• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • Nicke Nyfiken
    Tullemi skrev 2008-10-31 20:13:41 följande:
    Hm, ska ge mig på en förklaring:-ta ut de nedre fästena (de vita) från ryggstödet-dra ner fästena till sidorna (ungefär där ni vill att de ska komma ut) och för dom bakom ryggstödet-för in fästena i ryggstödet (i den vanliga hålen) så att den vita delen hamnar på insidan iställetNån som förstår???
    Tack, ska prova!! Funkar det OK med åkpåsen om man drar om dom?
  • Tullemi
    Nicke Nyfiken skrev 2008-10-31 22:46:29 följande:
    Tack, ska prova!! Funkar det OK med åkpåsen om man drar om dom?
    Nja, man kan ju inte dra upp dragkedjorna lika långt längre, för nu tar ju selen emot. Men givetvis kan dragkedjorna dras upp ända till midjan (för där går selen...bla bla upprepar jag mig mycket ).
  • Kajsan
    Tullemi skrev 2008-10-31 22:58:14 följande:
    Nja, man kan ju inte dra upp dragkedjorna lika långt längre, för nu tar ju selen emot. Men givetvis kan dragkedjorna dras upp ända till midjan (för där går selen...bla bla upprepar jag mig mycket ).
    Fast jag måste hha gjort annorlunda än du *orkar inte tänka* för här unkar det att dra upp, selen är ju inte på utsidan.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Tullemi
    Kajsan skrev 2008-10-31 23:00:02 följande:
    Fast jag måste hha gjort annorlunda än du *orkar inte tänka* för här unkar det att dra upp, selen är ju inte på utsidan.
    Min man drog om selen igår när han satte dit åkpåsen och då hamnade den utanför (runt) åkpåsen.......Måste kolla närmare på det. Jag visste att jag skulle gjort det själv!!! *morr*
  • Caeruleus
    dekorator skrev 2008-10-31 08:58:53 följande:
    hej!ska köpa en bee imorn, längtar!!! en fråga, vi har en trappa som jag måste uppför i porten. hur funkar det med beens små hjul?? funkar elodies åkpåse i been eller måste jag köpa en bugga?tacksam för svar!!!
    Jag tycker inte att det fungerar så bra att dra vagnen uppför/nerför trappor. Istället lyfter jag barn och vagn och bär istället. Har fungerat utmärkt men det börjar bli tungt (killen väger 11kg)
  • Kajsan
    Tullemi skrev 2008-10-31 23:09:19 följande:
    Kajsan: och selen (midjedelen) kommer från sidorna i din Bee?
    Ja, jag har flyttat på dem. Ska kolla i morrn hur jag gjort!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • mmiiaa85

Tack för förklaringen om selen!
    ja har ändrat nu och resultatet blev kanon.
    förstår inte hur de har tänkt med just de?!

jag tycker att höjden på sittdelen är väldigt låg..min son på ett år och tre månader e snart för lång för den...funderar till och med byta vagn för den sakens skull.
    men det kanske bara e min som som e stor..?!

• Noiis

åååh en bee tråd glider in! Älskar min bee dock så har jag haft lite svårigheter med den

dag 5 åkte rulltrappa varpå när vi ska kliva av sliter rulltrappan sönder mina bakhjul var av ena fick ett stort hål! På bonti sa dom att de va ganska vanligt! så tänk er för om ni åker rulltrappa.

Bromsen tar ibland på ena hjulet ibland inte alls

handtaget glider

sitsen låser sig ibland snett så att de tar låååång tid att byta till/från liggläge.

Väntar på en ny vagn som borde komma denna vecka.
    Nån mer än jg som fått ett sånt här måndagsexemplar??
    Dessutom så upptäckte jag att vagnen jag fått var från okt 07! kändes inte speciellt kul att få en vagn som producerades för ett år sedan.
    men men får ju som sagt en ny

En kvinna kan aldrig ha för många par skor, En mamma kan aldrig ha för många barnvagnar!
  • Tullemi

Hur får man reda på hur gammal Bee´n är?

Ja, vi hade samma problem med bromsen men det är bara lite underhåll som krävs, så det ser jag inte som något besvärligt.

Hu, läskigt det där med rulltrappan. Jag åker sällan rulltrappa med lillan för jag blir så skraj då

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden