• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Jesster

Jag är här - jämt! Har bara inget att tillföra
    Jag matar barn, leker med barn, matar barn, leker med barn, byter blöjor emellanåt o.s.v.

Den som söker han finner - www.google.se
  • MiIou

Jag har pluggat och myst med min fisunge idag. En rätt lugn dag. Har inte heller så mycket att tillföra. Jag jobbar som bäst på att trycka i mig en påse kola-brio just nu

• Winnertaco

Jag är också här jämt, men har inte heller så mycket att tillfäöra

Just nu är jag arg. Jättearg. Andreas får f*n vara föräldraledig i vår, ska fasen vägra ta hans dagar. Är otroligt less på detta nu, och Ludde är inte ens 3 månader...

Möss är äckliga! Blä! Vi brukar ha nån på besök i sopskåpet varje vinter, men hittils har råttfällan fixat dom åt oss!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Meria

Jag urkar vidare. Kom hem idag efter en smärre pärs på dopet (släkt och förvärkar funkar bara inte ihop). Jimmie hade väl... inte gjort så mycket här hemma utöver lagt ut fällor och hoppats på det bästa. Inte tvättat. Inte städat undan, bara lagt undan saker som låg på golvet. Så det ser fan ut här hemma. Jag ber honom kolla toan iaf, för det skulle vara en instängd där med en fälla. Ja, han går in och stänger efter sig. Är där ett tag och kommer ut och säger att han nog smitit. Var toanödig, öppnade locket och DÄR ligger TVÅ möss *uuuurk*. Hur svårt kan det vara att KOLLA I TOAN? Tack för den hjärtattacken liksom.

Ja, jag är less. Det känns vidrigt här hemma och jag orkar inte pusha igång honom. Hade ju hoppats att han iaf städat lite så det inte kändes som ett råttbo mer eller mindre.

Winner: låter som en pärs Finns det ingen chans att ni kan göra så då? Att han tar över i vår några månader? Jag skulle inte tveka om det funkade praktiskt och jag kände att jag ville.

Carro: Ska testa chips. Ost och gelehallon funkar inte så bra iaf. Har liksom fångat två, men toan gjorde det jobbet åt oss. Fällorna är tomma.
    Skratta du, hade jag också gjort säkert om det inte var oss det gällde
    Grattis till 5 år också!

♥ Loke -06 & Lillebror v.38 ♥
  • Winnertaco
    Meria: Jo, det finns absolut en chans att vi kan göra så, det skulle gå hur bra som helst! Han inbillar sig dock att vi inte klarar det ekonomikst i sånna fall, vilket jag anser enbaret är struntprat. Vi kanske får MAX en tusenlapp mindre då än nu. MAX.
    Det jag är arg på är att han anser att J ska vara hemma imorrn för att hon är sjuk (enligt honom då). Enligt mig är hon verkligen inte sjuk, hon är lite snorig och har uppenbarligen inte haft en bra dag idag. Men inte sjuk. Men vad vet jag, just nu känns det som att jag inte kan ett skit om ungar...
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • MiIou

winner: Alltså, förlåt, men hur kan han bestämma hur föräldraledigheten ska se ut? Eftersom jag är en sån som VÄGRAR vara hemma ett år, så hade Kent inte haft en suck att säga till om när halva tiden gått. Jag vet redan nu att till nästa barn ska jag göra allt för att inte vara hemma på heltid, så länge ekonomin går runt så spelar det ingen roll för mig. Allt beror ju visserligen på hur länge det barnet ammar och hur min arbets/skolsituation ser ut, men utöver det vill jag försöka dela så mycket som möjligt så tidigt som möjligt, alltså att jag kanske jobbar/pluggar två dagar i veckan och då är Kent hemma.

• MiIou

Fy sjutton vad jag längtar efter att få julpynta, jag känner mig som en unge som fingrar på chokladasken, jag bara mååååste hålla mig lite till, men snart!

• svag

Winner: Nån som känner som jag! K är lite inne på att byta jobb nu och har kanske ett på g, och då kanske det blir helt omöjligt att han kan vara f-ledig. Vet inte hur jag ska klara mig då, kan säga att jag också är kräkfärdig, pissless och helt slutkörd på att bara gå hemma. Har ju varit det i två (!) år, tror inte ens dom kan föreställa sig hur less man är efter så lång tid.

Carro: Åh, i börstvårtan! Det ska jag också skaffa om jag får dom att läka. Tror faktiskt att det är så att man har mindre risk för mjölkstockning om man har piercade vårtor. Men några positiva saker får man ju aldrig höra om piercingar

Har två tattueringar, eller jag har tattuerat mig tre ggr, men då byggde jag ut en som jag redan hade, så jag har två En av dom ligger på min bilddagbok, den 22:a februari 2007. Den är ju egentligen inte färdig, men pengarna sätter ju lite käppar i hjulen. Men har väl iaf fyra till som jag vill göra.
    Ska göra barnens namn jag med, vet bara inte vart än, kanske insidan av handleden, men det är så sjukt läskigt att tattuera sig där.

Hilla/Carro: Hur blev det med era navelpiercings under graviditeten?

Meria: Fy för era små snyltgäster! Hoppas ni får tag i alla. Tråkigt att dom bor i huset under vintern. Tacka vet jag betonghus!

Mini: Vi ska nog faktiskt investera i en plastgran i år, det kommer bli det mesta vi pyntat nånsin

• Meria
    winner: men dåså. Att inte ha råd med en tusenlapp mer eller mindre borde innebära att ni lever lite på gränsen nu då? Annars förstår jag inte riktigt hur hans resonemang håller. Vi får också tusen kronor mindre när han tar ut dagar istället för mig, vi har det snålt då men det går ju. För jag vägrar vara hemma hela ledigheten, skulle få krupp... minst sagt.
    Ja men jisses. Barn får inte ha dåliga dagar då eller? Stackars Loke skulle aldrig få komma iväg då, när alla hans söndagar brukar vara dåliga. Det är då han är mest rastlös, nu måndagarna också när han går 15 timmar. Jag skulle också reta upp mig, man vet väl om ens barn är sjukt eller inte? Ja, i de allra flesta fallen vet man det. Sen finns det ju de som tolkar varje hosta som tecken på lunginflammation, men det är nåt annat...

mini: jag inväntar söndag, sen jäklar
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.38 ♥
  • Smirretissen
    Meria
    Enris (eller var det gran...??? ) runt huset (på utsidan) är bra mot att få in möss... Jag hade det ena eller andra när jag bodde mellan två åkrar på landet och det hjälpte. Fast nu kommer jag förstås inte ihåg om det var gran eller en... Fundersam
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos