Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Hej
En snabb visit
Lgh var super.."vill"ha", men nu gäller det banklån och hur mycket vi får för vår lgh.
Ses sen
Jättesnyggt, Myran! ![]()
Tog ett kort själv igår morse o det blev väl som det blev, men håret är ju med lite i alla fall Glömmer ju hela tiden saker.. de som vill komma o fika är välkomna. Om 15 min är det kladdkaka o te
Vi kände oss lite ur fas här hemma med all packning, så jag vispade ihop en kaka
(Lyckades att misslyckas med en kladdkaka först
skulle smälta smör o göra allt i kastrullen o det blev visst lite varmt o allt stelnade till en fin asfalts-konsistens
mums.. kastrullen får väl saneras i ett par dagar, men annars verkar den nya bli fin
)
Jag är helt slut, är ensam hemme med båda barnen, Ludde skriker och Johanna är dö-trött..
Måste bara fråga...
Idag har vi varit på dop. Johanna fick ju såklart några utbrott, och jag tog helt enkelt upp henne och bar iväg henne fast hon skrek när hon inte gjorde som vi sa. Det blir liksom att jag bär och hon sparkar. Ser säkert lite hemskt ut, men alla som haft barn måste väl nån gång ha varit med om att barnen trotsar. Måste folk GLO när man gör så? Vad ska man göra då, ge efter när de skriker och inte vill?
Visst, hon är väldigt bestämd och skriker rätt rejält om hon inte får som hon vill, men då är det ju liksom ÄNNU viktigare att man inte ger efter?!
Den såg fin ut Pela
Winner.. Förstår inte heller varför folk ska glo. Men jag känner även att många som man möter blicken på när Karl har sina "utbrott" verkar förstå o "hejjar på". Det är jätte bra att du står på dig, fortsätt med det. Usch för alla ouppfostrade barn som inte fått lära sig (det är en helt annan sak att de får utbrott, men om föräldrarna inte ens bryr sig då är något fel).
Karl har sådan energi o är jätte förkyld. Han springer omkring hela tiden o hoppar o stimmar. Är livrädd att han ska slå sig. Den här dagen har verkligen varit hur låååång som helst. Samtidigt får han ju inte somna för tidigt, då vaknar han 4 i natt igen.
Winner: Du gör helt rätt men jag fattar inte heller varför folk ska glo. Det är väl bättre att man sätter gränser ?!?!?!
Vem ska annars göra det liksom???
Mini - Japps, så har Emma lekt rätt så länge
Hon började bjuda på mat/fika med sin plastservis i somras nångång o nu har hon även nallarna som "matgäster"
Varje kväll ska hon för övrigt slänga alla soffkuddar på golvet o lägga alla 50-11nallar med täcke o kudde. För när det är mörkt så sover man, o nåde den nalle som säger emot - den får en utskällning som jag blir mörkrädd av! Det är alltifrån "sluta nu nalle, sov!Larva inte nu!!" till "duktiga nalle sova gott, ses morgon. Puss o kram, älskling"
*haha* jaa, fantasin är det inte fel på här iaf ![]()
Nu ska jag tamejtusan gå o sova - är sviiiiintrött! ![]()