• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • svag

Har läst allt..

Carro: Vad skönt att Sams öron verkar ha bättrat sig! Håller alla tummar för att ni får vara sjukdomsfria nu!

Smirre: Skönt att jobb verkar lösa sig för er!

Meria: Vill bara komma dit och sparka igång dig Det är helt hemskt att gå över även om man ska ställa in sig på det :/

Är fortfarande halvdålig, så K är hemma. Men jobbar hemifrån, personalbrist ab gör att han inte riktigt kan vara hemma egentligen. Lite tråkigt, men skönt att han ändå är här!

• Krodan

Stackars jesster

Grattis pela

Jag har skrivit i stängda tråden igen, och behöver mer åsikte

• Carro

Sam har ingen feber längre och ville själv ha lite kex innan, plus han dricker mer välling, så det verkar som att även blåsorna börjar försvinna, skönt!
    Han får dock vara hemma imorron med.

pela;
    grattis på födelsedagen!!!

smirre;
    åh, vad glad jag blir av att läsa om jobberbjudanden!
    Sedär, då var det ju bara bra att du blev varslad, om det kan medföra att du istället får kortare pendling och ett jobb du trivs med!

Meria;
    Förstår att du vill känna smärta, det är nog ända gången man vill det, men å andra sidan så medför det ju sig ngt väldigt gott med Skrattande

mini;
    Jag tycker det är en extrem häxjakt när det gäller huruvida man ska ha barnen hemma när man själv är "ledig"
    Jag kan ju själv välja när jag jobbar iom jag gör det hemifrån, så nu när Sam strular så med sömnen igen, ja då får jag helt enkelt jobba sena kvällar/under natten..
    Och då lämnar jag Sam med gott samvete på dagis o går hem o lägger mig sen, för det är ju samma som om jag hade haft ett nattjobb.
    Funderade kring om man har ett jobb som innefattar helgjobb, om man då är ledig en dag mitt i veckan, skulle man då isf inte få lov att ha sitt barn på dagis så att man t ex hinner handla, städa m.m som man kanske annars gör på helgen, när isf båda föräldrarna är hemma?
    Hur det än är, man betalar faktiskt för att ha barnet på dagis..
    Så du gör rätt i att åka och handla med gott samvete!
    Låter jobbigt att dom drar runt hostan sådär, alla föräldrar borde kanske slänga in gosedjur och liknande i tvättmaskinen?
    Hur har det gått för övrigt, hittar dom fortfarande på lika mycket bus hos dagmamman?

svag;
    Hoppas du blir frisk snart gumman!
    hmm, så K jobbar hemifrån?
    Hade han kanske inte kunnat göra det annars med, en dag i veckan kanske?
    För även om han måste jobba så kan det ju kanske vara skönt för dig att bara få ha honom hemma lite mer och slippa vara ensam?
    Bara att ha sällskap är ju skönt..

Jesster;
    Ni överlevde, jag beundrar er! Att själv vara sjuk, med sjuka ungar utan hjälp kan ta knäcken på vem som helst..
    Hoppas nu att ögoninflammationen försvinner snabbt med!

Winner;
    Hoppas tandhygienisten får behålla fingrarna *flinar*

• Carro

ååh, just det, glömde..

Vi var på BVC idag för en extrakoll..
    Sam har gått ner igen, 9740gram vägde han nu, men inte så konstigt, han har knappt ätit på 3 dagar..
    Hoppas det vänder snabbt bara, för nu låg han tom under sista viktkurvan!
    Däremot fick vi svart på vitt att hans ben onda han har på nätterna är växtvärk..
    När vi kollade hans längd sist var han ca 83,5cm (kollade den hos läkaren vi var hos för hans öroninflammationer i början av November) och nu var han helt plötsligt 87cm!!
    Så nu ligger han åter nästan på medelkurvan på längden, skönt!

Men det är inte konstigt att han ser så smal ut utan kläder, 9740gram till 87cm, det är inte mycket det

• svag

Carro: Ja, snart måste jag bli frisk, har inte tid att vara sjuk

K brukar faktiskt försöka jobba hemifrån på fredagar, men det är inte alltid det går tyvär. Ibland måste han vara på plats på jobbet för ibland kör det ihop sig och då finns det inte alltid någon annan där som kan lösa det. Helt skadat, tycker ju att man borde ha lite förståelse för att han vill vara hemma lite också. Som förra veckan när han låg hemma i feber, fick han typ fem telefonsamtal första dagen och vart tvungen att starta datorn och fixa lite. Han fick jobba säkert två timmar med feber..

Det är så skönt när han jobbar hemma! Slipper två timmar i restid och vi kan äta lunch ihop, även om jag har barnen så känns det ju ändå inte på samma sätt.

• Smirretissen

Carro - Egentligen får man inte ha barnen på förskolan om man är hemma en dag (fast det kanske är olika från kommun till kommun).
    Min syster och hennes gubbe är tokarga på vår kommun. Syrran jobbar på Arlanda, som flygledare, vilket innebär att jobba dagar, eftermiddagar, kvällar, nätter, helger, morgnar... you name it... Gubben hennes jobbar som brandman, oftast dygn men även dag- och nattpass. De får inte ha Lucas på dagis när de är hemma... Kommer syrran hem från jobbet kl 9 en morgon och Jocke lämnat Lucas på dagis 8 (för att själv åka och jobba) så måste syrran hämta kl 9...

Helt jäkla urkorkat, enligt min mening...

♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • Carro
    smirre;
    Så mycket vet jag, att där har dina syster rätt att få lov att sova ngn timme innan hon hämtar..
    Läste lite i en tråd här på fl om just nattjobb och dagis för ett tag sen..
    Jag tycker att det borde vara dags att se över regler kring hur man får ha barn på dagis..
    I dagens samhälle så krävs det stor tillgänglighet i många yrken och det är nog nästan vanligast att man har jobb som innefattar eftermiddagar, kvällar och helger iaf..
    Förr var det nog vanligare att man kanske jobbade till senast klockan 6..

Hittade den tråden, plus en annan ang. barn på dagis när man är ledig, jäkligt intressant hur det skiljer sig från kommun till kommun!

ledig med barn på dagis;
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m38456276.html

nattjobb;
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m38114345.html
  • svag

Carro: Men oj, inte konstigt att han har haft växtvärk!

Smirre: Här i vår kommun får vi ha barnen fast vi är hemma. Jobbar jag helg får Iina gå som vanligt på dagis i veckorna. Vet faktiskt inte vad det står i lagen, det verkar vara så olika från kommun till kommun och tom olika mellan dagis i samma kommun. När man jobbar natt verkar det ju helt sjukt att man måste ta hem barnen när man själv ska sova. Det kan ju inte vara mänskligt?

Krodan: Också svarat på andra stället.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos