s v e a skrev 2008-12-14 13:31:22 följande:
jule skrev 2008-12-14 09:35:21 följande:
shit va lustigt, jag är inne på mitt andra chassis, har aldrig haft problem med handtaget, men bromsarna är lika kassa som det första, Man måste sparka in ena sidan, eller båda ibland. Vad menar ni med att bromsarna inte hoppar upp, utan glider?
[/citat]
På mina senaste två chassin så har den vita bromspedalen "hoppat" upp (eller hur jag ska beskriva det) men nu på mitt tredje chassi så är det "mjukare" när jag tar upp bromsen på den vita bromspedalen. Blev det tydligare?
Noas mamma skrev 2008-12-14 14:52:03 följande:
[citat]
Men gör du rätt när du fäller ut vagnen? jag har haft problem med både bromsen och glidande handtag, tills bonti visade mig hur man skulle fälla ut vagnen. Förr gjorde jag så att jag satte foten på bromsen och drog upp vagnen i handtaget men de va tydligen helt fel. då har man nämnligen sönder vagnen. Bee ska man ställa foten på bromsen hålla i handtaget och sparka ut vagnen på samma sätt som dom gör i bee filmen på bugaboos hemsida. men självklart så ska ju inte handtagen glida om man går ner för trotoarer eller liknande men om det bara är så att den glider när man fäller ut vagnen så gör man tyvärr fel. Man ska alltså aldrig dra i handtaget. jaha nu har det gått 2 veckor sedan jag reklamerade mitt 3je chassi och inget nytt har kommit ännu. undrar hur länge jag måste vänta på nytt chassi denna gång *suck* men funkar inte denna så kommer jag kräva tillbaka pengarna.... orkar inte med detta meckande
[/citat]
Nä, det har inte jag testat, tack det måste jag prova imorgon, åh hoppas det funkar=)
Noas mamma skrev 2008-12-14 16:51:56 följande:
[citat]
*nyfiken* hur då knep o knåp???
Jag har köpt min på Sprall på Nk och de sa att Bugaboo inte reklamerar chassit pga bromsen längre :-/, de berättade för mig att man skall spraya med silikonspray i en liten lucka som kommer fram om man tar bort ett "lock" på undersidan av bromspedalen. Behövde dock aldrig testa det eftersom mitt förra chassi även hade glidhandtag och "exploderade" hjul. Men det är oxå ett tips. hade en väninna som var inne med sitt chassi på Bonti och de sprayade i väntan på det nya och bromsen började faktiskt fungera igen.