Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Miniminou: Usch, jag är inte alls avundsjuk på ditt mattepluggande. Fast sen när du har pluggat klart och fått ett bra jobb med hög lön så kommer jag att vara desto mer avundsjuk
.
Nån mer som känner sej trött och hängig den här årstiden? Under veckorna hinner jag inte känna mej trött, det är så fullt upp med jobb och barn och hushåll, men när lördagen kommer är jag helt slut och utan energi, orkar ingenting. Såhär har det varit flera lördagar i rad nu. Jag skyller väl på höstmörkret. Eller så håller jag på att bli gammal...
Nu ska vi i alla fall äta lite tårta för att fira vår andra bröllopsdag (som egentligen var i förrgår).
Ha en trevlig lördag kväll!
LillaMy: Vi har just pratat om det, hur myckte tröttare man känner sig bara för att det är mörkt på morgonen. Hur kul känns det när klockan ringer sex på morgonen och det är svart som natten.
Här var det ingen vidare action idag. Jag har suttit framför skrivbordet hela dan, känner mig stressad eftersom jag måste börja gå ner nu och umgås med Isak en timma innan han ska i sängen.
Kent har börjat sätta upp lampor unnder skåpen i köket nu, vilken skillnad när man får ljus ovanför diskhon.
Har haft en riktigt livad eftermiddag - INTE! S. är inte hemma idag.
Ni som ger IPREN-suppar, ger ni en halv åt gången eller en hel? Elliot fick först en halv innan men det hände liksom inget så han fick den andra halvan också, den verkar ha gjort underverk
Han har nån tand på gång och är gnäligaste än gnälligast och smågråter emellanåt. Nu står han praktiskt taget och studsar och skrattar åt Simpsons.
Det ska bli SÅ skönt när alla barn äntligen har kommit i säng. Jag ska ta en så lååång dusch.
hej hej.
Idag har vi varit på stan o matat ca 100 gräsänder som sedan förföljde oss
Som tur var mötte vi ett pensionärspar efter kanske 50m som började mata dem så vi slapp bli vallade ända in till centrum
För övrigt så var Byggare Bob på besök i en av gallleriorna så Emma blev ändå mer lycklig!
Sen kom vi hem o Emma skulle sova middag. Hon har börjat testa mig något så fruktansvärt och idag blev det visst för mycket. Jag blev jättefrustrerad på henne o gick ut, micke tog över o hon somnade på 5minuter.
Hur som, jag bröt ihop o låg på soffan o storgrina till M kom ut o i princip bar in mig till sovrummet där han kramade om mig massa. Tror jag grinade oavbrutet i 30 min o bara låg o skakade
Såna stunder är det skönt att man har en fantastisk man som verkligen bryr sig om o tröstar fast man egentligen är rätt fånig o irrationell... 
Det var nog lite allt möjligt som kom utforsandes där, självklart bröt jag inte ihop enbart för att Emsan inte ville somna
Hon hojtar förresten "min mamma!" så fort det går förbi något annat barn, så hon är onekligen i någon separations-test-fas just nu...
Eftermiddagen var trevlig, vi bakade lite bullar o lagade en väldans god middag tillsammans, Emma o jag
Nu lägger Micke henne o det är knäpptyst där inne...
Loke är också mammig just nu och jag hoppas det går över till pappighet närmare december. När Jimmie försöker gosa låter det "NEJ! MAAAMMAAA!!" och så ska han upp i famnen. Bara det att det inte finns så mycket plats för en gosig pojke i knät längre, man får försöka lägga honom vid sidan av sådär. Helst vill han luta huvudet mot magen, kan kännas panikerat när luft är en lyxvara redan som det är...
Han är iofs pappig ibland, mest när han är på bushumör, för han har förstått att jag inte kan busa just nu. Min mage är grymt intressant också, han drar upp sin tröja och jämför magen/naveln/brösten och allt han kommer på att han "har". Bröstvårtor iaf
Bara jag som kom på först nyss att man ska ställa tillbaka klockan inatt? Go mee...
LillaMy: Vi har sagt det vi också. Man är ju trött av andra anledningar också, men vädret och mörkret gör det verkligen inte bättre heller...
Jesster: Jag har gett en hel åt gången...
När jag vill ha en lång varm dusch sätter jag Loke i baljan
Leker jag duktig mamma samtidigt som jag kan duscha "i fred"
Nog för att badrummet ser ut som ett inferno efteråt, men ändå
Det jag saknar här är möjligheten att duscha när jag vill och hur mycket jag vill utan att oroa mig för om vi har varmvatten eller inte. Så när jag hälsar på mamma duschar jag alltid en längre stund, det fina med kommunalt vatten ![]()
LOKE SA NYSS ATT HAN VILLE HA EN SÅN HÄR SÅNG: www.halens.se/ProductPage.aspx&oc=7

oops, han hade fixat caps åt mig också ![]()
Så fräck bil!! Sån vill jag också ha! Fast vi har ju redan en säng till Elliot... Fast han kan ju inte sova i den ännu och när han klarar av det så gör säkert Willa det också så då kan ju hon ta den vanliga sängen och han racersängen
Och ang. IPREN. Det står ju på förpackningen att man ska ta en halv. Fast det är lika stor mängd som Alvedon och där ska man ta en hel supp. jaja, det hände inget med en halv så jag tar en hel i fortsättningen också.
Och jag brukar duscha när Elliot badar, men nu är jag ju ensam hemma och kan inte lämna Willa. Men nu är Elliot i säng och Willa slocknar när som helst, sedan är kvällen min, MIN, MIN!
Jag vill ha sånna här: www.skopunkten.com/Damskor/Modeller/Varmfodrat De ser så kärleksfulla ut, som en stor, varm kram till foten
Nejdå, jag har inte det tråkigaste lördagen alls...
Jesster: ja veet, mamma som såg den och tyckte Loke skulle ha den. Jag håller med. Så jag vill ha den
Har inte gett iprensupp så mycket, mest gett alvedon och nu är det ju flytande som gäller. Men de gånger vi gett ipren har det varit en hel, likaså med alvedonen.
haha, hoppas du har en go EGEN kväll nu då ![]()
Åh förbannat vad trött jag är på matten,och trots allt pluggande ska jag vara gladom jag får g, stööön!
Isak brukar sitta i duschen när jag duschar, han har en plastskål, en sån där man använder när man typ bakar, och leker med, fyller och tömmer ur den. Men vi har duschkabin med glasdörrar så trots att det blir trångt så går det bra. Att bada tycker jag är en plåga, dels blir det trångt sen kan man ju inte ha lika mycket och lika hett vatten som man själv skulle haft, så man sitter med vatten max upp till magen och huttrar
.
Meria. Nej, du jag hade ingen aning om att det är inatt man ska ställa om klockan, tack för påminnelsen