Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
det här kunde ju ha varit jag som skrivit
Vet ni hur det funkar förresten? Jag är ju hemma med Emma när hon är dålig, får jag inte det? Eftersom hon är självgående har jag inte ens funderat på att M ska ta ut vab-dagar när jag ändå är hemma o glor
Tycker inte det finns några vettiga svar där i tråden
www.familjeliv.se/Forum-4-121/m37691753.html
Hinner inte läsa allt, lillkillen sitter i gåstolen(!) och är rätt nöjd, men börjar bli lite trött.
VIP: Måste ändra mig lite angående storlekarna från Ida och Emil, iina är nog lite större än storlek 86, såg just att hon har massa 92 som hon kan ha :) Så storlekarna är väldigt stora helt enkelt
Sen ville jag bara säga att vi hade en underbar lördag! Här var vi www.peacockdinnerclub.com/stockholm/ och jag har aldrig ätit godare mat! Vi beställde passande dricka till varje maträtt också, nu kommer man ju bli skitkräsen
JoKo: Iina är likadan angående förståelsen, hon fattar allt. Men sorterar gärna om hon är på det humöret. Hon har dessutom av någon anledning börjat svara med "gojja" ibland när hon inte vill att man ska förstå henne. Lite roligt, hon sitter och bara gör massa ljud, sen säger hon "Iina prata gojja, pappegojja, hahhaha".
Mini/Jesster: Såg "Batman - The Dark Knight" förra veckan. Den är helt sjukt bra! Ironman var också okej. Såg även Hulken förra veckan, men den var ju sådär. Men Ironman och Hulken kommer typ "gå ihop" eller vad man säger. Har du sett Hulken?
JoKo/Meria: Man får ju ha barnet hemma från dagis om man vill, så anmäler man inte till FK att det är en vabb-dag så är det ju bara att ha dom hemma, det är ju samma som gäller om man tex skulle åka bort, alltså att barnet bara har en ledig dag från dagis. Man slipper ju då också alla papper man måste skicka in från dagis. Men om det är vabb som gäller så får ju era sambos ta det, kan ni ju vara hemma alla tillsammans!
orkar inte läsa ikapp, har fått bihålsinflammation..
Farfar och hans fru har sam ett par timmar så jag kan vila lite, skönt!
Sam gillar att bjuda på kaffe, för övrigt så har han snöat in på böcker, men han ska peka och säga där så ska vi berätta vad det är 
annars leker han bara med sina bilar och klättrar precis överallt..
Han har lärt sig säga pizza, nästan iaf, så vi skrattar gott, för han går omkring och säger pippa istället 
Sam väljer att inte höra sånt han, tja, inte vill höra helt enkelt..
för övrigt så publicerades min text i Sydsvenskan idag 
mini;
hoppas det går bra idag!
JoKo;
det var sådär sam också höll på med sin hostaså att han kräktes, plus osm ngn annan här skrev, feberfri dagtid och sen kom den framåt e.m/kväll..
Hans sänka var iaf förhöjd och nu med Amimoxen så har den blivit bättre iaf!
ang. vabba/sjukskrivning så får man inte ha barnet hemma!
För är man sjukskriven så är man för sjuk för att jobba/ta hand om barn anser FK.
Får dom reda på det så kan dom ompröva ens sjukskrivning
Carro: Du har förståss rätt angående sjukskrivning och vabb. Men visst är det väl så att en annan släkting eller kompis kan vabba för ens barn? Hur fungerar det egentligen?
Carro: Jo, så tolkade jag det också som! Bra att veta ifall man själv är dålig!
Vad skönt att ni äntligen fått tid!
ååh, jag sitter och stortjuter, vilka fantastiska människor det finns!!!http://www.aftonbladet.se/wendela/article3614429.ab
Angående vabb/sjukskrivning igen då så finns det faktiskt inga klara regler för vad som gäller med dagistider när man är sjukskriven. Systemen passar inte ihop här. De flesta kommuner gör så att man får fortsätta med de ordinarie tiderna om en förälder blir sjukskriven, men det kan ju innebära mycket tid ensam med barnen hemma även om man är sjukskriven. En del kommuner kör 15 timmar i veckan om man är sjuksriven.
Vad skönt med OP-tiden, Carro!