• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Mallan76

Följer den här tråden varje dag... Din historia har gjort avtryck i min själ, det går inte en dag utan att jag tänker på dina fantastiskt fina barn, och även på dej med, Emma. Jag kan inte tänka mej ett större helvete på jorden, än det du varit med om... Gör så ont i hjärtat att det inte finns något man kan göra för att få dina barn tillbaka... Men vi kan i alla fall finnas här, och dela din sorg, smärta och saknad. Vill så gärna krama om dej, men det får bli en cyber-kram istället.

Idag när jag satt och tänkte på Saga och Max, kom plötsligt en låt till mej, "You are not alone..." med Michael Jackson. Vet inte varför, brukar inte sjunga den så ofta. Men... när jag kollade upp texten insåg jag att texten passar ganska bra in på din situation...
    Jag tänkte på dina barn, att de visserligen inte finns nära dej fysiskt, men psykiskt eller hur jag ska säga det, i ditt hjärta. Bandet mellan mor och barn är så otroligt starkt...

You Are Not Alone"

Another day has gone
    I'm still all alone
    How could this be
    You're not here with me
    You never said goodbye
    Someone tell me why
    Did you have to go
    And leave my world so cold

Everyday I sit and ask myself
    How did love slip away
    Something whispers in my ear and says
    That you are not alone
    For I am here with you
    Though you're far away
    I am here to stay

• elinville

Varit inne på barnens minnessidor och läst bloggen (ljus har jag tänt tidigare). Mormor och moster har skrivit så fint om barnen, vardagliga minnen av barnen precis som jag tror att de var. Tårarna rinner ner för mina kinder (det gör de alltid när jag läser här) men mellan tårarna kan man ändå inte låta bli att le över dina fina kloka barn! Det hela känns så overkligt för bilderna och era historier är så levande att det känns som de var här i rummet...det kasnke dom här? Dom kasnke sitter här och läser över axeln på mig, håller mig sällskap när jag inte kan sova...kanske därför de känns så mkt närmare idag.
    Kram på dig, och hälsa mormor med ang. hennes fina berättelser hon delat med sig.

Maja 070703
  • emmy840508
    Mallan76 skrev 2008-11-29 00:24:09 följande:
    Följer den här tråden varje dag... Din historia har gjort avtryck i min själ, det går inte en dag utan att jag tänker på dina fantastiskt fina barn, och även på dej med, Emma. Jag kan inte tänka mej ett större helvete på jorden, än det du varit med om... Gör så ont i hjärtat att det inte finns något man kan göra för att få dina barn tillbaka... Men vi kan i alla fall finnas här, och dela din sorg, smärta och saknad. Vill så gärna krama om dej, men det får bli en cyber-kram istället. Idag när jag satt och tänkte på Saga och Max, kom plötsligt en låt till mej, "You are not alone..." med Michael Jackson. Vet inte varför, brukar inte sjunga den så ofta. Men... när jag kollade upp texten insåg jag att texten passar ganska bra in på din situation...Jag tänkte på dina barn, att de visserligen inte finns nära dej fysiskt, men psykiskt eller hur jag ska säga det, i ditt hjärta. Bandet mellan mor och barn är så otroligt starkt...
    " target="_blank">

You Are Not Alone"Another day has goneI'm still all aloneHow could this beYou're not here with meYou never said goodbyeSomeone tell me whyDid you have to goAnd leave my world so coldEveryday I sit and ask myselfHow did love slip awaySomething whispers in my ear and saysThat you are not aloneFor I am here with youThough you're far awayI am here to stay
    åååå, villken otroligt talande låt! Har inte tänkt på den på det sättet förut! Tack för att delar med dig
  • Mamasnest

Emma: Alla mina tankar kommer att gå till er i jul. Hoppas att ni tar er igenom julen så gott det går. Vi kommer att tända ljus för Max och Saga så att de finns med oss genom allt sus och dus som julen innebär.

Trebarnsmamma på heltid
  • mojsegojs

hej på er alla!
    måste skriva min uppfattning om emmas mamma och pappa..
    mamma är den mest lugnaste och sötaste mamma man får leta efter en sådan där mamma man bara drömmer om att ha!

emmas pappa.. herre gud vilken karl.. han är då alltid glad.. sist jag träffade emma pratade vi faktiskt om honom.. ååå han har koll på allt och alla (inte negativt alltså utan så där så man blir glad i själen) vet när max och min älsta var liten då kallade han oss alltid barnvagnsmaffian *fniss*
    men han får alla att känna sig speciell när han är på jobbet och ropar hej till allt och alla och alltid ser så stark ut!!

fniss men detta är ju min syn på dom *fniss* ville så gärna dela med mig av dom för jag har ALLTID vart avensjuk på dom föräldrarna!

• mirakelmamma

Hej Emma!
    Jag har tänkt på dig och din familj sen jag såg de första hemska rubrikerna i tidningarna. Jag försökte följa rättegången och hoppades innerligt att den person som gjort detta hemska skulle få sitt straff. Jag har många gånger tänkt att jag skulle skicka ett kort eller nåt för att visa att vi tänkter på er. Men visst inte riktigt vad jag skulle skriva.
    Så nu när jag hittade denna tråd så var jag tvungen att skriva något.
    Ni verkar så starka! Jag beundar er.

Skickar styrkekramar till er familj!

Kram Mia

• Miia78

Hej Emma!

Har rotat runt på nätet för att bara säga Grattis och lycka till med det nya tillskottet i familjen.
    Tusen kramar från någon som inte alls skulle kunna vara lika stark som dig.

• Mamma Lotta
    Miia78 skrev 2008-11-29 16:55:13 följande:
    Hej Emma!Har rotat runt på nätet för att bara säga Grattis och lycka till med det nya tillskottet i familjen.Tusen kramar från någon som inte alls skulle kunna vara lika stark som dig.
    Det är inte Emma som ska ha en liten utan Niklas, Max o Sagas pappa.
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • SandraF

Hej Emma!

Kikar in o önskar dig o dina små änglar en fortsatt trevlig helg. Har bakat julgodis med mina små busungar i dag o tänkt mycket på dina............ kramar

Mamma älskar Melvin-04 o Amelia-06
Svar på tråden Mina två änglar