Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Tack alla som hållit tummarna, tyvärr räckte det inte till
Jag åkte på tentan from hell, jag skojjar inte... Jag har ju suttit och övat på gamla tentor med lösningar, skolan brukar lägga upp dem, hittills har det alltid funkat så att när jag har övat på de gamla tentorna och kan skriva dem utan att titta på lösningarna så skriver jag ett garanterat g, men alltså... den här tentan... frågorna var sådana att jag inte ens vet hur jag ska kolla upp de rätta lösningarna hemma... Det vanliga är att de tar lite basic tal från alla områden, de är ju inte ute efter att sätta dit elever utan man ska ju kunna visa att man förstår principerna, här var allt inbakat i ett, fast typ svårare. Nä, hur mycket jag än funderar på det så förstår jag inte hur det ska lösas.
Sen det att jag inte ens kunde lämna in ett garanterat rätt svar på en enda fråga, allt jag lämnat in har varit halvlösningar, det har aldrig hänt tidigare att jag skrivit så här dåligt trots att jag verkligen pluggat.
Sen det att det tidigare ryktats om att läraren vi har är förbjuden att skriva tentor sen han skrev någon där i princip ingen blev godkänt, varför har han fått skriva en nu då? Våran lärare är verkligen den linjära algebrans hitler!
Så nä, jag är verkligen inte glad, okej om jag åtminstone kunde känna att jag gjorde så gott jag kunde, men jag fick ju ingen rättvis chans! ska bli kul att höra vad de andra i klassen säger nästa vecka. Nåja, omtentan kommer redan den 20/12, så det är ju skönt att jag inte behöver vänta 2-3 månader för att skriva om den som det annars brukar bli.

carro: tråkigt med bihålen men skönt att ni också fått tid för op.
winner: Försöker också att vara bestämd och behålla lugnet och struntar i om folk glor, det triskas väldigt mycket hos oss nu.
joko: hoppas medicinen gör susen.
mini: tråkigt med tentan.
sitter och ammar arvid så jag har bara vänsterarmen fri.
Fick min beställning från ida&emil idag! Det gick ju jättefort, jag betalade i fredags. Har provat på ivar och de är lite stort, blir nog lagomt till våren. Ska prova på arvid nu när han ätit färdigt.
Annars sitter jag och planerar inför jul. Blir nog sverige en sväng, pappa fyller 60 och så ska vi försöka få in ett dop i mellandagarna också.
Joko, ring och fråga anonymt så du inte får obehagliga överaskningar.
Själv tycker jag att m inte ska "behöva" vabba om du klarar av att ta hand om henne. Alla tjänar ju på att han går och jobbar. Sen tycker hjag precis som du säger att du inte ska ta några dagar - dubbel ersättning.
Jag skulle ändå ringa och fråga så du vet vad du tar ställning till så du inte åker dit för något som man tror är ok.
Carro, grattis till op tid! Fin gåva, blev tårögd jag med. Riktiga vänner är det!
Mini, håhåjaja fattar ju sällan vad du skriver om dina tentor tycker bara du är så duktig i alal´fall
Plikten kallar
Måste bara berätta. Mitt barn är inte som andra barn. Nu när vi lagade mat så ville han hemskt gärna äta rå rödlök (rå gul lök visste vi att han gillade) och så ville han gärna knapra på den råa vitlöken men där sa jag stopp
)
Carro, du får väl bjuda sam på löksoppa då
Minbebis: Haha, Isak är likadan, han får ju gärna smaka när man lagar mat, tycker bara att det är bra att han är nyfiken, men här senast han jag precis stoppa honom innan han petade i sig rå kyckling... Blä!
Har man otur så kan man hitta Isak ståendes på sin triptrap framför diskbänken ätandes ur slasken, alternativt dricka diskvatten ur en smutsig mugg, och nä, det är inte som att han får gå runt och svälta eller törsta
Nu har jag tjurat färdigt över tentan, har redan börjat spåna på en strategi för att klara minst tre tentor runt jul, har en omtenta före jul (den jag skrev idag) och en efter, sen har jag två ordinarie efter, men jag funderar, beroende på hur kursen ser ut, men eftersom jag redan läst en kurs i hållfasthetslära till skillnad från de andra i klassen, och att den ena kursen jag börjar nästa vecka verkar påminna mycket om det jag redan läst, om jag kanske kan göra den tentan innan jul, alltså innan kursen är färdig, men det är inget jag tänker göra till bekostnad av min hälsa, utan bara om kursen verkar lätt med tanke på att jag redan läst en liknande kurs. Jag vill helst behöva plugga så lite som möjligt under jul och nyår då det blir min enda chans till lite semester det här året med familjen, plus att både min bror, syster och bästa kompis kommer hem.
Isak har börjat fatta fördelarna med nya sängen nu, att han inte sitter inburad på morgonen innan han gapat tillräckligt för att vi ska vakna, han brukar gå och hämta böcker och lägga sig i sängen och läsa, han tycker jättemycket om Alfons. Och sen jag köpte den nya boken åt honom som han tycker väldigt mycket om, har han även börjat behandla sina andra böcker bättre, han kan alltså läsa vanliga barnböcker med pappersblad nu utan att ta sönder dem, hurra... Men han verkar som sagt tycka det är rätt kul att få leka själv på morgonen innan vi vaknat, han kommer inte in till oss förrän jag ropar på honom
JoKo: Isak är ju också väldigt rosslig och hostig trots att det är 2½ vecka sen han blev förkyld, inte lika illa som Emma, men han får hostattacker på natten och rosslar och snorar på dan.
Carro: Vad härligt att ni äntligen fått en tid för sams öron! Nu håller jag tummar och tår åt er så Sam inte blir förkyld eller sjuk innan dess! Trist att du åkt på bihåleinflammation istället, ni verkar som bara byta av varandra du och Sam
JoKo: Skulle du få ögonen på dig angående vab-dagarna kan du väl säga att ni åkte bort eller nått? Det kan man ju göra fast man är sjukskriven? Kan dom ju inte säga nått om liksom.
Mini: Så typsikt med tentan! Har råkat ut för det med när det gäller matte, dock inte på sån där einstein-nivå som du ligger på
Vi läser också massa Alfons här hemma. "Ansons Åberg" säger Iina. Tycker dom är bra, mycket för att det bara är en pappa, i alla andra böcker handlar det ju bara om mamma hela tiden.
Carro: Har du prövat att ge Sam rostad lök? Det är ju mycket mer fett i det, och om han ändå gillar lök kanske han kan utöka det han gillar med en sak till? Iina är helt galen i rostad lök och käkar det gärna rakt ur burken.
Haha, vitlök till frukost! Det bästa innan en jobbintervju kanske?
Jag klippte mig själv igår fresten
Kim färgade (ska fyllas på imorrn) men vägrade klippa mig. Så jag stod typ en och en halv timme framför spegeln i badrummet utrustad med en kökssax(modell mindre) och en kam och klippte av mig massa hår
Lugg och allt till och med, det svåra var bara att få till det uppklippta på sig själv, tog ett tag kan jag säga!
Svag, när jag hade kort hår förut brukade jag klippa det själv ungefär varannan gång för att slippa gå till frisören så mycket, som du säger, det tar tid men det går, man lär ju sig efter ett tag att tänka spegelvänt, jag hade en sån badrumsspegel så att jag kunde vinkla dörrarna så att jag såg bakhuvudet. Nu klipper jag mest bara luggen och runt ansiktet.
Fasen vad jag börjar längta till jul nu... kommer bli så roligt i år, dels för att båda mina syskon kommer vara hemma och sen att Isak är så pass stor att han kommer uppfatta saker