• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • VIP

smirre: usch stackars anton! jättesvårt att se när ens barn lider utan att kunna göra något. Men man vet ju själv att när man har ont och mår dåligt hjälper det mycket att bara ha någon nära sig (gissa om jonas fick vara nära mig mycket när jag var gravid )

Vad glad jag är att Vilma fått sina tänder utan problem, kram på er

pela: jobbigt med bilen. vi är ju nöjda med vår vw -passat. Stort bagageutrymme utan kant så det är lätt att få i barnvagn. Vi har ju dubbelvagnen ofta där och får ändå in 3 matkassar. Sen stora utrymmen i bilen, vi har Alice bilstol i framsätet och Vilmas stol bakom den. Sen får ju två personer plats bredvid Vilma.

• Carro

svag;
    Jag försöker undvika jeans och liknande på dagis, det är bara om allt annat är i tvätten Flört
    Dels blir det mycket knöligare under overall och dels så är det så mycket skönare och mjukare med mysbyxor att leka i!

smirre;
    Stackars liten Ledsen
    Sam hade det tufft med hörntänderna minns jag, inte så konstigt, det spänner ju säkert extra iom där är tänder både framför och bakom..
    Hoppas han somnat för natten och att ni också sover nu!
    Annars så kan du testa, om Anton tillåter det, att gnugga flytande alvedon direkt på tandköttet där tanden håller på att komma fram, det har riktigt bra effekt!

bilen;
    Bettskenor är dyrt som fanken! Skumt att dina inte passar efter graviditeten..
    Vidare bekväma är dom inte heller..
    Jag gnisslade tänder ngt extremt när jag var yngre (väckte mamma i rummet brevid), men för min del räckte det att ha skenan ett tag så slutade jag..
    Jag tvingade Martin att ordna en, han gnisslar inte så mycket, men ligger och slår ihop framtänderna i ett jävla tempo nätterna igenom och det förbannade ljudet gör så att jag många ggr fantiserat om att trycka en kudde över huvudet på honom *flinar* Oskyldig
    Vi får hoppas att det inte är ärftligt, eller hur (tandgnisslandet alltså haha)
    Förresten, har du testat att sova med en, bra, ergonomisk kudde (det finns ju mindre bra sådana också, den ska kännas bekväm)?
    Tandgnisslan orsakas ofta av spänningar i axlar och nacke, så en bra kudde kan hjälpa!

• pelagonia

VIP = Hmm låter bra..vi behöver ju syskonvagn sanrt oxå. Vilken WW passat har ni ?

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • VIP

pela: hmm, där satte du mig på pottkanten. finns det olika? Det jag vet om den är att det är en -02, 1,8 Turbo. Grön

• VIP

hmm askonstigt, kommer bara in på fl men ingen annanstans. helt plötsligt också..

så till bilen, onödig info kanske: tycker verkligen om tyget du har i monz rum. vill göra något till vilma (eller egentligen till mig själv) med det men det är fel färgskala för vilmas rum och kanske lite för barnvänligt för vårt sovrum. fint som sjutton är det iaf

• Smirretissen

God morgon... *gäsp*

Anton sov 40 minuter, sedan vaknade han och grät hejdlöst. Försökte få i honom välling, men han ville inte ha. Efter mycket trugande fick vi i honom flytande alvedon igen (försökte smörja tandköttet, men då blev han hysterisk). Sedan låg han på Ps bröstkorg, somnade, men vaknade till igen och såg sin kudde. Slängde sig på den och sen sa han "mamma och pappa sitta kvar hos Anton", sen sov han. Tog dock inte mer än 25 minuter.
    Älskade skruttunge, man blir ju så orolig och får ont i hjärtat.
    Han sov ända till 4.40, då vaknade han och bad om välling, så det fick han (med alvedon i) och sen sov han till 6.30. Då kom han in till mig, sa "Anton behöver inte sova mer". "Nä", sa jag, "det är ju dags att gå upp nu"... Då hade han redan somnat om...

Jag är supertrött nu, för jag kunde förstås inte somna igår kväll. Låg vaken till 2.30 och var orolig och lyssnade efter om Anton skulle vakna. Korkat...

Han fick åka till förskolan idag för humöret var på topp och han frågade om vi inte skulle till dagis. Blir han dålig får de ringa P så åker han och hämtar.

Pela
    Focus kombin är liten i bak, tycker jag. Vi kollade på den innan vi köpte vår Opel Astra kombi som är större i jämförelse med Forden. Nackdelen med Astran är att den är lite trång i baksätet. Mondeon vet jag inget om, men den ser ju stor ut.

Angående vinterklädsel
    Anton har mysbyxor (säger som Carro, mysisar är nog skönare än jeans under overallen), långärmad t-shirt, zip-kofta (vid behov), fuskpolo, overall, mössa (toppluva som inte sitter kvar, ska köpa ny idag), rejäla stövlar och tjocka tumvantar (som han nu har "tappat" bort 3 par för att han kastar av sig dem och dagis inte "hittar" dem).

♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • Smirretissen
    Pela
    Menade att Focusen är liten i bagaget, hur den är i baksätet vet jag inte...
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • Trollet79

Smirre: Stackars lilla Anton. Hoppas värken ger med sig och att ni får en bättre natt idag.

Vi har ju också funderat på att byta bil men vet inte alls vilken vi vill ha. ska kika runt lite för jag tror det börjar bli dags att skaffa en nu.

Ska skriva i hemliga forumet nu för den som är intresserad...

• JoKo

Morgon!

Smirre - Skönt att iaf Anton fick sova lite, även om du säkert är en zombie

Här hemma ska jag alldeles strax inleda Operation Julefint/Julefrid genom att dammsuga o lägga mig på knä o skura köksgolvet. Trevligt trevligt. Måste ta det ett rum i taget så inte ryggen pajjar alldeles för mycket, men jag satsar på att hinna med v-rumsgolvet oxå 
    På fredag ska jag som sagt lägga The final touch genom fönsterputsning o gardinbyte, o då får Micke gå sista varvet med dammsugare/mopp oxå, men grovstäderiet skall vara klart iaf, så det bara är att pynta med tomtar o stakar på lördag em/kväll

Ikväll ska jag till min syrras jobb så ska hon göra mig fin i håret. Tycker det är så himla snällt av henne att stanna efter stängning bara för att hon såg på mig häromdagen att jag är deppad o inte tycker att jag själv är fin öht,(+ allt annat jobbigt!) så hon ville hjälpa mig lite på traven genom att färga o klippa mitt trååååkiga hår  Ska lägga upp bild imorgon så får ni se hur det blev,men hon pratade om att lägga en mörk grundfärg med rödskiftande slingor i olika nyanser... Usch, nu blev jag nervös

Bläää vad jag är ego nuförtiden, men det är väl så man är som gravid? - allt kretsar runt mig

• svag

Har inget att tillföra, idag är iaf busungen på dagis. Räckte med mysbyxor utan tights idag under overallen. Var inga minusgrader.

På fredag ska dom ha "färg-fest" på dagis för att avsluta ett tema, lite mysigt tycker jag att dom firar det sådär

Luciafirandet blir måndagen den 15:e på dagis. Men vi bestämde att de skulle fira Iina den 16:e. Är det taskigt att bara flytta hennes dag sådär? Hon går ju inte fredagar så det är ju inte ett alternativ. Men det blir så mycket om alla föräldrar är på luciafirande på morgonen och så ska de fira henne också?

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos