• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • JoKo

Förresten. Inte en endaste människa i kö när jag ringde FK Det har BARA hänt på typ sen lördag/söndagkväll förut!

• Myran Frisk

Hej Hej!
    Sitter här o är förkyld. Karl vilar o det känns lite märkigt att ha tid över för att läsa ikapp här
    Karl har varit förkyld sen förra helgen o i natt hostade han massor, så jag bestämde att vi fick stanna hemma en dag till (iom att jag oxå är krasslig o kände att jag behövde ta igen mig en dag). Usch för att de aldrig blir friska. Vi har dock haft en normal helg. Varit hos min mamma på landet o smyckat pappas grav o varit med stor-familjen. Igår var vi på Bauhaus o tittade på golv, men det var inget vi gillade direkt (som vi inte redan sett till bättre pris på andra ställen).
    Nu är det mindre än en månad tills vi flyttar

Kram på er!

Mamma till Karl, 29 november 2006
  • Majlo

Hej tjejer
    Sitter här och dricker kaffe...
    Alva sover i sin säng och lille August ute i vagnen. Ganska skönt att på ousta ut en liten stund.

Hur mår ni alla?
    Vi har väl nästan precis blivit friska Alva hade feber till och från hela förra veckan (jobbigt)
    Nu e det bara mannen som e dålig och påväg till läkaren (jag har tvingat dit honom)

Hoppas ni haft en bra helg

• JoKo

usch, nu blev jag less igen
    Fick ju lönehöjning, men det blir ändå en sänkning på FK (tror jag) eftersom OB-tiden är borta nu mera...

Fast å andra sidan så kan väl inte SGI:n sänkas för mig nu?

Alltså: Jag har högre månadslön nu ju, men ändå är årsinkomsten lägre när jag jämför med den som FK har inlagd på min sida..? Åååh, jag fattar inget!!! SkrikandesMåste nog ringa dit o fråga, annars kommer jag få ont i magen.

• JoKo

Förbannade jävla skit Gråter Nu blir ju min SGI lägre än innan jag anmälde min nya lön, eftersom jag inte har OB på jobbet längre. Eller, jag sa till FK att jag inte vet om jag har OB eftersom jag inte har jobbat på 2 år

Så min FP är samma som innan(lite högre) men HP/sjukskrivning kommer sänkas med *haha* hela 1684 kr om året Grattis Jossan. Räkna lite INNAN du börjar grinaGenerad*ojdå*

• Myran Frisk
    Joko.. Bra att du räknar så "bra"

Jag tog tag i förkylningen o städade här hemma (lite kan man väl få göra trots att man är sjuk?). Det är väl inte super-städat, med alla kartonger som står överallt, men trevligt.
    Vi köpte filtar på IKEA för några månader sen o de luddar något otroligt. Min brors fru sa till mig att deras slutade ludda när de tvättat dem några gånger, så jag får väl ta o göra det. Det är ett fint lager av brunt över allt här hemma annars.
    Mamma till Karl, 29 november 2006
  • LillaMy72

Lovisa har små röda utslag över hela kroppen, t.o.m under fotsulorna och i handflatorna. Förkylningsutslag (virus) sa de på vårdcentralen, så nu får hon vara hemma nån dag. Speciellt förkyld är hon dock inte och det är full fart på henne. Men lika bra att hon får vara hemma från dagis tills utslagen är borta. Nu ligger hon i sängen och sjunger, och låter inte det minsta sjuk...

• Carro

Jag känner mig så förbannat hjälplös!!!

Nu har Sam fått en virusinfektion på luftrören med..
    Han började hosta vid midnatt och sen hostade han nonstop, så vid lunchtid åkte vi in till barnakuten..
    Läkaren var suverän iaf!
    Än en gång är jag tacksam för läkaren vi fått på barnläkargruppen, för att hans namn/behandling väger tungt, det märks!
    Läkaren idag iaf sa att amimox+azitromax var en suverän kombination och att azitromax tydligen är "få barn i sverige förunnat att få utskrivet"
    Hans snabbsänka ligger på under 8 nu och öroninflammationerna har börjat bli bättre, så den kombinationen tar iaf.
    Sam fick inhalera igen 2 ggr, men det hjälpte inte alls, så därför trodde läkaren att det är ett virus på luftrören.

Sen frågade han om det gjorts ngn immunutredning på Sam iom han är så extremt känslig just nu och har haft så många öroninflammationer och då sa jag att det inte gjorts, men att jag i fredags tog upp det med dr. Bennhagen iom jag själv fick gamaglobulinsprutor som liten pga uselt immunförsvar.
    Han tyckte även att det var lite märkligt att Sam haft så hög feber från och till under en längre tid..
    Tydligen så är det delvis ärftligt, så läkaren idag tyckte att det var en god idé att få en sån utredning gjord.
    Det görs tydligen på barnläkargruppen där vi varit, så han trodde att dr. bennhagen säkert kunde ordna med det.
    Sen innan han gick så sa han att han var dagjour hela veckan, så om det var ngt så var det bara att åka in.

Sen gick han och kom tillbaks 2 minuter senare igen medans vi höll på att packa ihop och frågade när det sist gjordes en grundlig koll på Sams blodvärde, vita blodkroppar m.m. och det hade vi faktiskt ingen aning om.
    Så han sa att han skickade iväg resterande blod som var kvar sen snabbsänkan togs för ordentlig provtagning så att det blev gjort, han sa att det kunde vara bra nu inför operationen med.
    Jag är helt mållös, vi har alltså haft turen att träffa ytterligare en suverän läkare på så kort tid!!!

Sam har som sagt hostat nonstop, så sen igårkväll har han ätit en vällingflaska, ett halvt knäckebröd, lite gurka, ngn pyttebit stekt kycklingfilé och ngn sked burkmat..
    Behöver jag säga att han gått ner i vikt med? Ledsen
    Trots det har han varit på ett strålande humör (det var faktiskt tom så att läkaren kommenterade det och sen sa att vi som föräldrar verkligen måste gjort ett fantastiskt jobb eftersom Sam har ett så bra psyke trots allt han gått igenom.. Det värmde otroligt och gjorde så att man fick lite extra ork)

pepparpeppar så har han sovit utan att hosta i snart 20 minuter, det är det längsta uppehållet sen hostan satte igång..

• LillaMy72

Carro: Det verkar aldrig ta slut för er .

Jag vill skicka en och stort tack till MERIA för att hon photoshoppat jättefina julkort på våra tjejer!! Årets julkort kommer att göra succé .

• Meria
    Carro: Jag förstår inte varför ni inte ska få pusta ut nångång.
    Tur i oturen att ni träffat på en toppenläkare som verkligen vill ta allt grundligt! Att ni gör ett toppenjobb är ju solklart, kul att få höra det av andra också Jag hoppas både ni och Sam får sova bra inatt utan en massa hosta. Många kramar till er!

LillaMy: aaw, vassegoo Kyss
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos