• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • hymafr

Jag tror till och med att man kan få köpa med någon form av öppet köp. Finns kanske begränsningar förstås, men om det är en vanlig vagn så borde det inte vara några problem i de flesta affärer.
    Ring och fråga!

• Igor

Har tänkt köpa en beg barnvagn men en ny bilbarnstol. För den känns viktig att den är säker och inte krockskadad.

• Bette

Hej alla: Har ni tittat på Kronan barnvagnar, de har specialpris på duopaket. Det ska vara en bra barnvagn, min granne har den. Man beställer den på nätet och så får man den levererad hem till dörren. Jag tror att allt ingår i paketet. Då har man en vagn tills barnet är 3 år.

Bette

• ninnie65

Hej alla!

Har inte kollat in Kronan barnvagnar, ska göra det NU. Jag har tittat på Blocket efter begagnat men alla såg så slitna ut men var ändå ganska dyra. Och min man tycker bebisen ska ligga flott. Så nu är vi inne på en ny vagn, fast det är svindyrt. Den Emmaljunga vi tycker om kostar nästan 7000 kr!! Sedan kan vi kanske sälja den dyrt igen om det inte blir mer bebbar. Just nu funderar jag mycket på de frysta embryon vi har i Riga. Vet inte om jag kan lämna alla med gott samvete. Måste kanske försöka en gång till om allt går bra denna gång.

fille: vi vet inte könet, vi frågade BM vid ultraljud men hon sa att hon inte såg något. Har hört att just denna BM inte är så villig att säga könet. Så vi får vänta till den tittar ut. Tänkte åka till en klinik och betala för att veta könet men vi blev snåla och gör inte det.

• makima
    fille skrev 2008-10-28 08:45:07 följande:
    Tack, det ska bli spännande. Jag hade nog också velat gå oftare men så länge du känner bebben leva vilt så vet du ju att allt är som det ska! Tänk vad tiden går fort, nu är det alla helgons i helgen och vips så är det lucia...etc. Men det är bra att man får gå varannan vecka i slutet då måste det kännas tryggare. Vet du förresten könet på bebben? Har du tagit reda på det eller du kanske vill bli överraskad Barnvagnar är ju inte billiga har jag förstått...men man kan väl köpa begagnat, det tänkte jag göra i så fall. Man kan säkert beställa och hämta vagnen vid ett visst datum. Så tror jag många gör!
    Hur har det gått fille på UL ?
  • Bette

Ninnie65: Kronan barnvagnar är prisvärda och bra, i duopaketet ingår allt. Du har vagnen tills barnet är 3 år. Det som är bra också är att du beställer den på nätet, du kan se alla mått där. Du får den levererad hem till dörren också.

Kramar

Bette

• fille

Hej tjejer!

Igår var jag på VUL och de två hade växt sen sist Jädrar vad de rör på sig, redan! De låg skavfötters och verkade trivas. Det såg bra ut sa min gyn.

Idag var det inskrivning på MVC! Det tog en och en halvtimme, det är så första gången tydligen. Jag fick förtroende för den barnmorskan så det kan vara skönt att fortsätta att ha samma senare. Det togs blodprov och urinprov och skrevs en massa i min journal som jag kommer ha med mig under hela graviditeten. Ja, ni som fått barn förut vet ju hur det går till.
    Nu kommer jag få gå oftare där för att det är tvillingar och jag hade lite högt blodtryck dessutom. Efteråt var jag helt slut! Har aldrig varit med om att någon doktor/barnmorska tagit så lång tid för mig.

Hur mår du Makima? Fortfarande symptom? Det var på måndag du skulle på första VUL har jag för mig. Du ska se vad spännande det är!

Ninnie: Låter som en konstig gyn som har egna åsikter om ni ska få veta könet tycker jag....det är väl nåt man får avgöra själv. Förstår att du inte vill kosta på dig en massa utgifter. Det kommer bli en hel del ändå! Barnvagnar kostar ju nästan som en halv lön!
    Jag kollade på Kronans barnvagnar lite. Men jag har inte så bråttom med det än. Ska nog försöka få tag på begagnat, duovagnar är ju som sagt dyrare.

• ninnie65

KUL fille att båda är pigga! Tänker lite på min ene som inte orkade, det var ju en speciell känsla att se två hjärtan slå. Speciellt då jag gången innan blivit helt pessimist då gyn sa att min hinnsäck var oformlig som den inte skulle vara. Men nu är jag så glad över att en växer så det knakar. Tänk att du ska få två nu fille!!

Bette: Kronan barnvagnar verkar ju fina. Vi ska bestämma vilken vagn det blir snart. Tiden går ju, två och en halv månad kvar. Känns inte verkligt alls! När är det du har ET nu igen Bette? Är det AVA Riga, som jag också var på? Jag blandar ihop en del här och nu är jag för lat för att titta en sida bakåt.

• ZXC

Kört för mig nu. Ledsen
    Inte för att jag varit så aktiv i den här tråden, men nu åker jag defintivt ur den.
    Igår var missfallet ett faktum. Blod och "klumpar" formligen forsade ur mig.
    Hoppas jag kommer tillbaka snart. Det sista som överger människan är ju hoppet. Och tur är väl det!
    Kram och lycka till allesammans!
    ZXZX

• makima
    fille skrev 2008-10-29 16:15:39 följande:
    Hej tjejer!Igår var jag på VUL och de två hade växt sen sist Jädrar vad de rör på sig, redan! De låg skavfötters och verkade trivas. Det såg bra ut sa min gyn.Idag var det inskrivning på MVC! Det tog en och en halvtimme, det är så första gången tydligen. Jag fick förtroende för den barnmorskan så det kan vara skönt att fortsätta att ha samma senare. Det togs blodprov och urinprov och skrevs en massa i min journal som jag kommer ha med mig under hela graviditeten. Ja, ni som fått barn förut vet ju hur det går till.Nu kommer jag få gå oftare där för att det är tvillingar och jag hade lite högt blodtryck dessutom. Efteråt var jag helt slut! Har aldrig varit med om att någon doktor/barnmorska tagit så lång tid för mig. Hur mår du Makima? Fortfarande symptom? Det var på måndag du skulle på första VUL har jag för mig. Du ska se vad spännande det är!Ninnie: Låter som en konstig gyn som har egna åsikter om ni ska få veta könet tycker jag....det är väl nåt man får avgöra själv. Förstår att du inte vill kosta på dig en massa utgifter. Det kommer bli en hel del ändå! Barnvagnar kostar ju nästan som en halv lön! Jag kollade på Kronans barnvagnar lite. Men jag har inte så bråttom med det än. Ska nog försöka få tag på begagnat, duovagnar är ju som sagt dyrare.
    Vad roligt att det var väl med de små

Själv har jag fortfarande molvärk emellanåt, magen känns lite svullen, kissar ofta och har lite svårt att sova även om jag är SVINTRÖTT! efter jobbet. Men har ej de där klassiska symtomen som illamående o ömma bröst ( men det kanske kommer).
    Jo, det blir ett första VUL på måndag. Är då i 6:e veckan och hoppas det går att se tydligt vem som bor därinneFlört  

Ser att det diskuteras barnvagnar, har själv inte kommit så långt än. Men vet att de danska vagnarna är stora o bra 
Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD