Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Carro: Javisst är det kallt. Funderar med på det där med kläder. Jag tycker att underställ verkar så bökigt för personalen att dra av och på. Skulle varit några byxor att ha över de vanliga men under thermobyxorna...typ
.
Inte mycket sömn för din del, stackare
Hej tjejer...
Det känns som om jag, mer eller mindre, är tillbaka från de döda eller nåt...
Har givetvis läst allt och hängt med, men har inte riktigt orkat (som ni vet). Nu känns det bättre ett tag och så får vi se hur länge jag känner mig okej denna gång...
Helgen har varit bra... Anton, Pelle och jag har bakat pepparkakor och bullar i helgen... och så har vi förstås åkt lite pulka..
Känner mig dock lite avis då mina föräldrar åkte till Thailand i lördags... Jag vill också åka iväg... Men jag lovar er att OM det blir ett positivt besked (det borde komma någon form av besked i veckan) så åker vi på en sista minuten till något varmt ställe...
Angående sömnstrul...
Anton har ju alltid varit lite sådär med sömnen och att somna. Han "vaknar" 3-4 ggr per natt och gråter/ropar... det brukar ta ca 45 minuter att somna för honom... Förra helgen möblerade vi om i hans rum och ställde sängen mot fönsterväggen... (flyttade den längs samma vägg som tidigare, men mot fönstret istället för mot dörren...) Sedan dess har han både somnat och sovit kanonbra... Feng shui??? (stavas det ens så?)
Så blev det med min sömn..
50 minuter efter att Sam lämnats på dagis ringde dom därifrån, då hade Sam kräkts ute på gården och var ledsen och ropade efter mamma..
Så jag stack och hämtade honom och sen var han hängig i en halvtimme till hemma och satt bara i soffan och körde pappas radiostyrda bil och kollade på Nickelodeon.
Sen fick han lite välling och efter det har det varit fullt ös som inkluderat uppklättrande på ett bord och hämtat porslin (som tur var så kastade han inte det)..
Nu sover han iaf, så nu ska jag sova en stund med, är sååå trött!
Emeliee;
Skåne är drygt när det blir riktigt kallt iom den förbannade blåsten..
Martin frågade på dagis om kläder (fröknarna hade rätt kul, för alla ungar såg ut som Sam, dvs Michelingubbar) och dom föreslog själv underställ, så tja, då får dom skylla sig själv 
Smirre;
Så glad jag blir av att läsa att du mår lite bättre! Tänker så på er.. Funderade faktiskt senast igårkväll när ni får (förhoppningsvis goda) besked..
ang. att flytta säng, jag och Jesster diskuterade just magnetfält/elektriska fält i rum för ett tag sen och hamnar sängen i ett sånt så sover man skitkasst..
Skönt att Anton sover bra sen ni flyttade sängen!
Måste varit tufft när det till på köpet tog så lång tid innan han somnade om igen..
Hej hej!
Har läst så mycket så jag kommer inte ihåg nåt
Ligger lite lågt, har en del att stå i...Inget som är speciellt viktigt, men ändock...
Tänker på er alla
Ang. kläder, det behöver inte vara så konstigt, jag som har det rätt kallt om vintern klär Isak i först vanliga mjukiskläder, sen en fleecetröja, något halsduksliknande, Reimaoverall, tjocksockar och Kavatskor, en sån där rånarluva i silke, sen en mössa med knäppning under hakan och ett par reimatumvantar. Fast han ser ju ut som en liten michelin han också
Jag försökte skotta gården när jag kom hem, fick inte in bilen i carporten för det hade drivit så mycket snö, men jag gav upp efter en fjärdedel, fy faaaaan vad tungt!
Nu ska jag försöka plugga, har en dugga imorgon men jag är så förbannat trött att jag antagligen inte kommer få mycket gjort, och inte heller klara duggan imorgon, men den gäller ju bara extrapoäng till ordinarie tentan så det är ju inte hela världen.
Ville bara säga att idag sa det på dagis att jga har en mycket artig liten tjej
Hon säger alltid tack för maten och tack för idag *mamman vart så stolt* sen säger hon iofs tackogod i stället för varsågod
krodan: det säger vilma också, tackogoooood! haha, blandar ihop lite.
mini: hmm, jag har varma långkallingar, mjukisbyxor och overall på vilma, haha! Hon är inte så varmblodig av sig men jag kanske ska tagga ner lite. Ni måste ju ändå ha det kallare än vad vi har
Idag har vi varit ute i snön, jag skyfflat snö och vilma har pangat snöklumpar. Det var roligt. Sen skulle vi gå en promenad, slutade med gråt och skrik för inget dög. Jag skrek också, himla unge, inget var bra. Ville sitta i vagnen, inte sitta i vagnen, gå in, gå ut gaaaaaaaaaahh. Slängde in henne med huvudet före, tryckte in nappen och la henne i soffan. Varför kan hon inte äta mat om hon är hungrig och sova när hon är trött??!!!
Hoppas på fint väder imorn för då ska vi åka pulka på förmiddagen med några kompisar
Hej
Hinner inte mycket nu..Fullt med plugg, lägenhetsförsäljning, storstädning i lgh, advenstpynt, bilköp, och så familjen med en son som vill ha 200 % uppmärksmhet..
Skönt när lgh blir såld.
TIPS om bil önskas !
En kombi ca 1.6 -1.8 motor med stort bagageutrymme !! Vi skall handla en snart.
Ses sen..KRAM !
Winner: Det kan ju få vara skönt, även om du kanske inte helgillar jobbet, att få en paus från barnen. Det känns som att man uppskattar att vara hemma mer sen också!
NinaKanin: Epidural medans du tattuerar dig?
Carro: Iina gör det till och från, tror hon gör det i sömnen, men inte alls så hårt att vi hör det. Ibland gör hon det när hon är vaken bara för att reta mig för jag tycker det är så obehagligt :/
VIP: Iina gillar inte heller när det blåser på henne, kan ju ha nått att göra med att de har en reflex att hålla andan när man blåser på dom som bebisar. Men jag gillar inte heller när det blåser i mitt ansikte.
Carro: Vi har tänkt att bara köra långkalsonger (tights) under mjukisbyxor och overall på Iina, då kan dom ju lätt bara ta av mjukisbyxorna på dagis så slipper de klä på och av så mycket. Spelar ju faktiskt inte så stor roll hur de ser ut på dagis så länge det inte är smutsigt/trasigt tycker jag
Vi var aldrig till dagis idag då hon bytt till fredag istället denna vecka. Men imorrn blir det nog långkalsonger, mjukisbyxor, långärmad t-shirt, flecetröja, "rånarluva" och tjocka vantar. Tror och hoppas det räcker, dom rör ändå på sig så mycket ute!
Ska kolla på en film nu!