• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • Achim

tack för ditt svar elinS
    hoppas det kommer gå bra för mig med, ska tvätta åkpåsen med.

• Stargirl
    Achim skrev 2008-11-12 22:05:59 följande:
    tack för ditt svar elinShoppas det kommer gå bra för mig med, ska tvätta åkpåsen med.
    Åkpåsen, tvätta i 30 grader. Jag har alltid kört i handtvättprogram för säkerhets skull. Vet ej om det behövs dock.
    *~Bugaboo RULES~*
  • bara lilla jag

hmm någon som vet om man kan inpregnera åkpåsen på något vis?? För jag tänkte sen i vinter om det börjar snöa en lite stund om man kan inpregnera åkpåsen så den står emot lite snö eller om man måste köra på regnskyddet hela tiden

• Stargirl
    bara lilla jag skrev 2008-11-13 15:17:19 följande:
    hmm någon som vet om man kan inpregnera åkpåsen på något vis?? För jag tänkte sen i vinter om det börjar snöa en lite stund om man kan inpregnera åkpåsen så den står emot lite snö eller om man måste köra på regnskyddet hela tiden
    Den är vattenavsiande, men jag brukar ha på regnskyddet om det snöar då det snöar ju in i vagnen väldigt lätt.
    *~Bugaboo RULES~*
  • bara lilla jag

okej.. nej för det duggade lite granna idag när jag var ute och då såg det ut som att den sög åt sig vattnet.. Men då borde det betyda att man kan inpregnera den för extra skydd :).. Men ja annars få man ju köra på regnskyddet

• MammatillO

Hmm ser att någon inte blivit rekommenderad att åka rulltrappa med Bee ! Så om jag köper en Bee ska jag inte åka rulltrappa med den ?

• Stargirl
    V hjärtar J skrev 2008-11-13 17:44:42 följande:
    Hmm ser att någon inte blivit rekommenderad att åka rulltrappa med Bee ! Så om jag köper en Bee ska jag inte åka rulltrappa med den ?
    Man ska inte åka rulltrappa med ngn vagn. Därför finns det en bild av en vagn som är överkryssad. Vagnarna generellt är inte anpassade efter alla de olika slags rulltrappor som finns i världen.
    Det finns de som har fastnat med gummit i hjulet i rulltrappans kugghjul så att gummit på gjulet har åkt på sniskan. Det kan man själv åtgärda genom att med ex en nykel peta tillbaka gummit.
    Detta har inte hänt mig dock och åker alltid rulltrappa med min Bee. Men när jag klivet av och på försöker jag tänka på att gå över snabbt.
    *~Bugaboo RULES~*
  • MammatillO
    Stargirl skrev 2008-11-13 18:11:45 följande:
    Man ska inte åka rulltrappa med ngn vagn. Därför finns det en bild av en vagn som är överkryssad. Vagnarna generellt är inte anpassade efter alla de olika slags rulltrappor som finns i världen.Det finns de som har fastnat med gummit i hjulet i rulltrappans kugghjul så att gummit på gjulet har åkt på sniskan. Det kan man själv åtgärda genom att med ex en nykel peta tillbaka gummit.Detta har inte hänt mig dock och åker alltid rulltrappa med min Bee. Men när jag klivet av och på försöker jag tänka på att gå över snabbt.
    Men alla Rulltrappor har inte överkryssat över att man inte ska åka med barnvagn .
  • Stargirl
    V hjärtar J skrev 2008-11-13 18:24:30 följande:
    Men alla Rulltrappor har inte överkryssat över att man inte ska åka med barnvagn .
    Men det är lagen generellt. Man ska inte åka rulltrappa med vagn. Även om skylten inte finns där så är det så det är.
    Så om du har ex tappar vagnen i en rulltrappa så är det på ditt eget ansvar. Samma gäller barn. De ska inte åka själva i en rulltrappa.
    Alla vagnmärken friskriver både vanliga trappor och rulltrappor i sina manualer. Om rulltrappan skadar din vagn eller om du tappar din vagn i en rulltrappa så är det varken vagntillvekarens eller butikens (där rulltrappan finns) ansvar utan användarens.

Sådana friskrivningar måste finnas då yttre saker kan skada din vagn och vagntillverkare kan inte anpassa sina vagnar till olika rulltrappor.

Trust me jag jobbar med just sånt
    *~Bugaboo RULES~*
  • MammatillO
    Stargirl skrev 2008-11-13 18:29:30 följande:
    Men det är lagen generellt. Man ska inte åka rulltrappa med vagn. Även om skylten inte finns där så är det så det är.Så om du har ex tappar vagnen i en rulltrappa så är det på ditt eget ansvar. Samma gäller barn. De ska inte åka själva i en rulltrappa.Alla vagnmärken friskriver både vanliga trappor och rulltrappor i sina manualer. Om rulltrappan skadar din vagn eller om du tappar din vagn i en rulltrappa så är det varken vagntillvekarens eller butikens (där rulltrappan finns) ansvar utan användarens.Sådana friskrivningar måste finnas då yttre saker kan skada din vagn och vagntillverkare kan inte anpassa sina vagnar till olika rulltrappor.Trust me jag jobbar med just sånt
    Då förstår jag ;) Får man möjligtvis komma in till dig och kika i ditt galleri ? :)
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden