• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • VIP

åh vad roligt att läsa om hur underbara och jobbiga andras barn är ta det på rätt sätt Det är ju så man lär känna dom.
    Kan riktigt se Athena framför mig med mössan

idag är det ju riktigt kallt och ruggigt ute, brrr. Ska försöka åka och bada idag.

• Krodan

VIP: Jag tar det på rätt sätt, det är ju det som gör att forum är så bra. det är så tråkigt i alla andra trådar där alla bara berätar om hur underbara deras barn är, jag menar alla barn är underbara på sitt sätt, men de kan vara krävande oxå. Jag funderade på att inte skriva, för jag har ju inget vettigt att säga. Men samtidigt är det skönt att läsa om hur det är hoos er andra tycker jag

• Susannee

Godmorgon!
    Härlig att läsa hur ni har det Krodan! Jag sitte här och ler igenkännande , William var också en klätterapa, Luddis är lite lugnare men har har börjat härma William jättemycket nu. William bara älskar att tetas med lillebror, roligast nu är att säga ja så svarar Luddis nej!
    Nej är ett ord som luddis precis lärt sig, innan sa han inte om han inte ville

Vilken miss jag gjort! Trodde min klänning skulle vara färdig så har de inte börjat på den än. Läste på hemsidan och där stod det att de inte börjar med arbetet förrän betalningen är gjord. Nu har jag precis betalt men den hinner säkert inte bli färdig innan svärfar åker hem Håll tummar och tår!

♥Ludwig 061229 ♥ William -03 ♥ Josefin-94 ♥ Timmy -89 ♥
  • VIP

krodan: du ska ALLTID skriva när du känner för det tycker jag

Nu kommer solen fram, kanske blir en fin dag trots allt.

Funderar starkt på att sluta amma. Har så såriga bröstvårtor och jag tror inte Alice kommer ta flaska om hon bara får det ibland. Har ju gått dåligt än så länge. Ska göra ett sista försök och använda luftningskupor eller vad det heter men annars har jag nog provat alla krämer, salvor, mjölk, luftat när det gått, tvättat, Alice har fått äta på olika sätt etc. Om någon har någon mirakelkur så vasego att dela med er!

• VIP

susanne: åh nej vilken tråkig miss håller allt jag kan!

• Nina Kanin II
    VIP: Tråkigt med amningen! Det är nog så att Alice inte hittat rätta greppet om tutten och om hon inte gör det så spelar det ju inge roll vilka krämer och salvor du använder för problemet kvarstår. Det enda råd jag har att ge dig är väl att fortsätta trixa lite med henne och se om hon hittar rätt. Lycka till!
    Har själv lite problem med att Arvid får i sig en masa luft ibland när han äter (han liksom släpper vakumet för någon sekund) och jag har märkt att det händer oftare när han suger på vänstra bröstet så jag försöker vara observant och byta ställning när det uppstår.
    ♥ Gull Ivar och Prins Arvid ♥
  • Nina Kanin II

Ivar är med pappa på sjukhuset och tar blodprover inför OP nästa vecka. Börjar oroa mig nu inför sövning och ser min stackars lilla pojke ligga där på operationsbordet så hjälplös. Tänk att någon ska skära i hans lilla kropp!!!!! Jag ryser bara av tanken och försöker kämpa mot tårarna, man måste ju vara stark inför sitt barn så att han känner sig trygg.

• svag

VIP: Det där med att bli ledsen helt plötsligt hände med iina hela tiden precis när Sid kom. Det var liksom inte på samma sätt som hennes fejkade krokodiltårar är nu. Utan mer att hon verkligen var ledsen! Vi sa att det är helt okej att vara ledsen och att det inte gör något att man gråter ibland. Så fick hon sitta i knät och bara mysa och vara ledsen och gråta. Nu har det där nästan helt försvunnit, jag tror absolut att det hade att göra med att hon sörjde för att hon inte hade oss för sig själv längre utan att det kom en lillebror som också skulle ha uppmärksamhet. Men nu verkar hon ha vant sig vid att han finns här, plus att han inte är lika krävande längre

Krodan: Skrattade gott åt din busungebeskrivning! Vilka underbara barn du har!

NinaKanin: Har nog missat att Ivar ska operera sig. Hoppas allt går bra!

Angående att ta för sig så är iina så olika tycker jag. Tycker mycket att hon har extremt svårt att dela med sig. Hon ska alltid alltid ha det någon annan håller i, och jag tycker det är jobbigt att hela tiden vara där och medla. Hon blir extremt arg, ställer sig rakt upp och ner och illvrålar. Hon gjorde det säkert fem ggr imorse innan dagis, hon ville inte klä på sig, hon ville inte ha frukost, hon skulle ha frukost, hon skulle absolut läsa Alfons tre sekunder innan vi skulle gå osv osv. Iina är väldigt tuff oftast, men hon har svårt för att ta fysisk kontakt. Det är gärna väldigt synd om henne även om nån bara gått förbi och snuddat vid henne. Men det är jag övertygad om beror på dagis, när hon var ny skulle alla krama och pussa henne heeeela tiden, hon fick aldrig vara ifred. Och just nu finns det en bitare och en puttare på iinas avdelnig.

Nu hann jag ju inge mer, min pappa kommer och lånar ut sin bil, ska åka till ikea och handla en matstol till iina äntligen! Lillkillen ska ju få sin första smakis i helgen :D

• Nina Kanin II
    Svag: Ivar har fått ljmskbråck som ska opereras.
    Ivar vill också ha de som de andra barnen håller i och han går gärna fram och slår dom istället för att fråga, tycker att det känns pinsamt men jag har märkt att större delen av barnen här nere på gården gör likadant.
    Stora killen Sid, redan dax för smkisar. Det går verkligen fort denna gången. Arvid är så mycket vaknare nu än när han var nyfödd, ska liksom vara med och titta hela tiden. När jag har honomi bärsjalen så kämpr han för att få ut huvudet så att han kan se.
  • Susannee

Nu behöver jag hjälp!
    Vad ska min blivande man ha på sig???
    Linnebyxor? Eller en beige kostym?

♥Ludwig 061229 ♥ William -03 ♥ Josefin-94 ♥ Timmy -89 ♥
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos