• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Winnertaco
    Mini: Haha, en kurs i pedagogik kan typ en apa klara av. I alla fall dem jag läst. Jag funderar på om det ens går att bli underkänd! Jag har också läst ett år på en ingenjörsutbildning, och det går inte på nått sätt att jämföra med lärarutbildningen tex.

Nä, har inte tid att sitta här, vill kommentera massor, men Johanna verkar itne vilja sitta snällt och äta frukost längre..
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Jesster

Stans sötaste tjej (Willa då såklart).

Snart 4 månader
    Elliot en morgon.

1 år och 10 mån. Motljus i fängelsepyjamasen

Helt underbar, lång, ostörd natt! Alla sov lugnt till 7 när Elliot började hosta och jag fick gå upp med honom. Helt sjukt att man kan kallas 7 för sovmorgon men det är så det är med barn... Förr hade jag kallat 7 mitt i natten och 12 sovmorgon

Carro: Någon gång trodde jag att jag skulle sluta förvånas över ert elände men tydligen inte Behandlad eller inte,halsflussen borde ju försvinna innan operationen, i.a.f. på ett barn med normalt immunförsvar, Sam däremot är ju en helt annan sak.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Carro

Tack tjejer!
    Natten var ett virrvarr av hostattacker och kaskadspyor..
    Jag och Martin är helt slut, Sam är det fullt ös på som vanligt.. Jag fattar inte hur han orkar???

Krodan;
    Vi har Sam hemma från dagis sedan 2 veckor och han kommer att vara hemma ett par dagar efter operationen med..
    VC har skrivit intig på att jag måste va hemma och vabba med honom den tiden pga infektioner.
    Problemet är väl att han äter så minimalt och väger så lite, hans kropp klarar helt enkelt inte av att stå emot alla bakterier..
    Jag känner att ifall detta bara fortsätter så får vi i värsta fall söka plats på infektionsdagis inne i Lund, men samtidigt känner jag att så långt ska det fr sjutton inte behöva gå!
    Jag har en telefontid med hans läkare den 12/11 och då kommer jag säga ifrån att dom för göra en immunutredning på honom nu, plus att vi måste ta tag i hans matvägran ordentligt nu, för hur mycket ska hans lilla kropp orka med egentligen?
    ang. medicinen så försöke jag både med skopa, sked och spruta igår med samma aresultat, kaskadspya, ingen framkallad kräkning alltså utan han kräks ofrivilligt, det beror troligtvis mest på att den är så tjock i konsistensen..
    Jag pratade med VC innan och sköterskan stod handfallen..
    Hon menade på om vi kunde testa att blanda den i vällingen men jag sa nej, det är det som han lever på och jag vill inte riskera att ngt orsakar så att han slutar vilja ha det med, han kan liksom inte leva på luft..
    Hon frågade om det finns ngt annat, men jag sa att det enda han druckit tidigare är nyponsoppa, men efter en magsjuka med kaskadkräkningar så slutade han dricka det med..
    Hon ska prata med en läkare och ringa mig sen..

Jesster;
    Dina ungar är söta som socker!!!
    Diskuterade just det med med sköterskan på VC, att låta det läka ut, men precis som du skriver, iom Sams immunförsvar så är det inget som säger att han isf är frisk om 1½ vecka Ledsen

• Krodan

Jsster: supersöta, Elliot har blivit så lång! och willa vill man ju bara äta upp så söt! Och mamman ser oförsäkmmt pigg och fräsch ut

• Pärlan75

Sitter på jobbet och läser ikapp, fast jag inte borde...

Det var så mycket jag ville kommentera så jag vet inte vad jag ska börja...
    Stor kram till Mini, skönt att du kunde "ventilera" lite!
    Stor kram till Carro oxå, vet inte riktigt vad jag ska säga, hur mycket ska ni behöva ta?!
    Jättekul att höra från Krodan, tycker Athena verkar vara en jätteduktig och busig tjej.
    Vilka sötnosar du har Jesster!

Angående vikt och längd så tillhör nog Stella de mindre i tråden, hon är kanske 85 cm lång och väger inte tio kilo än.

Näe, nu måste jag fortsätta jobba.
    Ha det bra, förlåt att jag inte kommenterade allt, kram!

• Krodan

Carro : i värsta fall får d eväl lägga in honom och ge antibioika med spruta? Hur liten är han? Jag tycke rinte heller att du ska ge det i vällingen om det är det enda han dricker. Har du testat att ge honom typ festis?? en kompis som hade en hjärtsjukbror som inte vill eäta så sa läkaren att allt de äter är bättre än inget, om det så är chips... Har inga tips att ge, men bollar gärna med dig *kraaam*

• Krodan

skriver med en sovandes athenis i famnen, här är en sjukig tjej

• MiIou

Nu får Isak också sålla sig till ledet "barn som kräks av hostattacker", ja, han kräktes inte men det var mycket nära, fy sjutton vad jag tyckte synd om honom inatt. Jag tror att han fick något slags nattskräcksanfall av hostattacken, men det är ju så svårt att veta, men jag blev så orolig eftersom han skrek och hostade och gjorde kräkljud och ropade "aj aj". Men jag tror det var något som kom sig av att han inte var riktigt vaken, efter många om och men så somnade han om i våran säng men låg länge och snyftade, resten av hostattackerna under natten kunde vi häva genom att ge honom vatten. Han har nu varit förkyld i tre veckor.

Isak är även inne på tredje dagen av att inte vela äta, vet inte vad det är med honom riktigt, inget jag ger honom duger, han vill knappt ens smaka på det, han brukar äta mandarin som godis men nu får jag knappt i honom en hel. Jag ska se om jag har pulver kvar för då får jag väl koka nyponsoppa tills han vaknar så han får i sig nånting i alla fall.

Carro: Hoppas ni hittar någon lösning på antibiotikaproblemet, som krodan säger får ni väl i värsta fall ge honom sprutor, bara han blir frisk nog att få de där rören så han slipper eländet någon gång.

Jesster: Men så söt! Vad fin pyjamas Elliot har (hoppas det är en pyjamas så jag inte gör bort mig ), jag vill också ha såna som är i ett stycke till Isak, de han hade har han vuxit ur. Men de verkar ju mycket skönare än de tvådelade som korvar sig när de sover.

Krodan/Svag: Jag brukar inte bry mig så värst om det är någon jag inte känner som säger något, vet att någon av mammas jobbarkompisar var på mig ang. Isaks kläder och hon fick kommentarer tillbaka, jag orkade inte le och samtidigt skiter jag fullständigt i vad mammas jobbarkompis tycker om mig, haha. Däremot blir jag ledsen när det är kompisar som håller på, min egen mamma och Isaks mamma, min farmor osv, det är ju en annan sak, till dom kan man ju bara säga "ja ja ja du är en fossil så kom inte här och stör" och så skrattar man åt det, men när någon i ens egen ålder vars barn är ett år äldre än ens eget, det är liksom då det känns kränkande och jag blir sur, och det är då jag är sämst på att säga något eftersom man inte förväntar sig kommentarer från det hållet, och om man inte markerar tidigt så är det som att man gett dem en öppning att hålla på. Sen är det ju ändå oftast en relation man vill behålla, det är ju inte värt att bli ovänner för en sån liten sak. Jag tror jag ska försöka köra med stilen att börja skratta och be dem skriva en bok istället .

Nä, Isak sover nu, så jag funderar på att gå och lägga mig och vila jag med.

• Jesster
    Mini: Vi måste ha hel pyjamas till Elliot för annars gräver han i blöjan. Det har upp till 104 på både HM och KappAhl
    Den som söker han finner - www.google.se
  • MiIou

Jesster: Ska gå och kika när vi åker till stan på lördag, men det är ju en sån där grej man alltid glömmer bort, inhandla pyjamas, hur ofta har man det på inköpslistan?

Isak sover fortfarande! Två timmar är han uppe i nu, men han har väl antagligen sovit dåligt inatt och han verkar ju inte helt hundra, så jag låter honom sova så länge han behöver.

Haha, imorse var det -8 här, det är fortfarande minusgrader, skulle tippa på runt -4-5 om inte mer. Känns konstigt. Men Isak tyckte om det, så när vi var ute vid halv tio så var det samla is i hinken som gällde

Nu när jag är lite piggare så är det städa som blir det första jag tar tag i, ingen har tömt komposten på en vecka i köket, fy fan vilken överraskning jag fick där... Urk. Jag bad till kompostgudarna att påsen inte skulle explodera när jag lyfte upp den.

Sen har jag hämtat in min vinterjacka och täckbyxor, och hittade en höst/vårjacka i samma säck som jag glömt bort att jag köpt förra året. Så jag har alltså fryst helt i onödan. Jaja, det betyder att det blir jackrensning här sen, har säkert två sopsäckar konstiga jackor jag skulle kunna göra mig av med, men ni vet, såna från HM som funkar en säsong och sen känns de sunkiga. Men däremot måste jag gå i helgen och försöka hitta en vinterjacka till vardags, har ju bara ett sånt där skidställ typ från sportaffären med täckbyxor till, och jag är så sjukt less på att frysa på vintern, så jag har en budget på max 1500, men då ska jag ha en jacka som jag vet att jag kan ha i flera år.

Varför tar man inte tag i det där med rejäla kläder förrän man får barn? Det är ju då man har lite pengar!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos