Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Carro: Han ju inte betalt efter det han gör, än iaf.. Men det kommer ju. Han funderar som sagt på att byta jobb, så då får dom faktiskt kämpa rejält för att få ha kvar honom, då kanske det blir lite lönelyft iaf!
VIP/Winner: Tycker också att sjuk är sjuk. Men K skrev faktiskt upp att han jobbat hela dagen igår, för det var precis vad han fick göra. Från nio när han lämnat Iina till fem då han ställde sig att laga mat. Utan lunchpaus. Så ja, jag fick ju inte vara så himla sjuk jag heller, fick iaf ta hand om barnen :/
Dålig morgon idag, vi vaknade alla 7.20 när Iina vaknade, då har Ks tåg gått för tio minuter sedan och han blir jättesen. Vi är också sena till dagis, Sid var tvungen att käka innan vi ens kunde lämna sovrummet. Så vi var alla jätteirriterade, mest jag måste jag erkänna. Iina sprang runt och störde Sid precis heeeela tiden så han kunde inte koncentrera sig på att äta överhuvudtaget, så det som skulle tagit fem-tio minuter tog nu en kvart och vi var ännu mer sena. Sen blev det bara pannkaka av allt, såklart när man har bråttom. Och K är skitförbannad för att jag är irriterad. Och då blir jag irriterad för att hans morgonhumör är det värsta värsta man kan tänka sig, men han har ingen förståelse för att andra kan ha dåligt morgonhumör.
och blabla vad jag babblar. Iaf ingen bra morgon skulle jag komma fram till
Och idag kommer sotaren, nångång mellan 9.30-13.00, så jag kan inte gå ut på hela dagen, fast jag har maaaassor att uträtta. Lite smått irriterande!

Smirre: Haha, ja, det hoppas jag med! Men ingen sotare i syne. Men lite konstiga ljud från taket, så kanske är hon hos grannen! En kvinlig sotare fresten, det kan väl inte vara så vanligt? Skulle jag inte vara så höjdrädd så skulle jag nog kunna tänka mig att bli sotare
Skrev i andra tråden
Godmorgon...läser lite...
Tjenixen!
Sitter i skolan, vi håller på men en labbrapport men jag har liksom gjort mitt, tror jag?
Isak kom till oss vid halv två inatt, sen har han sovit oroligt, stal min kudde så jag har fått sova utan, jag har över huvud taget sovit askasst och trodde jag skulle dö av trötthet under första föreläsningen, men efter lite kaffe har jag kommit igång.
Har inte så mycket att säga, försöker mest fördriva lite tid här...
Jag tyckte att det var lite för lite action i mitt liv, så jag passade på att krocka lite på förmiddagen. Jag skulle åka ut från på en väg, jag skulle lämna företräde men på nått jäkla sätt så kom det en bil från vänster som jag inte såg. Har ingen aning om hur jag kunde missa den, men det gjord jag i alla fall. Så dagen blev lite mer komplicerad än föärväntat och vi kom hem till min kompis en timme senare än beräknat. Nu är i alla fall allt fixat, anmält till försäkringsbolaget och en tid är bokad för att saaben ska få ny blinkers och stänkskärm.
Även om han som körde skrutt-bilen jag körde in i verkade tro att jag gjorde det med flit så är faktiskt inte fallet så...
Nåja, allt gick bra, han fick sidan lite intryckt och vi fick som sagt var en trasig blinkers och en sprucken stänkskärm.
Johanna kan verkligen inte sova i vår säng, hon bara sparkas, sätter sig upp och ligger och pratar. Helt omöjligt. Lite synd, för det hade varit mysigt!
Fick dagiskorten idag, så nu är väl nån julklapp räddad sådär
Bara att köpa ram till och vips så har man en glad mormor/farmor/moster
Vi sover i samma rum ibland och ibland sover Loke och Jimmie för sig själva. Beror på vilket humör jag är på, kan sakna Loke som en tok på nätterna numer. Är ju van att ha honom där, bara sträcka ut armen för att känna att han andas som han ska. Men ja, tror han sover bättre utan en överbeskyddande mamma som är där och kelar när han bara vill sova ifred
Just nu är pojkarna ute och leker i snön. Jupp. Vi har fått sån också. Så nu väntar vi på ännu mera snö före förlossningen startar. Väglaget måste ju bli så illa som möjligt för de 40 min det tar in till BB
Winner: men jisses, läskigt att krocka ändå
Skönt att det bara blev lite bucklor av det hela. Men varför skulle du göra det med flit? ![]()