• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Bette

Hej Igor: Det var första gången som jag stack mig själv också. Ok så de ökade progesteronen efter ET. Har du jobbat hela tiden? Efter ET eller var du sjukskriven. Har säkert frågat det förut men jag kommer inte ihåg svaret.

• Igor

Ja, jag har arbetat hela tiden. Lyckade på nåder få ledigt för ÄD (sa i och för sig inte att jag skulle i väg på det utan på en sem.tripp) ons- fre tog en kryssning över till Riga. Sedan var jag i full gång igen på måndag. Har arbetat som vanligt sedan dess. Gått bra. Försökt att ta det något lugnare men det är ju ibland lättare sagt än gjort som du säkert vet.

• Bette

Igor: Jo det är lättare sagt än gjort ibland att ta det lugnt menar jag, ibland är det mer att göra på jobbet och ibland mindre. Skall nog också jobba som vanligt, jag jobbar inom bemanning så jag har inte hela tiden uppdrag. Ha det gott

• fille

Jag tror inte att det är farligt att jobba heltid/deltid, tvärtom så är det bra att man rör sig under dagen. Men kanske monotona och tunga jobb kanske inte är så bra åtminstone de första månaderna pga missfallsrisken. Jag jobbar på apotek och står och går hela dagarna men tycker att det känns skönt istället för att vara hemma. Nu jobbar jag bara deltid men pluggar resten av tiden hemma.

Imorgon ska jag på UL igen. Ska bli så kul att få se mina två små! Hoppas de lever och frodas fortfarande På onsdag ska jag på första besöket till MVC!

Är det nån som besökt MCV ännu?

• makima

Vad spännande fille!Skrattande Har själv fått tid till VUL på måndag. Är nyfiken på om bägge fastnat

Hur många VUL/UL har ni gjort? Får man göra fler om man gjort ÄD?

Har inte skrivit in mej ännu på MVC, det blir väl tid med det efter mitt VUL på måndag.

• Bette

Hej fille: Vad pluggar du? Som sjuksköterska kan det vara tungt ibland, men oftast så är det något medicinskt eller så och då är det ju inte så tungt. Jag längtar så efter dagen då ET skall göras, hur många mm skall livmoderhinnan vara vid ET? Ha det gott

• fille
    Bette skrev 2008-10-27 20:08:31 följande:
    Hej fille: Vad pluggar du? Som sjuksköterska kan det vara tungt ibland, men oftast så är det något medicinskt eller så och då är det ju inte så tungt. Jag längtar så efter dagen då ET skall göras, hur många mm skall livmoderhinnan vara vid ET? Ha det gott
    Pluggar kemi, det tar lite emot just nu. Känns liksom svårt att koncentrera sig på kemiska beräkningar Jag jobbar på sjukhusapotek och har kontakt med sjuksköterskor dagligen! Ni rör ju på er ganska mycket, vilket är väl bra. Bara så det känns bra och inte tungt och stressigt.

Det är lite olika hur många mm slemhinnnan ska vara vid ET. Men det bör nog vara mellan 7-15. Sen är det bra om slemhinnan blir sk treskiktad (själva strukturen på slemhinnan) Min var 8 mm vid FET vilket inte är så jättetjockt men det funkade. Vissa kan komma upp till 15-16 mm vid ET.
    Jag tycker att tiden gick väldigt fort när jag började med nedtrappningen. Även om medicineringen tog några veckor så kändes det skönt att för varje dag komma närmare ET. När man får ett datum sen är det ju lättare och tänka framåt!
  • fille
    makima skrev 2008-10-27 20:04:50 följande:
    Vad spännande fille! Har själv fått tid till VUL på måndag. Är nyfiken på om bägge fastnatHur många VUL/UL har ni gjort? Får man göra fler om man gjort ÄD?Har inte skrivit in mej ännu på MVC, det blir väl tid med det efter mitt VUL på måndag.
    Ja, tänk om båda har fastnat!! Jag vet att jag kände molvärk de första dagarna efter FET men det är ändå svårt att känna om ett eller två fastnat Du får väl be din doktor att kolla runt noga så de inte missar den ena
  • ninnie65

Hoppas det går bra för dig idag på VUL. Jag har ju gjort flera besök på MVC redan men tycker ibland att fyra veckors intervall är för mycket. Helst skulle jag vilja gå varje vecka för min egen skull! Från och med nästa gång är det var tredje vecka (efter v 31) och sedan varannan. Mindre än tre månader kvar! Som tur är sparkar plutten väldigt mycket så jag vet att den lever.

Måste snart beställa barnvagn men ska höra om man kan hämta den efter förlossningen, borde ju gå bra.

Igor, Makima och alla andra kul att vi är så många som lyckats!!

• fille
    ninnie65 skrev 2008-10-28 07:44:05 följande:
    Hoppas det går bra för dig idag på VUL. Jag har ju gjort flera besök på MVC redan men tycker ibland att fyra veckors intervall är för mycket. Helst skulle jag vilja gå varje vecka för min egen skull! Från och med nästa gång är det var tredje vecka (efter v 31) och sedan varannan. Mindre än tre månader kvar! Som tur är sparkar plutten väldigt mycket så jag vet att den lever.Måste snart beställa barnvagn men ska höra om man kan hämta den efter förlossningen, borde ju gå bra.Igor, Makima och alla andra kul att vi är så många som lyckats!!
    Tack, det ska bli spännande. Jag hade nog också velat gå oftare men så länge du känner bebben leva vilt så vet du ju att allt är som det ska! Tänk vad tiden går fort, nu är det alla helgons i helgen och vips så är det lucia...etc. Men det är bra att man får gå varannan vecka i slutet då måste det kännas tryggare. Vet du förresten könet på bebben? Har du tagit reda på det eller du kanske vill bli överraskad Barnvagnar är ju inte billiga har jag förstått...men man kan väl köpa begagnat, det tänkte jag göra i så fall. Man kan säkert beställa och hämta vagnen vid ett visst datum. Så tror jag många gör!
Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD