• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Karisma

Charlita: Ska kika i igen. Perfekt då vet jag vilken mascara jag ska köpa på fredag.

Linny: Aha, då ska jag testa göra så. Måste ju testa det nya sminket som jag köper på fre, så på lördag får karln titta på ngt vackert för en gång skull.

/K

• Charlita

Karisma: Rougen är också vädligt bra. Ja mascaran är super köp den

• Karisma

hmm kom på en sak. Hur får man bort vattenfat mascara.

Shit va jag är frågvis, de sista sidorna ser jag ju mina inlägg överallt. Som tur är så lär jag mig mkt åxå så frågorna bli färre och jag blir snyggare.

Vem har bästa cake eylinern? Är det MUS eller finns det ngn billigare som är minst lika bra?

/K

• Karisma

Hmm är det en foundation i torr form? Visste inte ens det fanns, vad är skillnaden jämfört m de blöta?

/K

• Charlita

Karisma : På tex H&M kan man köpa billig och bra sminkbortagning för vattenfast smink för runt 50 lappen. Jätte bra!

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-20 15:02:44 följande:
    hmm kom på en sak. Hur får man bort vattenfat mascara.Shit va jag är frågvis, de sista sidorna ser jag ju mina inlägg överallt. Som tur är så lär jag mig mkt åxå så frågorna bli färre och jag blir snyggare. Vem har bästa cake eylinern? Är det MUS eller finns det ngn billigare som är minst lika bra?/K
    Jag använder alltid borttagningskräm. Använder inte vattenfast mascara visserligen, men jag använder aldrig bara vatten för att ta bort sminket. På ögonen använder jag cliniques gentle eyemakeup remover. Jättemild och svider inte alls. Jag har inte provat andra cake eyeliner än MUS men är jättenöjd.
    Charlita skrev 2008-10-20 14:57:07 följande:
    Linny: Åh det är så fint med magar
    Jo det är det, det tycker jag med Jag har 11 veckor kvar så magen kan bli rätt mycket större.. Fast jag är glad att jag bara får mage som står rätt ut, rakt framåt. Syns inte bakifrån alls och jag har midja kvar hela vägen (alltså även förra gången).

NU:
    Börjar långsamt se ut som att jag har stoppat in en medicinboll. Kommer nog se lika kul ut i slutet, som förra graviditeten *haha* Ser redan lite kul ut med den vita magen. Syns att den inte var i solen på semestern...
    Magen v.27.. Svårt att se i helsvart..kanske får ta en ny..

Förra gången, två dagar innan sonen kom (HAHAHAHAHAHAHA)
    Graviditet 1, v39 framifrån.(Alfred föddes dagen efter)
    Graviditet 1, v39 från sidan. Dagen efter kom Alfred!

Inte så mycket med smink att göra dock, så sorry för OT...
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-20 15:05:41 följande:
    Hmm är det en foundation i torr form? Visste inte ens det fanns, vad är skillnaden jämfört m de blöta?/K
    Vilken?

Jag använder mineralfoundation från Laura Mercier. Det är i puderform som man arbetar in i huden. Smälter liksom in..
  • Charlita

Linny: Åh vad roligt! Vet ni vad det blir för kön på barnet? Grattis grattis!

• Karisma

Jag skriver och skriver i min anteckningsbok. Annars försvinner ju alla era svar till mig.

Hoppas jag kan få karln åka in till centrum så jag kan gå på MUS, annars får det bli kicks eller h&m.

Linny: Ser att du väntar en till pojke. Så såg båda mina magar ut m grabbarna. Yngsta är 2mån, kanske därför jag känner att nu vill jag börja inrikta lite tid på mig och inte bara bajsblöjor. Ska in på din sida och se vad de olika ögonskuggorna heter som du använt. Ska köpa ngn av dem på fredag.

/K

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!