Sen får jag en black out pga av det och klarar inte av att räkna ut frukosten och lunchen tillsammans... :-P

Kanske lika bra det.

• Marlene B

Hur klarar ni 1500 kcal? Enligt mina beräkningar är jag uppe i 4500-5000/dag

• Bobbenn
    Marlene B skrev 2008-09-10 15:53:58 följande:
    Hur klarar ni 1500 kcal? Enligt mina beräkningar är jag uppe i 4500-5000/dag
    va?? jisses hur då?
    Var och en blir salig på sin tro
  • Marlene B
    Bobbenn skrev 2008-09-10 15:55:19 följande:
    va?? jisses hur då?
    Ja, man använder vispgrädde och ost som bas i 2 av 3 mål varje dag

Det lustiga är att kläderna redan sitter lösare och att vågen visar några hekto (8-9hg) neråt sedan i förrgår. Jag blir ju lycklig om det är såhär lätt att gå ner i vikt...

Jag är en som behöver se resultat snabbt annars ger jag upp..får se hur det ser ut om en vecka.
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)