Skulle du köpa ut?
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Det vet du ju inte, min mamma hade knappast koll på allt jag och syrran hade för oss. Men visst...det finns ju änglar=OP
NEJ säger jag i dagsläget. Och sedan blir det utegångsförbud ifall h*n vill fara på fest för att dricka hb.
Säger jag idag alltså. Men A är bara 2 år än, så vad vet jag egentligen.
nope aldrig köpa ut!!!
. när vi var 12, jag o några tjejer, så tyckte deras fräldrar att det var bättre att köpa sprit till oss, o att vi satt i deras rum och drack och var ute o sprang... så vi satt i deras rum ofta o drack vodka eller hembränt.
De var rädda om oss, när vi var inne så kunde inget hända oss ju
Ja, jag hade köpt ut.
Bättre att hon får en kontrollerad mängd, "kvalitets" alkohol än något skit som man inte vet vad det är. Oavsett hur man gör kommer de ändå att dricka, sprit är inte direkt svårt att få tag på i den åldern men den spriten man kan få tag på svart kan innebära en hel del risker, därför anser jag att det är bättre att köpa ut och ha visst kontroll.
Mina föräldrar hade en ganska liberal inställning till sprit när jag var tonåring, sprit var ingenting som var förbjudet och därför lockade det ej heller så som det gjorde vissa andra.
Jag var aldrig någonsin asplakat eller liggandes spyende i något dike, jag blev aldrig heller hämtad av snuten eller magpumpad - vilket många, många av mina vänner med sk "ansvarsfulla" föräldrar blev. Tro det eller ej, men det som hade de striktaste föräldrarna var också de som flippade mest.
jag skulle inte köpa ut pg avegna dåliga erfarenheter, av mig o många andra vänner
jag vill inte ta ansvar om det händer nåt när barnet har alkohol i kroppen
och man ska inte köpa ut! Lag på det!
Barn är duktiga på att tjata till sig mer o mer, har man börjat köpa ut så kan det bli en massa tjatande i efterhand.... "du gjorde det förra gången, gör de igen
Nej aldrig i livet och som tur är så vet mina tjejer det och skulle aldrig komma på tanken att enns fråga 
Vet en del kommpisar till mina döttrar vars föräldrar gör det och de ungarna är alltid de som är fullast, men likväl så tror föräldrarna att de gör sina barn en tjänst 
Kul om det händer något och ha varit den som har handlat ut till dem