Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
åh, glömde ju berätta..
Sam är ju inte riktigt överrens med mig huruvida han ska kissa på potta eller ej..
Men sen han fick fisherprice toa (potta som ser ut som en liten toa) så är det iaf lite spännande att sitta på den och han har väl kissat på den 4-5ggr vilket känns bra, på sina vanliga pottot fick vi honom aldrig att kissa..
Iaf, imorse när vi gick in på toan så satte han sig själv på pottan.
Jag gick ut från toan en vända och hörde hur pottan börjde spela (sån där sensor), så jag trodde att han stoppat ner handen.
Men nädå, han hade kissat!
Det är första gången som han på eget initiativ satt sig ner på pottan och kissat 
Jesster;
Hoppas förkylningarna också försvinner alla världens väg!
Försök äta mat med snabba kalorier eller vad det heter, som ger energi fort..
Har du druvsocker hemma?
Det brukar också fungera rätt fint efter magsjuka..
Håller tummarna för Smirre!
Mini: Jag säger också BOB, så då är vi två. Vad härligt med all snö......
Carro: Gott med julskinka, jag längtar så.
Krodan: Ivar protesterar över allt här hemma sedan en tid tillbaka, vill inte klä på sig, vill inte gå ut, äter mycket sämre men sömnen har tack och lov funkat bra ända tills svärmor kom
Har sån lust att skicka hem henne denna gången. Hon skulle ju komma för att hjälpa mig med barnen men nu gör hon mig bara björntjänster så jag kommer kanske få ett helvete sen.
Meria: Nån bebis i sikte??????
Jesster: Här är det förbjudet att vakna före kl.8.00
En annan sak... (ja, skrivklåda uppenbarligen)
Har några fler barn än mitt hamnat i 2-årstrotsen?? Fy fagerlund vad arg man kan bli ibland...
Till och med på förskolan säger de att han måste ha glömt öronen hemma... han som annars är så duktig...
Skitunge...

Loke sover bra tack och lov. 21-09 nu ungefär, ingen av oss orkar ställa rätt dygnet för honom sen han blev sjuk. Egentligen har han haft en konstig dygnsrytm sen oktober nångång för DÅ strulade han med sömnen. Vaknade ofta och skulle över till oss... Nu njuter jag av sovmornarna
Nu är det lugnt i magen igen, verkar ha en varannan-dag-variant med om jag har ont eller inte. Så det är åter att tro på julhelgen snarare än närsomhelst.
Nina: *flashar valmagen med ett bittert "nej" klingandes*
svag: haha, sånna kort är ju roliga att ha
Loke är halvsmutsig i ansiktet, dregel fulla tröjan och håret åt alla håll
Troll mer eller mindre...
Halloj!
Winner: jobbigt med bilen men som sagt var, tur att det inte var något allvarligare. Gubben var säkert bara chockad och såg allt arbete med papper och allt men fortfarande har han inte rätt att skälla på dig.
Jag och mitt bilstrul fortsätter. Förra veckan fick jag ju punka på bilen och fick fixa med det. Nu i måndags var det dags igen. Jag åkte den här gången till träningen och när jag var klar runt 22 tiden på kvällen skulle jag gå ut till bilen och åka hem. Bilen startade men rattjävel gick inte att rubba, tänkte först att det var rattlåset så jag rattade och rattade, hände inte ett smack. Efter ett tag inser jag att jag inte kommer komma därifrån för det gick absolut inte att styra om jag inte hängde och drog i ratten.
Fick ringa bärgningsbil och fick vänta 1 timme!!! Jag hade ingen vinterjacka med mig för jag tänkte ju bara träna och sen åka hem och duscha så jag hade en kollegetröja på mig, behöver jag säga att jag frös lite.
När bärgningskillen kom visade det sig att det var en rem som hoppat av från sin plats och det resulterade i att servostyrningen inte fungerade Jag i min naiva lilla värld trodde att det skulle vara så enkelt att köpa ny rem och sätta dit igen. Hur som helst så fick han bärga bilen till närmsta bilmeck (som turligt nog låg precis brevid min pappa). Pappa var snäll och körde hem mig så jag var väl hemma vid typ 23.30 tiden, vaaarm dusch blev det då. Dagen efter ringer bilmecken och berättar att något jäkla motorfäste har släppt och någonting som hade men generatorn att göra (?) och dessutom måste man köpa ny rem, detta härliga kalas skulle gå på 5850 kr, japp, precis det man vill så här lagom innan jul. Jag min dumma fån trodde att det skulle bli ett billigt kalas på några hundra, där fick jag...
Det värsta med allt förutom pengarna är att jag är totalt beroende av bil, jag blir sjuk illamående av att åka buss eller tunnelbana och nu vet dom inte när bilen kan bli klar. De har beställt reservdelar från Danmark och hoppas de kommer idag en ingen vet.
I tisdag när jag var utan bil på morgonen skulle jag gå och lämna Noel på dagis som tar ca 15 min att gå, det spöregnade och jag tänkte för en sekund att jag skulle skita i allt, bara vara hemma med Noel och mysa hela dagen, men det kan man ju inte göra, folk har väl gått i värre väder till dagis förr, varje dag utan bil... Jäkla i-landsproblem ju att inte ha bil så jag satte mig snällt på bussen efter att lämnat honom MEN, jag åkte hem till min bror och lånade deras bil.
Min storebror är super så jag har fått låna hans bil nu hela veckan, jag är så glad för det. I helgen ska vi på 30-års fest i Vaxholm så då får vi låna min pappas bil. Sorry mitt superlånga egoinlägg men detta är min värld just nu!