Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Hej!!!
Nyss hemkommna från en dag på Busfabriken, lika kul denna gången
Jo låtsaslekar är det massor av här med, minns inte när Monz började men det var säkert ett halvår sen. Bjuder alla gosedjur på kaffekalas osv. Tycker det är så mysigt med deras otroliga fantasi. Hehe fast några utskällningar på de stackars nallarna har han inte börjat med
Pela> Jätte fin lägnehet, verkar toppen bra!
nu ska jag kolla in andra sian innan ensamna mammor börjar
Ja och lägenheten ligger oxå jätte bra. Ca 250 meter till dagis, första våningen och bussen utanför och närmare till centrum. Och vi tyckte om denna frächa lgh..bara att flytta in.
Så i morgon skall vi ringa banken.
Nu är jag trött..märks att kl var 22 igår vid denna tid.
Pela: Jag tyckte lägenheten var jättefin, jättefin balkong, verkligen! Och om ni nu tycker köket är litet så kan ni ju alltid ta upp väggen till rummet som var till höger på ritningen och skapa en matplats, men då blir det iof ett sovrum mindre
Isak fick ju också tuppjuck på båda senaste dopen vi varit på, men de flesta skrattade bara när han först sjöng med högt när prästen pratade och sen startade en konversation på bäbispråk med ena dopbarnet, men sen blev han som sagt less, men våran kyrka har ett barnrum (de brukar ha aktiviteter där) så det var ganska enkelt att gå iväg. Däremot har han varit ganska jobbig när vi varit och storhandlat, men vi har alltid fått de där medkännande blickarna, andra föräldrar som ler snällt när de möter ens uppgivna blick, jag tycker det är skönt när de ler mot en, för jag kan också känna att vi är såååå jobbiga när vi kommer med våran trotsiga unge som skriker så det ekar på Willys
Jag tog en paus och tittade på Transformersfilmen som gick på pluscanalen, är det bara jag som bli tok-till mig av såna filmer? Samma med Batman och spindelmannen och liknande, men det kanske har att göra med att jag var serietidningsnörd när jag var liten med inriktning på just de serierna
Däremot gillar jag inte x-men, för fånig, V för Vendetta var också en sån där sjukt bra en...
Nu har jag pluggat färdigt, ni som orkar och känner för det kan väl hålla tummarna klockan nio imorgon? Trots mitt hårda slit med matten i över en vecka så är det på håret att det kommer att gå, så all peppning mottages gärna....
MINI> Hejar på dig tjejen!!! *kram*
Loke leker då inga låtsaslekar än. När han leker är det koncentrationslekar som gäller. Dvs, han ligger på bilmattan och kör sina bilar. Parkerar dem varsamt bredvid varandra, noga som attan att de inte står snett. Ibland varierar han sig med att banga på slåbrädan (den där man slår ner pinnar på), pussla, få ner bitar i rätt hål i olika kuber osv. Han tycker om att sitta och plocka med något pusselaktigt som kräver att rätt sak ska i rätt hål osv. Jag får passa på att njuta medan hans lekar är rätt stillsamma
Glömde favoriten, bygga bilbana (alltså säga åt mig att sätta ihop den) och se bilarna åka runt runt
winner: många tycker vi är för hårda mot Loke. Det vi gör är att säga nej först, sen nej igen och "sluta annars får du gå ner" (t.ex. om han sitter med oss vid bordet och börjar slå med något). Fortsätter han lyfter vi ner honom som vi sa. "många" här är släkten, de tycker han är för liten för att bli tillsagd. Kul om man aldrig börjar säga till, ska man göra det när han blir större och tro det funkar att först få som man vill alltid fram till en dag när man börjar säga ifrån? Vi förväntar oss ju inte att han ska göra som vi säger alla gånger, men säger till för att markera gör vi och har gjort ett tag nu.
Om han får ett utbrott nånstans lyfter vi också bort honom, bättre det än att gå bredvid och leka att man inte ser honom.
pela: jättefin lägenhet, hoppas bankmötet går bra!
mini: då är det du och Jimmie som satt och blev till er till transformers. Han gav filmen en 8:a av 10
och jag håller tummarna för att du nailar tentan imorrn!
Håller tummarna för Mini idag
Ska strax sätta mig i telefonkö till VC, Emmas hosta är tillbaka med besked - nu hostar hon så hon kräks
Det känns som att efter 3v med skiten o inget vi har försökt har hjälpt henne behövs det lite starkare mediciner, om inte annat så att hon kan få sova på natten...Igår började hon vid 22-24, paus fram till 03.30 då hostades det fram till 05 o hon kom in till oss. Hon fick liiiiite välling med hostdämpande - allt o lite till kom upp...Stackars liten
Jaja, min lillasyrra är iaf här så vi ska gå o mata ankorna sen igen..Skräckblandad förtjusning från min sida,Emma tjatar som 17
Morrn!
Idag känns det faktiskt lite bättre, Johanna var jättegullig och gosig på kvällen och det hjälpte ju en del. Även fast jag fortfarande mår dåligt när jag tänker på dopet! Jag har faktiskt också fått medkännande blickar i affärer och på stan, men att folk glor en gång kan verkligen ta knäcken på en! Jag tror även att många tror att hon är lite äldre än vad hon är eftersom hon är så stor, och då tycker de att det är lite märkligt att hon beter sig som hon gör. Har pratat med mamma också, och hon säger precis som ni att det är bara att fortsätta vara benhård, inte ge med sig och bära iväg henne fast hon skriker och sparkar om man sagt att vi ska gå och hon inte lyssnar osv.
Sedan tycker jag att det är så svårt att veta om hon verkligen har förstått det man säger. Vissa gånger känns det som att hon förstår allt man säger och andra gånger känns det som att hon inte alls förstår. Det verkar som att många barn i den här tråden förstår väldigt mycket, och jag vet att barn är olika, men jag blir alldeles häpen när jag läser hur bra vissa pratar och hur bra de förstår. Jag funderar på om inte Johanna förstår mycket mer än vi tror, men det är just det här som jag tycker är svårt. Det är så svårt att vara benhård när man inte är 100 på att hon verkligen förstod vad man sa!
Oj, vad jag babblar..
Joko: Hoppas att du kommer fram till vc och att Emma blir kry snart!
Mini: Håller tummar och tår!