• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • DeZemBer

hej alla! :)

är helt inne på att köpa en bee, men efter att ha läst den här tråden såg märkte jag att det verkar vara väldigt mycket fel på den? vågar man köpa en begagnad då?
    köper man en sån "dyr" vagn vill man ju att den ska funka...
    är det fullt liggläge på den?
    är den smidig att fälla ihop?

Jag har jätteproblem med värk i kropp och leder, så jag behöver verkligen en lätt och smidig vagn... den jag har nu får jag inte in i bilen trots att den inte e speciellt tung...

och har ju sett att den inte har nån sån där båge fram, har era barn stört sig nått på det? vet att dom barn och åkt med i vagnar alltis suttit och lutat sig framåt på den...

så, tror ni been är nått för oss? :)

• Tullemi

Njae, så många fel är väl inte påtalade i tråden? Eller så är det bara så att jag är supernöjd med min vagn . Bromsen har det ju skrivits om, men oftast ska den bara smörjas (som alla rörliga delar). Jag tycker det verkar vara fler fel på Cam tex, om man går in i den ordinarie Bugga-tråden.

• DeZemBer
    Tullemi skrev 2008-12-20 11:57:24 följande:
    Njae, så många fel är väl inte påtalade i tråden? Eller så är det bara så att jag är supernöjd med min vagn . Bromsen har det ju skrivits om, men oftast ska den bara smörjas (som alla rörliga delar). Jag tycker det verkar vara fler fel på Cam tex, om man går in i den ordinarie Bugga-tråden.
    ja bromsen och sen va det nånting med handtaget som det skrivits mycket om ;)

Jag har inte läst om nån mer än been, så jag vet inte hur det är med andra bugga vagnar
  • jule
    DeZemBer skrev 2008-12-20 14:25:46 följande:
    ja bromsen och sen va det nånting med handtaget som det skrivits mycket om ;)Jag har inte läst om nån mer än been, så jag vet inte hur det är med andra bugga vagnar
    ang handtaget så tror jag inte d e så mkt av d, verkar mer vara handhavande fel av ägarna (jag är nämligen en av dem) visade sig att jag hela tiden har fällt upp vagnen på fel sätt så ang. glidande handtag så var d iaf inte ngt problem för mig längre... lite pinsamt att erkänna menmen
  • Fröken Småland
    jule skrev 2008-12-20 16:51:49 följande:
    DeZemBer skrev 2008-12-20 14:25:46 följande: ang handtaget så tror jag inte d e så mkt av d, verkar mer vara handhavande fel av ägarna (jag är nämligen en av dem) visade sig att jag hela tiden har fällt upp vagnen på fel sätt så ang. glidande handtag så var d iaf inte ngt problem för mig längre... lite pinsamt att erkänna menmen
    Förklara det där för mig så jag fattar . Kollade på instruktionsfilmen men tycker jag gör rätt och mitt glider när jag drar för kung och fosterland för att få upp chassit.
  • Noiis
    mamma2003 skrev 2008-12-21 09:04:57 följande:
    Förklara det där för mig så jag fattar . Kollade på instruktionsfilmen men tycker jag gör rätt och mitt glider när jag drar för kung och fosterland för att få upp chassit.
    fäll ihop vagnen, ta tag i handtaget, sätt foten vid bromsen, och sparka ut chassit. med andra ord du ska lägga tungden på benet inte i armarna. handtaget ska man alltså inte dra i bara hålla i. hänger du med???

hörde av bonti att bugaboo kommer att vara mer noga med reklamationer av bee chassin. sånt man har åverkat själv på vagnen gäller inte garantin för. och om man uppmärksammar att vagnen inte har ett produktions fel utan att det är en själv som har åverkat skadorna på chassit så får man betala för det nya chassit. bugaboo är rätt trötta på att byta ut chassin som egentligen inte har produtions fel. samma sak gäller bromsen. det var typ 80% av alla reklamationer som byts ut pga. fel på bromsen som va felaktiga, alltså att bromsen fungerar om man tvättar av den och ev. smörjer den. 
    MEN jag tycker att butikerna ska visa ordentligt hur man ska göra med vagnen! jag hade ingen aning om hur man skulle fälla ut vagnen innan jag hade reklamerat den och sedan när den nya kom bad jag dom om att visa en extra gång. då märkte jag att jag hade gjort fel hela tiden som hade haft foten på bromsen och sedan hållt fast vagnen med foten och sedan dragit för kung och fosterland. Inte kostigt egentligen att chassina går sönder! 
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • jule

mamma2003 skrev 2008-12-21 09:04:57 följande:

noas mamma e den som kan detta bäst, utan henne hade jag fortfarande dragit i vagnen för kung å fotserland... nu blir jag dock lite orolig ang. rekl å betala nya chassin jag hade ju aldrig reklamerat detta om jag ej hade trott att d va en reklamation å e ej sugen på att betala en massa chassin som har farit fram å tillbaka
  • ami

Noas mamma skrev 2008-12-21 11:12:02 följande:

fäll ihop vagnen, ta tag i handtaget, sätt foten vid bromsen, och sparka ut chassit. med andra ord du ska lägga tungden på benet inte i armarna. handtaget ska man alltså inte dra i bara hålla i. hänger du med???hörde av bonti att bugaboo kommer att vara mer noga med reklamationer av bee chassin. sånt man har åverkat själv på vagnen gäller inte garantin för. och om man uppmärksammar att vagnen inte har ett produktions fel utan att det är en själv som har åverkat skadorna på chassit så får man betala för det nya chassit. bugaboo är rätt trötta på att byta ut chassin som egentligen inte har produtions fel. samma sak gäller bromsen. det var typ 80% av alla reklamationer som byts ut pga. fel på bromsen som va felaktiga, alltså att bromsen fungerar om man tvättar av den och ev. smörjer den. MEN jag tycker att butikerna ska visa ordentligt hur man ska göra med vagnen! jag hade ingen aning om hur man skulle fälla ut vagnen innan jag hade reklamerat den och sedan när den nya kom bad jag dom om att visa en extra gång. då märkte jag att jag hade gjort fel hela tiden som hade haft foten på bromsen och sedan hållt fast vagnen med foten och sedan dragit för kung och fosterland. Inte kostigt egentligen att chassina går sönder! 
    Så har jag gjort hela tiden. Vilken tur Var tvungen att testa hur jag egentligen gör..
  • Noiis
    jule skrev 2008-12-21 12:01:56 följande:
    mamma2003 skrev 2008-12-21 09:04:57 följande: noas mamma e den som kan detta bäst, utan henne hade jag fortfarande dragit i vagnen för kung å fotserland... nu blir jag dock lite orolig ang. rekl å betala nya chassin jag hade ju aldrig reklamerat detta om jag ej hade trott att d va en reklamation å e ej sugen på att betala en massa chassin som har farit fram å tillbaka
    du behöver säkert inte betala något då detta är en bestämmelse som kom i förra veckan. sedan tror jag oxå att om det händer 1 eller 2 gånger att man behöver byta så säger dom nog inget men det finns ju dom som byter chassin massor med gånger.

sen så blir de ju kanske svårt för bugaboo att felsöka alla chassin som dom får in! tar säkert bara stick prov annars förstår man ju prishöjningen beror kanske på att dom måste ha in extra pengar för att finansiera extra personal *ironi*
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • s v e a

OT - men jag är graviiiiid!!! Har precis plussat!!
    Kommer nu även att hänga i phil&teds tråden. Fan att inte bugaboo gör smidiga och snygga syskonvagnar!!!

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden