Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Meria: Urk, hoppas nu att ni är av med mössen.
Winnertaco: Jag hade inte heller stått ut att vara föräldraledig själv hela tiden. Som det var nu bytte vi när Ludden var drygt 8 månader. Fast min sambo tyckte iofs att det var betydligt värre än av jag tyckte.
Vi har i alla fall överlevt den första magsjukan. Jag har fasat för hur jag ska klara den som är så kräkmagad men eftersom det bara handlade om spyor så gick det bra (tydligen). Man klarar rätt mycket när man är tvungen. Fast jag har haft roligare helgen (min sambo är nämligen också risig). Stackarn har dåligt samvete och känner sig som en simulant fast man tydligt ser att han inte mår bra. Tyvärr har Ludden snabbt blivit van vid att jag "klemat" med honom så nu har han höga förväntningar på servicenivån så det lär bli en hel del gnäll den närmaste dagarna. Tur att man får åka till jobbet och vila upp sig
. Tyvärr har vi supermycket där också men det är ändå behagligare att sitta och knappa på sin dator.
Go´kväll!
Meria: Fy för möss! Hoppas chips gör susen.
Winner & co: Här är det ju jag som tar hela föräldrarledigheten, eller rättare sagt så är jag ju hemmafruga och hemmamamma. Jag har ju min föräldrarledighet kvar att ta ut när vi flyttar hem till Sverige.
Jag trivs med att vara hemma men jag skulle gärna vilja att Diego var hemma med barnen i en månad så att han fattar hur jobbigt det kan vara och så kanske han uppskattade mitt jobb lite mer..........
Inga tatueringar här och det kommer aldrig att bli någon heller, eller jo kanske om man kan få epidural.....
Har varit piercad i näsan men var tvungen att ta bort den pga jobbet.
Cissi: Jag HATAR spyor
har inte så mycket att tillföra, klockan är ju trots allt snart 3..
Japp, Sam ligger och bökar för fullt *suck*
På tal om det..
är det ngn annan vars unge gnisslar tänder??
Sam är förste expert på att gnissla tänder i sömne, börjar snart oroa mig för hur mycket det sliter på hans emalj på tänderna..
För tillfället är han mer extrem än vanligt, har vi barnvakten på så hör vi hur han gnisslar tänder, så högt gör han det..
Jag är en f.d tandgnisslare och emaljen på mina tänder var inte fin av det!
Johanna HADE feber inatt. Då kan jag gå med på att man är sjuk, om man har feber, men inte bara om man är "lite gnällig". Så hon är hemma idag, men nu har hon ingen feber. Jaja, skitsamma.. Känner hur som helst knappast för att gå ut i det här vädret (snöstorm).
Carro: Johanna gnisslar tänder och det låter förfärligt! Vi säger åt henne att sluta, ibland slutar hon, ibland inte...
meria: urk för mössen i toan. De kanske kände för ett bad men tänkte inte på att vänta en timme efter alla geléhallon? se hur det kan gå.
just nu känns det helt ok för mig att vara föräldraledig med båda hemma, men som ni vet så går det ju upp och ner.
Carro: jag är inte piersad i bröstvårtan men här sprutar det från alla håll ändå
ang snöstormen, som är här också, så blir vilma helt tokig när det blåser mycket i hennes ansikte. Hon har varit så sen hon var liten. Tror att det är farligt eller nåt. Vi kan ju inte sitta inne bara för att det blåser ju! Onormalt eller är era likadana?
Sen har hon slutat bada, eller ja hon vill inte men får ju göra det lite ändå för att tvätta sig. Hon verkar inte rädd (tänker på när hon ramlade på badhuset) men jag tänker att det kanske är därför ändå. Att hon inte vet riktigt varför bara att hon inte vill vara i vattnet.
Tips?
Jag tänkte börja med att bada varje kväll så att hon blir van igen, och sen att åka till badhuset med henne själv så att hon och jag kan bada tillsammans.
Igår när Jonas höll på att laga lunch skulle jag ta vilma och gå och duscha. hon vägrade så hon fick gå ner och kolla emil istället. Han hade ju Alice också men hon var lugn så han sa att jag kunde gå och duscha. Vilma blev rädd för något, Alice höll sig inte lugn och maten behöve ju tas hand om.
Jag hörde kaoset men jag kan ju säga att jag inte skyndade mig nämnvärt
Ja hej och hå vilket förbannat väder det är här! Jag ska åka nu strax efter nio trots att jag inte börjar förrän kvart över tio, men i det här vädret vet man inte hur lång tid det tar att köra! Jag skjutsade Kent och Isak i morse, det är så mycket snö som drivit över vägen att jag inte såg den, så jag vet inte om jag prickat grannens tomt i kurvan på kvarteret eller om det var vägen jag körde på, haha!
Stora vägarna har de ju plogat så det blir nog inga problem, men det blåser ordentligt och snöar rätt rejält. Blä! Men nåja, det blir en ordentligt vit första advent i alla fall
Nej, jag skulle kolla mitt saldo och sen ska jag dra på mig kläderna och pulsa ut till bilen, ha det!
Och på tal om möss så sprang det just ut en ur kartongen med tomma kartonger vi har på altanen 
Jag tänkte att nått måste vi ju göra idag, så jag satte igång med att bära iväg källsorteringssopor till bilen och när jag lyfter på pappkartongerna så springer det ut en mus. Mysigt. Not. Kom på nu efteråt att jag hoppas att det inte satt fler och tryckte där inne, för då har de väl hoppat ut i bilen nu!!!
Sam låg still och tyst mellan 07.10 och 07.49 imorse, så det är vad jag sovit, jippie!
Nåja, jobbade en del inatt, så jag tänker lägga mig 2 timmar med gott samvete!
Har precis skickat iväg Martin med en styck unge klädd som en Michelingubbe till dagis..
vafan, vi skåningar är knappt vana vid mer än nollgradigt och blåst, men nu har vi nog en 6-7 minusgrader iaf.. Igårkväll var det tom nere på minus 9!
Vafan, hur klär man sin unge när det är hyfsat med minusgrader??
Jag tänkte att det är bättre att klä Sam för varmt och så kan dagispersonalen själv bestämma vad han ska ha på sig ute..
Så han har på sig en långärmad body, velourbyxor, fleecejacka, overall, fleecefodrad mössa, fleecefodrad skarfs, fingervantar i bomull och vinterstövlar..
Fan vad jag skrattade när Sam gick omkring, vaggandes som en anka typ 
Funderar på att investera i långkalsonger till honom att ha under byxorna i vinter..
Eller ett sånt där underställ från Reima Tec att ha under overall, så behöver man inte ha hur mycket kläder som helst på honom..
Winner;
Fattar inte varför det ofta är så, feber på natten så man får ha ungen hemma från dagis, men under dagen ingen feber och en liten orkan som river huset istället..
VIP;
ang. blåst i ansiktet.. Det finns ju sånadär hjälmmössor som täcker nästan hela ansiktet, kan du inte testa om en sån kunnat funka?
och ang. bad så är det säkert sen badhuset..
Kan ni inte fylla en badbalja med vatten och låta henne leka att hon t ex badar en docka i den, och efter ett tag försöker få henne att bada i den?
Och sen som nästa steg flytta över henne till badkaret så att du badar med henne, och att ni kanske sitter i badkaret medans det fylls med vatten?
Jag utgår från min tandläkarfobi, när jag fick behandling för den, då var det ju småsmå steg framåt tillsammans med en psykolog..
Jag fick vara i ett behandlingsrum, sen sitta i tandläkarstolen, sen titta på borrarna, sen lyssna på dom osv och det funkade, nu är min fobi ett minne blott!
mini;
vafan, grannen får väl skylla sig själv om dom inte har staket