• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • Leo och Elliots Mamma

jule skrev 2008-12-14 09:35:21 följande:
    shit va lustigt, jag är inne på mitt andra chassis, har aldrig haft problem med handtaget, men bromsarna är lika kassa som det första, Man måste sparka in ena sidan, eller båda ibland. Vad menar ni med att bromsarna inte hoppar upp, utan glider?
    [/citat]

Noas mamma skrev 2008-12-14 14:52:03 följande:

Men gör du rätt när du fäller ut vagnen? jag har haft problem med både bromsen och glidande handtag, tills bonti visade mig hur man skulle fälla ut vagnen. Förr gjorde jag så att jag satte foten på bromsen och drog upp vagnen i handtaget men de va tydligen helt fel. då har man nämnligen sönder vagnen. Bee ska man ställa foten på bromsen hålla i handtaget och sparka ut vagnen på samma sätt som dom gör i bee filmen på bugaboos hemsida. men självklart så ska ju inte handtagen glida om man går ner för trotoarer eller liknande men om det bara är så att den glider när man fäller ut vagnen så gör man tyvärr fel. Man ska alltså aldrig dra i handtaget. jaha nu har det gått 2 veckor sedan jag reklamerade mitt 3je chassi och inget nytt har kommit ännu. undrar hur länge jag måste vänta på nytt chassi denna gång *suck* men funkar inte denna så kommer jag kräva tillbaka pengarna.... orkar inte med detta meckande
    Noas mamma skrev 2008-12-14 16:51:56 följande:
    [citat]
    *nyfiken* hur då knep o knåp???

Till jule;På mina senaste två chassin så har den vita bromspedalen "hoppat" upp (eller hur jag ska beskriva det) men nu på mitt tredje chassi så är det "mjukare" när jag tar upp bromsen på den vita bromspedalen. Blev det tydligare?

Till Noas mamma; Nä, det har inte jag testat, tack det måste jag prova imorgon, åh hoppas det funkar=)

Till Noas mamma; Jag har köpt min på Sprall på Nk och de sa att Bugaboo inte reklamerar chassit pga bromsen längre :-/, de berättade för mig att man skall spraya med silikonspray i en liten lucka som kommer fram om man tar bort ett "lock" på undersidan av bromspedalen. Behövde dock aldrig testa det eftersom mitt förra chassi även hade glidhandtag och "exploderade" hjul. Men det är oxå ett tips. hade en väninna som var inne med sitt chassi på Bonti och de sprayade i väntan på det nya och bromsen började faktiskt fungera igen.
  • SoFo89

Nu har jag äntligen skaffat mig en bee jag också, kan knappast klaga mer lättkörd vagn får man leta efter! Men en sak jag har tänkt på är att när man ska fälla ner själva sitsen efter att tex ha fällt ihop den så sitter sitsen fast benhårt. Får verkligen ta i och när den lossnar så låter det och känns för den delen som om något går sönder. Gör jag möjligen fel?

ღSigne 071027ღ
  • Fröken Småland

Noas mamma: Häromdagen skrev du något som jag inte riktigt kunnat släppa så jag måste fråga. Din mamma som har mycket värk har haft ett helvete med Gecko (och var det Frog?). På vilket sätt undrar jag då? Lättare än så blir ju inte någon vagn, i synnerhet som den delas i två?

Bara nyfiken alltså

• jule

SoFo89 skrev 2008-12-14 23:01:58 följande:

Nu har jag äntligen skaffat mig en bee jag också, kan knappast klaga mer lättkörd vagn får man leta efter! Men en sak jag har tänkt på är att när man ska fälla ner själva sitsen efter att tex ha fällt ihop den så sitter sitsen fast benhårt. Får verkligen ta i och när den lossnar så låter det och känns för den delen som om något går sönder. Gör jag möjligen fel?
    mm, d låter så om den å e man van vid en cam/frog/gecko så känns been ngt "plastigare" å knakigare för föregående modeller e så himla enkla å smidiga i montering (förutom att sittdelsbasen e ett mindre h**vete att få dit. medan been som sagt knakar å låter å e lite meckigare i allmänhet. men man vänjer sig
  • Noiis
    mamma2003 skrev 2008-12-14 23:10:30 följande:
    Noas mamma: Häromdagen skrev du något som jag inte riktigt kunnat släppa så jag måste fråga. Din mamma som har mycket värk har haft ett helvete med Gecko (och var det Frog?). På vilket sätt undrar jag då? Lättare än så blir ju inte någon vagn, i synnerhet som den delas i två?Bara nyfiken alltså
    min mamma har problem med lederna och åker mycket bil med noa.  för henne var det skit jobbigt att ha flera moment att hålla in knapparna ta av sittdelen sen fälla ihop chassit med knapparna och sedan lyfta ut sittdelen för att få in chassit och sen sittdelen igen. (cameleon) men pratade med henne i går och hon tyckte att been va lika jobbig den eftersom att den är lite trög att fälla ihop och att man måste mecka med ryggstödet som hon aldrig får till rätt.
    lånevagnen som vi fick av bonti var av modell plastig trehjuling som man bara tryckte på en knapp så fällde den ihop sig helt. den älskade hon! men hon erkänner att vagnen var som en dröm att köra framför allt geckon!
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • Fröken Småland

Noas mamma: OK, att fälla chassit hade jag glömt kan vara lite joxigt, jag lyfter bara in mitt i bilen utan att fälla ihop det (stor bil). Men kan du inte tänka dig att hon har en framåtvänd vagn som är lätt att fälla och så har du "den riktiga" vagnen? Jag vet att det finns en trehjuling som är superlätt att fälla, undrar om det var en sån ni lånade, minns du märket?

• Noiis
    mamma2003 skrev 2008-12-15 14:56:19 följande:
    Noas mamma: OK, att fälla chassit hade jag glömt kan vara lite joxigt, jag lyfter bara in mitt i bilen utan att fälla ihop det (stor bil). Men kan du inte tänka dig att hon har en framåtvänd vagn som är lätt att fälla och så har du "den riktiga" vagnen? Jag vet att det finns en trehjuling som är superlätt att fälla, undrar om det var en sån ni lånade, minns du märket?
    jo jag har själv funderat på att ge henne en skrot vagn men vill vänta tills noa kan sitta i en sulky.. han hatar tyvärr att sitta frammåt därför funkade heller inte lånevagnen något vidare. avanti hete vagnen om jag inte minns helt fel.
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • SoFo89
    jule skrev 2008-12-14 23:35:51 följande:
    SoFo89 skrev 2008-12-14 23:01:58 följande: mm, d låter så om den å e man van vid en cam/frog/gecko så känns been ngt "plastigare" å knakigare för föregående modeller e så himla enkla å smidiga i montering (förutom att sittdelsbasen e ett mindre h**vete att få dit. medan been som sagt knakar å låter å e lite meckigare i allmänhet. men man vänjer sig
    Bra då förstör jag inte vagnen iaf Jag måste nog säga att jag faktiskt gillar been liiiite bättre än camen, men det kanske är för att det blev så struligt med alla chassin. Been är hur tyst som helst, den är knäpptyst när man kör den och så är den så jäkla lätt. Och enkel att fälla ihop i EN del 
    ღSigne 071027ღ
  • Jolley

Hej på er!
    Mitt första inlägg här!
    Nu vill jag ha hjälp! Jag hade en Gecko men sålde den för ett par veckor sedan eftersom jag tyckte att den var lite för liten (låg suflett!!) till min son. Han är bara 7 månader med började REDAN dra i sufletten när han satt i vagnen.
    Sedan gillade jag inte riktigt att den inte går att variera med färger och så.
    Så den är alltså såld.
    Kvar har jag bara en Brio Happy och hur stor och tung är inte den i jämförelse?!?!? Som ett kylskåp...
    Jag har snokat runt lite efter en bagagnad Frog och Cameleon, men tycker det är dyrt med begagnade och en ny vill jag inte köpa. Var mest inne på en Frog som jag kunde köpa (för 3000 och sedan köpa ny klädsel (1600 och ny denim-suflett (420 , men då är man ju uppe i nästan 5500:-...
    Eftersom vi bor på landet så används Happyn här hemma när vi går på promenader i skogen och på grusvägar.
    Jag vill ha en vagn med svängbara framhjul att ta med när jag hämtar de stora barnen på dagis (då tar jag bilen så jag vill ha en lätt vagn!) och när man är i stan och går.

Vad tror ni? Kanske jag ska börja kolla på Bee istället???

Jag har några funderingar:

1. Kan man fälla vagnen UTAN ATT TA LOSS SITTDELEN?
    2. Kan man vända sittdelen så att sonen åker vänd mot mig?
    3. Hur är fjädringen? Är den kanske helt stum och hemskt stötig? Geckon hade kanonbra fjädring, det kanske är samma på Been?
    4. Visst kan man köpa lösa sufletter för att byta färg på vagnen? Pris?

TACK för att ni läste och svara gärna med uttömmande svar!
    Behöver veta ALLT om Bee!

• s v e a

1. Kan man fälla vagnen UTAN ATT TA LOSS SITTDELEN?
    2. Kan man vända sittdelen så att sonen åker vänd mot mig?
    3. Hur är fjädringen? Är den kanske helt stum och hemskt stötig? Geckon hade kanonbra fjädring, det kanske är samma på Been?
    4. Visst kan man köpa lösa sufletter för att byta färg på vagnen? Pris?

1, man fäller ihop vagnen i en del, behvöer inte ta bort något.
    2. Sittdelen kan vara vänd mot dig.
    3. Fjädringen tycker jag är jättebra för stadskörning. Den funkar dock sådär bra på grus och i skogen
    3, man kan köpa lösa sufletter. Inte jättemånga färger ännu, och jag vet inte vad dom kostar

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden