mamma2003 skrev 2008-12-21 09:04:57 följande:
Förklara det där för mig så jag fattar . Kollade på instruktionsfilmen men tycker jag gör rätt och mitt glider när jag drar för kung och fosterland för att få upp chassit.
fäll ihop vagnen, ta tag i handtaget, sätt foten vid bromsen, och sparka ut chassit. med andra ord du ska lägga tungden på benet inte i armarna. handtaget ska man alltså inte dra i bara hålla i. hänger du med???
hörde av bonti att bugaboo kommer att vara mer noga med reklamationer av bee chassin. sånt man har åverkat själv på vagnen gäller inte garantin för. och om man uppmärksammar att vagnen inte har ett produktions fel utan att det är en själv som har åverkat skadorna på chassit så får man betala för det nya chassit. bugaboo är rätt trötta på att byta ut chassin som egentligen inte har produtions fel. samma sak gäller bromsen. det var typ 80% av alla reklamationer som byts ut pga. fel på bromsen som va felaktiga, alltså att bromsen fungerar om man tvättar av den och ev. smörjer den.
MEN jag tycker att butikerna ska visa ordentligt hur man ska göra med vagnen! jag hade ingen aning om hur man skulle fälla ut vagnen innan jag hade reklamerat den och sedan när den nya kom bad jag dom om att visa en extra gång. då märkte jag att jag hade gjort fel hela tiden som hade haft foten på bromsen och sedan hållt fast vagnen med foten och sedan dragit för kung och fosterland. Inte kostigt egentligen att chassina går sönder!