Bette skrev 2008-10-27 20:08:31 följande:
Hej fille: Vad pluggar du? Som sjuksköterska kan det vara tungt ibland, men oftast så är det något medicinskt eller så och då är det ju inte så tungt. Jag längtar så efter dagen då ET skall göras, hur många mm skall livmoderhinnan vara vid ET? Ha det gott
Pluggar kemi, det tar lite emot just nu. Känns liksom svårt att koncentrera sig på kemiska beräkningar

Jag jobbar på sjukhusapotek och har kontakt med sjuksköterskor dagligen! Ni rör ju på er ganska mycket, vilket är väl bra. Bara så det känns bra och inte tungt och stressigt.
Det är lite olika hur många mm slemhinnnan ska vara vid ET. Men det bör nog vara mellan 7-15. Sen är det bra om slemhinnan blir sk treskiktad (själva strukturen på slemhinnan) Min var 8 mm vid FET vilket inte är så jättetjockt men det funkade. Vissa kan komma upp till 15-16 mm vid ET.
Jag tycker att tiden gick väldigt fort när jag började med nedtrappningen. Även om medicineringen tog några veckor så kändes det skönt att för varje dag komma närmare ET. När man får ett datum sen är det ju lättare och tänka framåt!