• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    faster skrev 2008-11-28 21:47:49 följande:
    Åh,vad glad jag blir att han kan "se"oss.HEJ på dej Morfar vill att du känner att jag bryr mej om er alla!!Beundrar dej för vad du gör för Emma nu när hon verkligen fått mer än vad någon överhuvudtaget ska få uppleva.Jag tycker du är helt enastående...Emma tänker på hur är det med din mamma?Hur mår hon?hoppas jag förstått det rätt att hon finns hos er fortfarande.
    Han kommer gå in här imorgon och le över era inlägg till honom. Jag ska besöka dom imorgon, så jag ska säga till honom att skynda sig in o kolla.
    Min mamma finns kvar, hon står bakom min rygg hon med de gånger jag faller. Hon e lika stark som min far. Jag har alltid förundrats över deras äktenskap. Jag har ALDRIG hört dem vara osams el ens oense! Självklart har de vart det, villket par är inte det. Men de har lyckats hålla så längt ifrån oss, så jag har inte ens anat.
    Min mamma har det jobbigt hon med, hon stod barnen otroligt nära, hon var med på Max förlossning och har funnits vid min sida i allt jag har gjort.
    På barnens minnessidor finns det brev från mormor att läsa som är riktat till barnen.
    Min mamma har valt att hålla sig borta från pressen, precsi som min sambo. Villket jag och min far respekterar fullt ut. Pappa och jag har nog lättare för den rollen. Så då tar vi den, ganska naturligt.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-28 21:57:37 följande:
    Morfar och Mormor till Max och SagaNi ska veta vilken stark, ärlig och kärleksfull bild av er familj Ni förmedlat. Det är ni som uppfostrat era döttrar att bli de kärleksfulla, starka och öppna människor de är. Pågrund av det har ni klarat och kommer att klara er. Tillsammans är ni starka. All min styrka till er. Många kramar// Johanna
    åååå, jag e så glad att ni även orkar med att uppmuntra mina föräldrar. Ni har så rätt, utan dem skulle jag inte vara den jag är idag.
    Tack mamma o pappa....
  • Peia07

Tack för ditt svar!

Sitter här med tårar i ögonen som vanligt när jag kikar in.Du skriver så fint om dina barn.Dom var verkligen såååå fina!!
    Ska kika på Kalla fakta nästa söndag då.
    Och jag kommer tänker på er under rättegången!!

Kram

• Lingonflickan

Då vill jag också säga till Emmas mamma att de fina bilderna från dem och breven på minnessidorna är så fina och går in i hjärtat. Det gör mig ont i hjärtat att läsa trots att jag bara kan ana smärtan genom orden.

Som föräldrar har man ansvar för vilka värderingar man för vidare till sina barn och hur man formar dem, ni har lyckats otroligt väl med. Ni har fantastiska döttrar!

• faster

Du satte ord på mina känslor!!du formulerar dej bättre....

JohannaMatt skrev 2008-11-28 21:57:37 följande:
    Morfar och Mormor till Max och SagaNi ska veta vilken stark, ärlig och kärleksfull bild av er familj Ni förmedlat. Det är ni som uppfostrat era döttrar att bli de kärleksfulla, starka och öppna människor de är. Pågrund av det har ni klarat och kommer att klara er. Tillsammans är ni starka. All min styrka till er. Många kramar// Johanna
  • memini
    Vilken underbar familj ni är/har. Vem som helst hade velat samma förhållande till sina föräldrar+ andra nära .  Tack till er alla för den "positiva" anda ni sprider till oss som inte vet hur ni känner /mår...
    ღ♥ Emma & Julia ♥ღ
  • JohannaMatt

Nu får jag säga natti natti till alla fina människor här inne, vi ses troligtvis imorgon.

Godnatt änglarna, sov gott inatt. Ta hand om varann.

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • SofiaOlava

Hej Emma!

Hörde att ni slipper åka till stockholm under rättegången, vad skönt för er att vara någorlunda på hemmaplan!
    Jag är också här och läser varje dag, men skriver alldeles för sällan...
    Imorgon ska vi ha kalas för alla våra barn (även Camillas) Så då får man fullt upp!
    Ha en härlig första advent.

Kramar // Linda

Även jag blir rörd av att ni skriver så fint till Emmas mor & far! (HEJ HEJ till min kära morbror och moster, inte visste jag att ni var här och snokade också Tänker så mycket på er, hoppas ni har det bra. Tack för att ni gjort era barn till såna starka individer, tror faktiskt att ni är den enda familjen här på jorden som kan klara av allt det här, för ni är så starka i varandra!)

• Tibertius

Hej Emma,

Kikar också in för att säga godnatt till dig och natti, natti till de små änglarna! Förstår din pappa så väl, tror vi var många som tänkte som honom.
    Minns när du låg nedsövd att man riktigt fasade för att du skulle vakna upp och få det hemska beskedet. Vi är glada att du vaknade, missförstå mig rätt. Men usch så hemskt att få ett sådant besked, och även att ge ett sånt besked. Vill också passa på att säga hej till din pappa och mamma. De verkar vara helt underbara föräldrar och morföräldrar, tänker mycket på dom.

Tack vare er fina människor har vi andra lärt oss så mycket! Ta inte något för givet, man ska krama sina barn en extra gång och framförallt få dom att förstå hur mycket man älskar dom!

Kommer att tänka intensivt på er nästa vecka.

Kram

Svar på tråden Mina två änglar