• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Krodan

Athena går ju på ur och skur och lite av en frysputta så hon är rejält påklädd. Hon har på sig byxor, body, ibland långärmad tröja på det som är tunn och sen oftast en tjockare kofta på det och jacka. Strumpbyxor, tunnare byxor på och sen täckkbrallor. sen har hon mössa och vinterstövlar Angelina är en varmis och athena en kallis...

• pelagonia

Svag = Ja vädret varierar mycket nu. På Viktors dagis går dem ut vid 10/10.30 och är det sådant här väder typ 9 grader så har en allvädersoverall (Tunnare regn/flecceoverall) från Ellos och den är GULD värd här nere i skåne eller jacka/windstopper och överdragsbyxor. Sedan har en POPs tjockare overall i 86 som han hade i januari som fortfarande passar honom men den har han om det är under 5 grader ungefär. Personalen som är kunnig bedömer efter hur dem klär sig när dem går ut.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • JoKo

Hallojsan.

Sitter här ENSAM! Känns så himla skönt (jag är sämsta mamman EVER! ) eftersom Emma var hemma hela förra veckan så har jag inte haft någon lugn stund. Nästan iaf. Äh, ni hajjar hur jag menar -det är så tyst o lugnt här nu

Har just fyllt i Emsans ledighet inför julen, det går så jäkla fort Hon får iaf vara hemma alla klämdagar för de ska vara på/ha barn ifrån ett annat dagis o det känns fånigt när jag ändå är hemma. Då kan hon vara med mig o pyssla med paket osv istället

Magen kliiiiiiar, den växer väl just nu. Ska hoppa in i duschen o skrubba med min undebara tvål från Lush. Fick den i present av min syrra o den är helt fantastisk! Sån där bodyscrub fast i tvålformat o man blir len som en...ja, man blir inoljad o mjuk o skön efter Den luktar dock rätt illa  

• Emeliee

svag: Det är jättesvårt med kläder nu.
    Milton har (oftast ) byxor, långärmad eller kortärmad + långärmad ovanpå. På morgonen har han jacka (varmfodrad) samt täckbyxor/termobyxor.
    Jag gillar tvådelat för då kan personalen välja själva sedan efter dagens väder.
    Han är mycket påklädd på morgonen eftersom det är kallare då samt att vi alltid går eller cyklar till dagis/jobb.
    Mössan och vantar har han också och en såndär fuskpolo .

• JoKo

mitt största problem med Emmas ytterkläder är vantar Hon är alltid kall om händer o fötter (antar att hon har lite taskig cirkulation som jag) och även om hon har de varmaste tumvantarna jag kan hitta så är hon kall när hon kommer in. Hon säger iofs till om/när hon fryser om fingrarna, men ändå.

Sen tycker jag att de klär på henne lite för mycket på dagis Hemlis Jag hajjar att det är svårt o hellre för mycket än för lite, men hon säger ofta "mamma, emma svettig o varm" när jag hämtar henne o visst - svetten rinner på ryggen...Äsch, jag har fullt förtroende för att dagis kollar ner i Emsans klädlåda o väljer ut bra grejjer när de går ut. Det är ofta rätt stor skillnad på morgonen o eftermiddagstempen här uppe, så om de tar på henne det hon kom i på morgonen så blir hon definitivt svettig o varm!

• Jesster

Elliot har oftast långarmar tröja och jeans inomhus på dagis (hemma har han mjukisbyxor). Ute har han täckjacka, fuskpolo och fleecemössa med öronlappar.

Men nu i helgen var det -5 grader och då hade han behövt overallen men den hänger på dagis. Får börja ta hem den.

Den som söker han finner - www.google.se
  • pelagonia

Viktor har till 99 % mujkisbyxor på dagis. Tycker det är mer bekvämt för honom nu under hösten/vintern. Och sedan överdragsbyxor/ overall över när dem är ute.

Joko = Samma problem här med Viktors händer/fötter..tycker han är alltid kall där.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Emeliee

Ang byxor i allmänhet så tycker jag att jeans är bra för det är slitstarkt. Dock så måste de vara sköna och mjuka så därför är jag helt KÄR i jeans med resår och muddar . De är Miltons favoritbyxor (enligt mig ).

• svag

Jag har också "pösiga"eans på Iina för det mesta, hon ska ha fickor på yxorna så jag har ju inte så mycket val. Det är för varmt för att ha strumpbyxor under så är det lite kallare får hon fodrade jeans.

Angående frusna händer, pröva att klä extra varmt på fötterna. Jag har kass cirkulation, men är jag riktigt varm om fötterna så blir även händerna varmare. Annars är dubbla vantar ett tips, först tunna fingervantar sen stora tummvantar över. Problemet hos Iina är ju att dom stoppar ner vantarna i vattenpölar så dom blir blöta

När kan man börja med overall egentligen? Tänkte inte ha den förens det blir minusgrader.

• JoKo

*haha* Fick just besked om att jag har fått löneökning - 700kr mer i månaden, TACK för den

Däremot kunde FK inte svara på hur långt min sjukskrivning har kommit hos dem, det kan ännu ta upp till 5v innan jag får besked Blev lixom sjukad i september... Tur som fasen att jag har lyckats spara undan en hel del, ifall vi nu blir utan inskomst från mig lagom till jul

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos