• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Kikade i morse från skolan vad ni tjattrade om men nu har jag glömt, förlåt om jag inte orkar läsa om allt och kommentera, men skickar ett "krya på er" till alla sjuklingar.

Jag har fått veta att det löser sig med mitt tenta-dilemma, eftersom jag sökt csn för hela året så är det 70% av studierna som ska ha klarats under ett år, de kollar alltså inte nu efter jul, så jag slipper pressen att klara x antal tentor nu vid jul för att undvika tjafs. Det gör en hel del för min stress, för nu slipper jag ju pressen och pinnar bara på så gått jag kan, det jag inte hinner skriv anu skrive rjag i vår. Sköööönt!!!

Mamma var här och bakade med Isak i lördags, det luktar fortfarande saffran och pepparkakor i mitt hus . Jag blev ju själv som ett barn när pepparkaksdegen kom fram och jag och Isak satt med hans modellera-formar och gjorde elefanter och kaniner och en massa andra djur . Jag har även gjort några gigantiska älgar som jag dekorerat med kristyr, sååå fint!

Annars pajjade mammas bil när hon var här, så den står som ett vrak på våran uppfart. Hon har sån jäkla otur med bilar, det är våran gamla bil, den gick som en klocka tills hon köpte den, sen har den bara racklat, som alla hennes tidigare bilar. Vi ska försöka få den till verkstan, Kent har kollat upp delar men han är verkligne int epigg på att stå i snön och mecka...

• biltokig1

Vill bara säga hej... OCH STORT GRATTIS till alla sötisar som fyllt år och som fyller snart Vet ju inte när man är här igen, hinner inget känns det som..

Jobbade hela lördagen och i söndags hade vi kalas för Monzen. Mycket bättre dag än när han fyllde iallafall och äntligen har han lite nya leksaker att leka med. Plockade undan en hel back med "bebisleksaker", fast det kanske inte var så mycket egentligen med tanke på att han är 2 år nu. Köpte lite nya fina boxar till hans rum att ha små saker i. Han älskar ordning och reda precis som hans mor. Så kul att se när han städar undan, allt på sin plats!!!

Tänker på er alla, speciellt Jesster och magsjuke familjen.. Meria och förvärkarna, Myran och flytten till huset och jaaa alla ni underbara andra!!! *puss*

• Carro

hej tjejer!

Slocknade med Sam klockan 7 igårkväll, såååå skönt!
    Dock så har ju Sam sovit oroligt, men det blev ändå en hel del sömn för min del, så jag vaknade 06.15 Glad
    Ringde ju VC igår och dom ville att öronläkarna på mottagningen som var dom som remissade Sam till OP skulle kolla på honom, så jag ringde dit..
    Lägligt nog så brukar läkaren vi träffade på öron i Lund och som ordnade op tid till oss i Lund istället, jobba extra där och det gjorde han igår, så därmed är efterkontrollen efter OP avklarad Skrattande
    Sams öron var sååååå fina och perfekta enl. honom, ingen öroninflammation alltså!!!
    Det som runnit var antagligen vax, jag får ju inte rensa Sams öron än

Febern och att han knappt äter alls (typ 3 flaskor välling igår) fick sin förklaring, han har småblåsor i halsen, så han har ngt virus.
    Febern har nästan gett med sig helt nu, men han får stanna hemma idag och imorron med, sen får jag se beroende på hur han äter..

Nu tänker jag inte skriva mer, för jag är hungrig!

• Winnertaco

Morrn!

Några födelsedagsbarn idag? Grattis i sånna fall!!

Jag och Ludde ska baka de sista pepparkakorna idag, sen en sväng till ÖB och i eftermiddag ska båda barnen till bvc. Ludde ska vaccineras och Johanna ska till tandhygenisten. Lycka till att titta i hennes mun säger jag bara!

Carro: Stackars Sam! Vad jobbigt att aldrig få vara frisk! Hoppas verkligen att det vänder snart!

Mini: Skönt att det ordnar upp sig med poängen! Det känns som att det är det jobbigaste med att plugga ibland, skräcken att inte få några studiemedel nästa år!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Smirretissen

Halloj och god morgon!

Vill bara rapportera om att Anton är frisk igen (tack gode gud) och springer omkring som ett jehu på förskolan igen... Dock tyckte han att 4.45 var en bra tid att vakna på i morse... *blä*

Igår var jag på jobbintervju i Uppsala och det gick jättebra! Det var på Proffice för uthyrning (kanske rekrytering) och tjejen som jag träffade skulle absolut presentera mig för kunden, då hon tyckte att jag hade rätt personlighet för tjänsten även om jag kanske inte var toppkvalificerad... Men jag är ju lättlärd när det gäller saker jag gillar... så det skulle lösa sig...

Dessutom så frågade Ps arbetsgivare (min barndomskompis) om jag fortfarande var intresserad av att jobba hos dem (vi lobbade för det tidigare) och det är ju klart att jag är... Då blir det ingen pendling alls!!! Cykelavstånd till jobbet... ja tack...

En annan sak är att vi just nu håller på att försöka tömma vardagsrum och hall (mycket saker blir det) för imorgon kl 17 kommer målarna och ska börja renovera v-rum och hall... Är dock oerhört osäker på vilken färg jag vill ha i vardagsrummet... hallen måste vara ljus, det är inga fönster där...

Nä, nu har jag skrivit färdigt... ska nog ner och höra med våra inredare vilken färg man ska ha...

♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • Jesster
    Smirre: Åh, vad skönt att allt verkar lösa sig!! Nu ser ni väl lite mer ljust på tillvaron

Carro: Bra att rören funkar och att det inte var öroninflammation! Synd bara att ni inte fick rören tidigare, tänk vad mycket elände ni hade sluppit då.

Här mår vi mycket bättre nu även om det absolut inte blir något dagis för Elliot denna veckan. Han lever fortfarande på lite majsvälling men är mycket piggare och gladare. Ögoninflammationen är betydligt bättre sedan vi började med dropparna igår. Visserligen får man brottas och tvinga i dom 3 ggr/dag men det får det ju vara värt.

Nu ser jag att Willas ena öga är lite gajsigt också, hoppas att det är tillfälligt *suck*
    Den som söker han finner - www.google.se
  • MiIou

Carro: Härligt att öronen ser fina ut . De där jäkla virusen, vi har ju lite problem med Isak och barnen han går hos dagmamman med, det verkar som att de har något som bara går runt, runt, Isak har ju snorat och småhostat i flera veckor nu, ja är det över två månader? Det kommer och går, blir lite bättre, sen bara rinner det igen och han får världens hosta. Men tur nog ingen feber i alla fall. Hoppas Sam kryar på sig snart

Winner: Ja, tänk om man kunde plugga i lugn och ro och bara fokusera på det man läser, min dröm är att vinna de där 25000 i månaden i några år, då skulle jag säkert prestera jättebra i skolan eftersom jag vet att det spelar absolut ingen roll när jag blir klar

Smirre: Hurra för nya jobberbjudanden!

Nu ska jag bege mig till vårat Storheden och kika på lite julklappar, jag börjar inte förrän ett och det är nära skolan så jag tänkte passa på när jag har lite tid, jag vet att jag har Isak hos dagmamman och bla bla, men jag tar mig den friheten då jag i princip jobbar 200% om man ser hur mycket tid jag lägger ner på skola och hur mycket fritid jag har, jag skulle bara inte palla med shopping på helgen och då även behöva slåss med en massa folk... Men ja, mamma har köpt en större sats brio-tågbanan så jag funderar på att köpa ett eldrivet lok och filmen Bilar eller något. Får se vad jag hittar

• Meria

Grattis på födelsedagen pela

Här sitter jag och är sur för jag har inte ont nånstans. När man ändå haft ont i 2 dagar kan det ju lika gärna sätta igång tycker man. Men 8 dagar kvar till bf, så det vore ju lite väl bra om jag slapp övertid den här gången...

Jag är så bortskämd med en morgontrött fräs känner jag Han somnar runt 20-21 på kvällarna och sover sen till 8-9 på morgonen Inge klagan på sömnbrist för den delen alltså. Prickarna är torra nu så det blir nog dagis imorrn.

Carro: Åh va skönt att det inte var öroninflammation!

smirre: ett jobb nära med bra betalt ska du ha. Det håller jag tummarna för

Jesster: ni får fortsätta krya på er

♥ Loke -06 & Lillebror v.39 ♥
  • pelagonia

Hej

Tack Meria !!

Känner för första gången ingen "födelsedagskänsla". Men det är väl allt runt omkring.
    Tog bussen i regnet till Lidl och handlade kakor och en tårta. Pallar inte baka idag.
    Igår stressade vi upp med granen och några tomtar(en tradition till min födelsedag) och viktor njöt av allt pyssel Glad.

Annars kommer svärföräldrarna efter middag och fikar så det blir en lugn och skön födelsedag.

Ha det bra så länge

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos