• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • s v e a

jule skrev 2008-12-14 09:35:21 följande:

Leo och Elliots Mamma skrev 2008-12-14 07:15:36 följande: har samma problem som du... e så kluven på om jag ska fortsätta m alla dessa reklamationer eller försöka häva köpet, har blivit ngn form av hatkärlek till denna vagn nu, har iofs en frog oxå så denna e mer som extravagn men iaf, trist att behöva reklamera varje månad för en vagn som ändå kostar en del...
    shit va lustigt, jag är inne på mitt andra chassis, har aldrig haft problem med handtaget, men bromsarna är lika kassa som det första, Man måste sparka in ena sidan, eller båda ibland.
    Vad menar ni med att bromsarna inte hoppar upp, utan glider?
  • jule

s v e a skrev 2008-12-14 13:31:22 följande:

shit va lustigt, jag är inne på mitt andra chassis, har aldrig haft problem med handtaget, men bromsarna är lika kassa som det första, Man måste sparka in ena sidan, eller båda ibland.Vad menar ni med att bromsarna inte hoppar upp, utan glider?
    nej d e inte bromsarna som glider utan det är chassit/styret som glider. för mig endast vid uppfällning alltså inte vid själva användningen av vagnen vid promenader men eftersom man måste ta i rätt mkt för att fälla upp vagnen så anser jag ändå att detta är ett problem då styret glider ut till max innan man får rätt motstånd så vagnen kan fällas upp ordentligt. om du förstår vad jag menar...
  • Noiis
    jule skrev 2008-12-14 13:55:45 följande:
    s v e a skrev 2008-12-14 13:31:22 följande: nej d e inte bromsarna som glider utan det är chassit/styret som glider. för mig endast vid uppfällning alltså inte vid själva användningen av vagnen vid promenader men eftersom man måste ta i rätt mkt för att fälla upp vagnen så anser jag ändå att detta är ett problem då styret glider ut till max innan man får rätt motstånd så vagnen kan fällas upp ordentligt. om du förstår vad jag menar...
    Men gör du rätt när du fäller ut vagnen? jag har haft problem med både bromsen och glidande handtag, tills bonti visade mig hur man skulle fälla ut vagnen. Förr gjorde jag så att jag satte foten på bromsen och drog upp vagnen i handtaget men de va tydligen helt fel. då har man nämnligen sönder vagnen. Bee ska man ställa foten på bromsen hålla i handtaget och sparka ut vagnen på samma sätt som dom gör i bee filmen på bugaboos hemsida.
    men självklart så ska ju inte handtagen glida om man går ner för trotoarer eller liknande men om det bara är så att den glider när man fäller ut vagnen så gör man tyvärr fel.
    Man ska alltså aldrig dra i handtaget.

jaha nu har det gått 2 veckor sedan jag reklamerade mitt 3je chassi och inget nytt har kommit ännu. undrar hur länge jag måste vänta på nytt chassi denna gång *suck* men funkar inte denna så kommer jag kräva tillbaka pengarna.... orkar inte med detta meckande
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • jule

Noas mamma skrev 2008-12-14 14:52:03 följande:

Men gör du rätt när du fäller ut vagnen? jag har haft problem med både bromsen och glidande handtag, tills bonti visade mig hur man skulle fälla ut vagnen. Förr gjorde jag så att jag satte foten på bromsen och drog upp vagnen i handtaget men de va tydligen helt fel. då har man nämnligen sönder vagnen. Bee ska man ställa foten på bromsen hålla i handtaget och sparka ut vagnen på samma sätt som dom gör i bee filmen på bugaboos hemsida. men självklart så ska ju inte handtagen glida om man går ner för trotoarer eller liknande men om det bara är så att den glider när man fäller ut vagnen så gör man tyvärr fel. Man ska alltså aldrig dra i handtaget.jaha nu har det gått 2 veckor sedan jag reklamerade mitt 3je chassi och inget nytt har kommit ännu. undrar hur länge jag måste vänta på nytt chassi denna gång *suck* men funkar inte denna så kommer jag kräva tillbaka pengarna.... orkar inte med detta meckande
    hm, bra fråga du ska faktixt kolla på den där dvd igen menjag tror jag gör rätt... fast man vet aldrig isf blir ju ingen lyckligare än jag , tack för tipset återkommer m info om hur det gått
    vad e d för problems du har m ditt chassi?
  • jule

nu e jag tillbax igen Noas mamma jag tror du hade rätt nu när jag testar din teknik (trodde ju iofs att jag gjorde rätt men d e ju tydligt nu att jag inte gjorde ... ) hursom så glider inte chassit åh vad glad jag blir nu då tror jag bestämt att jag gillar been igen

