Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Här har det varit lugnt idag!
Sam ligger och snarkar som en liten gris nu, helt färdig..
Vi har haft en sååå mysig eftermidda och kväll!
Lekt med lera, kört runt på hans bobcar (japp, han tycker jag ska köra den ena och jaga honom), bakat pepparkakor (oätbara, Sam ansåg att han bestämde när degen var färdigutrullad, hmm..) och sen har vi gjort min favorit, byggt koja under köksbordet!
Sam skulle ha in alla kuddar från kuddhörnan i lekrummet i kojan, han sprang fnissandes och hämtade en efter en..
Sen drack han välling inne i kojan och sen tittade vi i pixieböcker i ljuset från en ficklampa 
svag;
Det blir lättare om man slipper att vara ensam vuxen, även om man ändå har det mesta jobbet..
Min syrra har ju varit här en hel del nu när Sam var dålig och hemma från dagis en månad, jag hade inte orkat hela dagarna och kvällarna själv (Martin är ju oftast inte hemma förrens kring kl 20-21) med sömnbristen jag haft igen..
Det är ju helt vansinnigt att K inte ens kan få vara hemma och vara sjuk ifred!
Jag hoppas verkligen att han har lön därefter så att dom uppskattar honom för det jobb han gör!
svag: nästan lite elakt att ringa någon som är sjuk, de borde respektera det. nu var det så länge sen jag läste så nu kommer jag inte ihåg mer
skön dag carro!
här har vi också bakat pepperkakor, vilma älskade att dekorera med glasyr och non-stopen. Hon uttryckte sin förtjusning höggjutt varenda gång hon fick fast en nonstop
Sen var jag tyvärr tvungen att lämna dem i bilen pga regnet (vi bakade hos en kompis) och sen när jag hämtade dem var de mjuka så de kan inte hänga i fönstret
(märkte jag efter att jag hängt upp dem och de ramlade ner
) jaja, nu får vi baka nya. De var goda iaf
nu sitter jag och försöker fixa julkort. lägger in det här sen..
Ja, nu har jag pluggat klart för dagen, och jag håller med om att jag borde kunna julhandla lite med gott samvete när Isak är hos DM, regler och regler, men det ingen vet har de inte ont av, men som sagt, man kan ju jämföra mitt pluggande med helgjobbande och kvällsjobbande, "stal" jag inte de där timmarna lite då och då skulle jag aldrig få en chans att ta mig ut ur huset för andra ärenden än att åka fram och tillbaka till skolan och hämta Isak.
Smirre: Jag tycker också det där låter helt sjukt, det är ju att jämföra med att man skulle ha jobbat en hel dag och sen tvingas vara uppe hela natten, det står ju i blaha-arbetsnånting-lagen för skiftjobbare och nattjobbare att du ska ha rätt till x antal sammanhängande vila, det borde ju även tas med i beräkningen för dagistiderna, har man jobbat natt ska man ha rätt att sova på dan och ha barnen på dagis under den tiden...
Carro: Ja, dagmamman har det inte lätt, nu verkar pojkarna ha lugnat ner sig lite, men alla var ju inne i någon slags trots samtidigt ett tag, så hon hade små pojkar som skrek och fräste för minsta lilla. Nu efter jul kommer hon få ett till barn, och den andra dagmamman hon samarbetar med ska också få några fler, så de kommer bli mer begränsade i sin verksamhet, alla nya är runt ett år, hur gör man då på utflykter då de bara har två tvillingvagnar och alla barn är mellan 1-4 år...
Jag sitter och dricker hjortronglögg, eller ja, hjortron och hjortron, det är ju smakersättning om man läser på etiketten, men sak samma, gott är det
Morrn på er!
Vad underbart det är med barn som vaknar tidigt *not*
Det gick väl sådär att titta i Johannas mun igår
Dessutom höll tandhygenisten på att dö när vi sa att vi inte borstar tänderna på henne på morgonen.. I allas fall var hon 95 cm lång och vägde 15,1 kg. Kanske inte så konstigt att 92 börjar bli för litet! Hon hade typ inte gått upp alls i vikt på ett halvår, men det kvittade eftersom hon ändå ligger över medelkurvan.
Smirre: Har man jobbat natt få man ha barnen på dagis för att sova, punkt slut. Din syster ska inte acceptera nått annat, jag hade dragit det bra långt...
Mini: Ojoj. Jag tränar, shoppar och går till frissan medans Johanna är hos dagmamman när jag egentligen skulle plugga. Ingen bryr sig, inte vi, inte hon. Hon snarare "tjatar" på mig att jag har rätt till heltid när jag pluggar heltid!
Svag: Andreas "måste" också ta en massa grejer även fast han kompar. Skitirriterande, men egentligen ska man väl vara tacksam över att det finns jobb i dessa tider... Menm är man sjuk så är man sjuk, då är det väldigt dåligt att ringa den som är sjukanmäld, tror inte ens att man "får" göra det enligt facket. Vet att det varit disskussion om det på mitt jobb eftersom vår chef är ganska duktig på att ringa och tjata på folk som är sjuka om att de ska jobba i alla fall.
Hej!!
Förlåt allas födelsedagar som jag missat
.
Milton är hemma från dagis idag. Inte "sjuk", bara VÄLDIGT trött och inte riktigt sig själv.
Hoppas han är bättre tills på fredag när det är kalas-dax...
Hoåppas ni får en fin dag!! ♥
Morrn morrn!
En urmysig natt ligger kvar som en varm filt runt hjärtat på mig... Låter inte det poetiskt? Nä... skämt åsido... Anton kom in till oss strax efter 2 i natt och kröp ner under mitt täcke. Där har han sen legat och myst och flyttat efter mig för att ligga så nära, så nära...
MYYYYYYSIGT!! Han kramade och kramade hela tiden...
Sen vaknade jag vid ett tillfälle av att han låg tvärs över mig, som att han hade min mage som kudde och låg på mage med knäna uppdragna under sig och rumpan i vädret...
Nä... hämta lite fika...
Har ni förresten tänkt på vilken bra jul der är för oss som jobbar...
Jag tar ledigt 2 små futtiga dagar (28-29 dec) och blir ledig 2 veckor...
Kanoners...
vi har klämdagar den 2a och 5e januari...
Det är därför det blir så bra...
Nä... kaffe var det... ![]()
Hej på er tjejer!
Har inte varit å aktiv snaste dagarna. Fick ett överrakningsbesök av min bästa kompis (gudmor till Arvid) på min födelsedag. Hon och Diego hade kokat ihop det hela tillsammans med Diegos morbror i Madrid som hämtat och kört min kompis mellan flyg och buss.
Grattis till KARL, WILLIAM och ALVA
Vilken härlig överraskning Nina! Förstår absolut varför du inte varit så aktiv... ![]()
Smirre: Åhh så mysigt! Det är ju så ärligt när de ligger nära och kramas, athen avill oftast sova under mig. Jag ska ligga åp mage och hon under
Då sover vinte lia bra, men hon är i nån separationsångest fas
Nina: Vilken rolig överraskning!!
Jag har gett ny info i stägda tråden