Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
By the way - slår ett slag för Volvo!! Får plats med både vagn o stooor hund i bagaget, dock undviker vi matkassar där när hunden delar med vagnen, men det skulle lätt gå o få in 2-3stycken iaf..
Stort baksäte, bra benutrymme o framförallt - den känns så jäkla säker att sitta i!!
Våran gamla skuttiga 945a från -91 drar 0,8-1 liter beroende på vem som kör o var vi kör
Nu är ju min bror säljchef på Audi (skryter lite) så Micke tycker väl att han ska fixa en bil därifrån till oss när det lider
, annars är det Volvo som gäller för oss...
Pela: Lycka till med bilköpet.
Vi ska byta snart, till en Opel Vectra, de är stora. Just nu har vi en VW Golf Kombi men vi får knappt plats tre pers i den (Stoffe ligger typ ner & kör) så det blir skifte till våren *längtar*
VIP: Haha, vi har nästan likadana bilar, vi har en VW passat 1,8 turbo från -98, en grön
Pela: Jag tycker också att VW har jättebra utrymme i baggaget, här senast fick vi ju in en hel kökssoffa där bak när vi fällde sätena. Den drar inte mycket, är relativt bra priser på dem. Annars är ju Volvo bra men de är ju lite dyrare som jag förstått det, samma med Audi. Audi och VW är för övrigt väldigt lika varandra i modellerna. Vi köpte våran -98 för 75000, men bilarna är mycket dyrare här uppe. Jag är supernöjd med den, den drar lite och spinner som en klocka, är skön att köra, älskar turbon osv.
Jag vaknade vid tre av att Isak var jättearg, han satt i sängen och skrek "NY BLÖJA!!!!", då hade han kissat jättemycket under natten. Så det var bara att gå ner och hämta en ny, byta på honom och sen somnade han nöjt om, för att vakna en timme senare och morra på mig igen, men då vet jag inte vad det handlade om, det räckte att jag kom och bäddade om honom.
Jag skiter i duggan jag har idag, jag började titta på vad för frågor som kan komma igår, jag skrattade, la undan papprena och bestämde mig för att stanna hemma. Allt är tack vare att vi fick boken två veckor efter kursstart och jag har inte haft samma chans som de andra att läsa ikapp.
Nä, plugga var det, nu blir det verkligen stenhård plugg-disciplin fram till jul om jag ska fixa allt...
Jaha... så ringde förskolan och sa att Anton var dålig. Stackars mammas lilla älsklingsskrutt... 
De tyckte att han var varm och att han verkade ha ont i halsen. Så det kanske inte är tänderna ändå?? 
Nåja, P åkte för att hämta honom och jag åker lite tidigare från jobbet så att jag kan handla lite på apoteket åt honom. Jag lär väl vabba imorgon med förhoppning om att P kan vara hemma en dryg timme medan jag är på möte... Vill helst inte avboka tiden med kuratorn...
Hm... undrar om P kan tänka själv och kolla tempen på Anton innan han ger alvedon... Bäst jag ringer och kollar... (läs påminner) 
Tack för tipsen om bilar. Vi skall köpa en som är ca 5-6 år gammal.
WW passat, skoda Ocktavia och Opel Vectra skall vara bra bilar med stort utrymme där bak.
Idag orkar jag inte heller skirva mycket..läser gör jag. Märks att man är gravid
Kram
Ang. bilar så är det jätte svårt för mig att tycka något alls här hemma för Emil vet typ allt om alla bilar, och mest är det ju nackdelar med alla hehe
Typ billig + snygg bil men dyra reservdelar, rostar mycket osv. Nissan (vissa modeller självklart) är bra enligt bilmekanikern och även VW och Volvo. Men det är så typiskt för när jag väl hittar en snygg bil jag vill ha så hittar han bara fel på den
Smirre> Dtackars Anton, hoppas det blir bättre snart!!! *kram*
Joko> Klart man får vara ego när man är gravid (och annars oxå vid tillfällen hihi) Hoppas du blir fin i håret. Min svägerska fixade mitt hår i lördags, blev lika bra som alltid. Så skönt med någon man känner och hon vet hur jag vill ha det. Emil blev skitsnygg han oxå :-P
VIP> Tyget är från Sandbergs och heter Saga. Älskar det oxå!!! Satte upp det innan Monz kom för jag tyckte det var så bra med alla färger i. Inget könsindelat typ. Skulle vilja ha något lite tuffare nu men samtidigt så älskar jag det här så mycket så jag vill inte ta ner det. Har även gjort en lampskärm i samma tyg.
Carro> Jo jag antar att tandgnisslingen hör ihop med min värk. Svårt att göra nå´t åt det eftersom jag har värk i hela kroppen. Men jag skulle väldigt gärna lägga några tusen på en tempur säng eller nå´t annat jäkligt dyrt och bra
Har provat med lite olika kuddar men det verkar inte hjälpa tillräckligt.
Smirre: Han har inte blåsor i munnen (höstblåsor eller vad de heter?) Det kan ju också göra ont. Hoppas han piggnar på sig snabbt!!!