• Noiis
    jule skrev 2008-12-14 15:15:04 följande:
    nu e jag tillbax igen Noas mamma jag tror du hade rätt nu när jag testar din teknik (trodde ju iofs att jag gjorde rätt men d e ju tydligt nu att jag inte gjorde ... ) hursom så glider inte chassit åh vad glad jag blir nu då tror jag bestämt att jag gillar been igen
    SKÖNT! vet själv hur det va att stå där och slita i handtaget som åker ut till max och sen inte lyckas få upp vagnen. visst blir livet lite lättare??
    Jag har problem med bromsen! 3je gången nu *suck*
  • jule

Noas mamma skrev 2008-12-14 16:14:26 följande:

SKÖNT! vet själv hur det va att stå där och slita i handtaget som åker ut till max och sen inte lyckas få upp vagnen. visst blir livet lite lättare?? Jag har problem med bromsen! 3je gången nu *suck*
    ja precis tack så jättemkt för hjälpen. åh tråkigt m broms som inte funkar, våran e oxå lite knasig men jag har inte testat alla knep än på nya chassit, hade ju problem m bromsen på första chassit men efter lite knepåknåp m hjälp av thj här på FL så funka den kanoners menmen d chassit e ju som sagt reklamerat...
  • Noiis
    jule skrev 2008-12-14 16:32:31 följande:
    Noas mamma skrev 2008-12-14 16:14:26 följande: ja precis tack så jättemkt för hjälpen. åh tråkigt m broms som inte funkar, våran e oxå lite knasig men jag har inte testat alla knep än på nya chassit, hade ju problem m bromsen på första chassit men efter lite knepåknåp m hjälp av thj här på FL så funka den kanoners menmen d chassit e ju som sagt reklamerat...
    *nyfiken*
    hur då knep o knåp???
  • jule

Noas mamma skrev 2008-12-14 16:51:56 följande:

*nyfiken* hur då knep o knåp???
    ja alltså först skulle jag ju se så d inte ligger ngt skräp emellan kuggarna, då bromsen är känslig för detta samt om d inte va ngt skräp som störde bromsfunktion kunde d även hjälpa att smörja bromsen lite extra då den lätt blir trög ochinte tar som den ska.... förstår du vad jag mena m knepåknåp tycker d e så pillrigt därav benämningen
  • Leo och Elliots Mamma

s v e a skrev 2008-12-14 13:31:22 följande:

shit va lustigt, jag är inne på mitt andra chassis, har aldrig haft problem med handtaget, men bromsarna är lika kassa som det första, Man måste sparka in ena sidan, eller båda ibland. Vad menar ni med att bromsarna inte hoppar upp, utan glider?
    [/citat]

På mina senaste två chassin så har den vita bromspedalen "hoppat" upp (eller hur jag ska beskriva det) men nu på mitt tredje chassi så är det "mjukare" när jag tar upp bromsen på den vita bromspedalen. Blev det tydligare?

Noas mamma skrev 2008-12-14 14:52:03 följande:
    [citat]
    Men gör du rätt när du fäller ut vagnen? jag har haft problem med både bromsen och glidande handtag, tills bonti visade mig hur man skulle fälla ut vagnen. Förr gjorde jag så att jag satte foten på bromsen och drog upp vagnen i handtaget men de va tydligen helt fel. då har man nämnligen sönder vagnen. Bee ska man ställa foten på bromsen hålla i handtaget och sparka ut vagnen på samma sätt som dom gör i bee filmen på bugaboos hemsida. men självklart så ska ju inte handtagen glida om man går ner för trotoarer eller liknande men om det bara är så att den glider när man fäller ut vagnen så gör man tyvärr fel. Man ska alltså aldrig dra i handtaget. jaha nu har det gått 2 veckor sedan jag reklamerade mitt 3je chassi och inget nytt har kommit ännu. undrar hur länge jag måste vänta på nytt chassi denna gång *suck* men funkar inte denna så kommer jag kräva tillbaka pengarna.... orkar inte med detta meckande
    [/citat]

Nä, det har inte jag testat, tack det måste jag prova imorgon, åh hoppas det funkar=)

Noas mamma skrev 2008-12-14 16:51:56 följande:
    [citat]
    *nyfiken* hur då knep o knåp???
    Jag har köpt min på Sprall på Nk och de sa att Bugaboo inte reklamerar chassit pga bromsen längre :-/, de berättade för mig att man skall spraya med silikonspray i en liten lucka som kommer fram om man tar bort ett "lock" på undersidan av bromspedalen. Behövde dock aldrig testa det eftersom mitt förra chassi även hade glidhandtag och "exploderade" hjul. Men det är oxå ett tips. hade en väninna som var inne med sitt chassi på Bonti och de sprayade i väntan på det nya och bromsen började faktiskt fungera igen.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden