• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • Litenfyra

fattar inte riktigt luckan till regnskyddet. Har man den stängd kommer det ju knappt in nån luft...pytteliten glipa...eller räcker det kanske? Tycker det är lite obehagligt iaf. Annars får man ju ha den öppen så luckan ligger över suffletten, och det ju inte så praktiskt eller snyggt..

• elinS
    Svar på #191
    men har du inga kardborrar på sidorna av luckan. På mitt regnskydd så kan jag bara trycka till luckan på sidorna så står den ut som en båge typ, eller hur jag nu ska förklara...
  • straw2008

Tycker det är många som säljer näst intill nya bee, på blocket o så.

Verkar vara många som köper o sen ågrat sig ? Varför.. ? Dålig kvalisort? dålig passform.. eller varför ?

• Stormis
    straw2008 skrev 2008-11-11 22:06:56 följande:
    Tycker det är många som säljer näst intill nya bee, på blocket o så. Verkar vara många som köper o sen ågrat sig ? Varför.. ? Dålig kvalisort? dålig passform.. eller varför ?
    Tror många köper till en semester och tycker sen att den är för bra för att bara stå. Jämför med nån som köper "vanlig" sulky för runt tusenlappen. Den går knappt att sälja sen. Eller så köper man lyx-Bee och säljer den sen och man får en semester med lyxvarianten för samma kostnad. Ungefär
  • straw2008

Ok men köper man en vanlig sullky som bara kostar runt 1000 kr så är ju det det enda man förlorat, en beg bee får man ju för 3000 så då har väl oftast säljaren förlorat minst 2 000 (o har ingen vagn kvar till skillnad från den som köpte billigare sullky)

Bara en reflektion :O)

• bara lilla jag

hmm men det här med sistsen, när jag köpte min vagn så sa hon att när man fäller ut den är det väldigt viktigt att man drar ut handtaget jämnt eller hur man ska förklara.. Man ska liksom dra lika hårt på båda sidorna och sammtidigt, annars kan ramen eller ja vagnen bli sne..

Det är faktist den enda problemet jag har haft med min bee och det är just regnskyddet, det är bökigt att få på sen är det det här med ventilationsluckan.. Jag har kardborre på sidan men jag upplever det ändå som att detblir galet instängt.. Sen så är den väll konstuerad så att man ska ha hela sufletten uppfälld om man har regnskyddet, men jag vill gärna se min lilla prins när jag är ute och det gör man ju inte om man har hela sufletten uppe samt fullt sittläge..

• Stargirl
    straw2008 skrev 2008-11-11 22:20:06 följande:
    Ok men köper man en vanlig sullky som bara kostar runt 1000 kr så är ju det det enda man förlorat, en beg bee får man ju för 3000 så då har väl oftast säljaren förlorat minst 2 000 (o har ingen vagn kvar till skillnad från den som köpte billigare sullky) Bara en reflektion :O)
    Fast under tiden man använder en Bee så får man ut så mycket mer än med en skräp sulky som inte är kul att köra, sitta i och så är de fula (generellt)
    straw2008 skrev 2008-11-11 22:06:56 följande:
    Tycker det är många som säljer näst intill nya bee, på blocket o så. Verkar vara många som köper o sen ågrat sig ? Varför.. ? Dålig kvalisort? dålig passform.. eller varför ?

Man har kanske velat ha en Bee sista vagntiden eller så har man köpt en att ha med på semestern. Vi har haft våran sedan dec 2007 och trivs med våran vagn.

Det säljs generellt massor av nästan nya vagnar på Blocket. Jag har sålt mina nästan nya vagnar då jag tröttnat snabbt. Innan jag började med Bugaboo vill säga.

*~Bugaboo RULES~*
  • Achim

Hej
    Jag har också en Bee och älskar den! Har någon av är försökt tvätta klädsen den svarte (sitt delen)? Hut tvättar ni åkpåsen är det någonting speciellt man ska tänka på? Hur qick det? Ska göra det imorgon men vågar inte riktigt tänk om någonting händer min bee :))

Tack

• elinS
    Svar på #199
    jag har tvättat sitsen, körde den i maskin 30 eller 40 grader (kommer inte ihåg exakt) med en skvätt tvättmedel. inga konstigheter med det, men det var ett j-a meck och få loss sittyget från själva vagnen, massor med knappar och snoddar men det gick.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden