fille skrev 2008-10-29 16:15:39 följande:
Hej tjejer!Igår var jag på VUL och de två hade växt sen sist Jädrar vad de rör på sig, redan! De låg skavfötters och verkade trivas. Det såg bra ut sa min gyn.Idag var det inskrivning på MVC! Det tog en och en halvtimme, det är så första gången tydligen. Jag fick förtroende för den barnmorskan så det kan vara skönt att fortsätta att ha samma senare. Det togs blodprov och urinprov och skrevs en massa i min journal som jag kommer ha med mig under hela graviditeten. Ja, ni som fått barn förut vet ju hur det går
till.Nu kommer jag få gå oftare där för att det är tvillingar och jag hade lite högt blodtryck dessutom. Efteråt var jag helt slut! Har aldrig varit med om att någon doktor/barnmorska tagit så lång tid för mig. Hur mår du Makima? Fortfarande symptom? Det var på måndag du skulle på första VUL har jag för mig. Du ska se vad spännande det är!Ninnie: Låter som en konstig gyn som har egna åsikter om ni ska få veta könet tycker jag....det är väl nåt man får avgöra själv. Förstår att du inte vill kosta på dig en massa utgifter. Det kommer bli en hel del ändå! Barnvagnar kostar ju nästan som en halv lön! Jag kollade på Kronans barnvagnar lite. Men jag har inte så bråttom med det än. Ska nog försöka få tag på begagnat, duovagnar är ju som sagt dyrare.
Vad roligt att det var väl med de små
Själv har jag fortfarande molvärk emellanåt, magen känns lite svullen, kissar ofta och har lite svårt att sova även om jag är SVINTRÖTT! efter jobbet. Men har ej de där klassiska symtomen som illamående o ömma bröst ( men det kanske kommer).
Jo, det blir ett första VUL på måndag. Är då i 6:e veckan och hoppas det går att se tydligt vem som bor därinne
Ser att det diskuteras barnvagnar, har själv inte kommit så långt än. Men vet att de danska vagnarna är stora o bra